سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سوال روز : آیا بارسا در صورت ماندن والورده قهرمان لالیگا میشد ؟!

کد خبر : 101318  |  زمان ارسال : جمعه 27 تیر 1399
نوشته شده توسط کاربر بارسا نیوز

اختصاصی بارسا نیوز - صحبت های زیادی پیرامون کیکه ستین و ارنستو والورده پیرامون هواداران بوجود آمده است.

 

در این مقاله که توسط کاربر " بارسلونا 1899 " نوشته شده است به بررسی اوضاع والورده و کیکه ستین پرداخته شده است.

 

گفتنی است که حرف های این کاربر لزوما مورد انتقاد یا مورد تایید سایت بارسا نیوز نبوده و صرفا به عنوان یک مطلب ارسالی پر محتوا قرار گرفته است. در بخش کامنت میتوانید در خصوص این صحبت ها نظر

خود را بیان کنید.



 

در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته شده که آیا در صورت ادامه حضور ارنستو والورده در بارسا این تیم قطعاً موفق به فتح لالیگا میشد یا چنین تصوری اشتباه است ؟

از هفته ششم تا هفته هشتم رئال مادرید صدرنشین جدول لالیگا و با 18 امتیاز در رتبه اول قرار داشت و بارسا با 16 امتیاز در جایگاه دوم.

 

در هفته نهم با باخت رئال مقابل مایورکا و برد بارسا برابر ایبار بارسا با 19 امتیاز به صدر جدول رفت و یک امتیاز از رئال مادرید جلو افتاد.

هفته های دهم و یازدهم هم هر 2 تیم بازی هایشان را با برتری پشت سر گذاشتند و بارسا 23 و رئال مادرید 22 امتیازی شدند.

 

 

اما در هفته ی دوازدهم والورده با عملکرد ضعیف و تصمیمات ناشیانه و تکراری همیشگی باعث باخت 3-1 بارسا در زمین لوانته ای شد که 2 فصل قبل نیز با اشتباهات والورده 5-4 بارسا رو مغلوب کرده بود.
رئال مادرید هم مقابل بتیس با نتیجه 0-0 متوقف شد و 2 تیم در پایان هفته دوازدهم در امتیاز 23 برابر شدند اما رئال مادرید به لطف امتیاز گرفتن در ال کلاسیکوی دور رفت در نیوکمپ (0-0) و قانون بازی مستقیم به صدر جدول رفت.

از هفته ی سیزدهم تا شانزدهم هم هر 2 تیم برتری مقابل حریفان، 35 امتیازی شدند ولی کماکان رئال مادرید صدرنشین بود.

در هفته هفدهم رئال با نتیجه 1-1 در زمین والنسیا متوقف شد و بهترین فرصت برای پیشی گرفتن بارسا و رسیدن به صدر جدول بود اما اینبار هم بارسا با والورده قدر تعارف صدر جدول توسط دشمن دیرینه را ندانست و با نتیجه 2-2 مقابل سوسیداد متوقف شد.
دو تیم در امتیاز 36 برابر شدند و همچنان رئال مادرید صدرنشین لالیگا.

 

 

در هفته هجدهم و با توقف 0-0 رئال مقابل بیلبائو، بارسا از فرصت استفاده کرده و با برتری 4-1 مقابل آلاوز، موفق به صعود به صدر جدول با 2 امتیاز بیشتر از رئال مادرید شد.

بارسا 39 امتیاز
رئال مادرید 37 امتیاز

 

 

اما مجدداً در هفته ی نوزدهم بارسا با والورده در مقابل اسپانیول 2-2 متوقف شد و 2 امتیاز دیگر از دست داد تا رئال مادرید با برتری 3-0 مقابل ختافه با بارسا در امتیاز 40 برابر شده و دوباره با قانون بازی مستقیم، صدرنشین و قهرمان نیم فصل اول شود.

رئال مادرید با 40 امتیاز صدرنشین
بارسلونا با 40 امتیاز دوم

 

 

⁦⁦⁦⁦⁦⁦♦️

 

هفته نوزدهم لالیگا، آخرین حضور والورده در لالیگا با بارسا بود چرا که به علت ناکامی و کامبک خوردن مقابل اتلتیکو در سوپرکاپ در وقفه بین 2 نیم فصل، در نهایت کاسه ی صبر مدیریت باشگاه و بارتومئو به خاطر فشارهای چندین باره برای اخراج والورده لبریز شده و در نهایت حکم اخراج والورده را صادر نمودند.


⁦⚠️⁩
همانطور که مشاهده می شود بر خلاف تصورات، والورده تیم را صدرنشین لالیگا تحویل نداد و ترک نکرد بلکه در هنگام برکناری والورده، رئال مادرید با امتیاز برابر و به لطف بازی مستقیم صدرنشین و قهرمان نیم فصل اول لالیگا شده بود.


⁦♦️

 

حال چگونه برخی والورده را صدرنشین لالیگا می دیدند نه رئال مادرید را و روی این مسئله پافشاری و اصرار و تکرار می‌کنند که والورده تیم را در شرایطی ترک نمود که صدرنشین لالیگا بود و اگر اخراج نمیشد باز هم قهرمان لالیگا میشد نه رئال مادرید مشخص نیست !!!

والورده در سومین فصل حضورش روی نیمکت کاتالان ها روندی ضعیف و پر نوسان را طی میکرد که حاصل 2/5 سال ویران کردن فلسفه و سبک تیم و افت عملکرد بسیاری از بازیکنان و تیم بارسلونا توسط او بود‌ که همین موضوع باعث شده بود رئال مادرید نیز با وجود نداشتن اقتدار کافی و از دست دادن امتیازات بسیار، به دلیل ضعف شدید بارسا (ناشی از عملکرد ضعیف والورده و پس از آن سطح پایین بودن ستین و ناتوانی در برطرف کردن مشکلات ایجاد شده توسط والورده) صدرنشین شده و در نهایت قهرمان لالیگا شود.

 

 

⁦✍️⁩

بارسا در این فصل و با شرایطی که توسط والورده پیدا کرده بود و با کیکه ستینی که توانایی رفع مشکلات و اثرات مخرب والورده را نداشت و نیز با کمکهای آشکار داوری از رئال مادرید پس از شروع مسابقات بعد از کرونا، قادر به قهرمانی نبود و در صورت ماندن خود والورده و ادامه دادن با وی نیز روند ضعیفی که در نیم فصل اول طی کرده بود را پس از کامبک خوردن از اتلتیکو در سوپرکاپ به شکل بدتری در نیم فصل دوم ادامه میداد با توجه به بحرانی که براش ایجاد و شرایط برای موندنش سخت تر شده بود و امتیازات بیشتری نسبت به الان نیز از دست میداد و نه تنها از ابتدا چیزی برای ارائه و خارج کردن تیم از این شرایط حاد نداشت بلکه به بن بست مطلق نیز رسیده بود و دیگر بخت و اقبال 2 فصل اول و نبوغ مسی و ضعف حریف نیز برای موفق شدنش کفایت نمی کرد و نمیتوانست کمکی به او کند چرا که عملکرد ضعیف و پر نوسان والورده و تکرار اشتباهاتش برای چندمین مرتبه آنچنان نمایان شده بود که حتی حمایت آشکار و چندین باره مسی و بزرگان و پر نفوذهای رختکن بارسلونا از او پس از کامبک خوردن از اتلتیکو و در آستانه اخراج قرار گرفتن هم نتوانست وی را از اخراج شدن نجات دهد و سرانجام بارتومئو به علت تحت فشار قرار گرفتن چندین باره به دلیل عدم اخراج والورده در نهایت حکم به اخراج این سرمربی داد.



ادامه ی حضور والورده یا آمدن ستین تفاوتی در سرانجام بارسا در این فصل ایجاد نمی کرد چرا که بذر ناکامی و بحرانی شدن شرایط تیم ناشی از عملکرد ضعیف مدیریت و کادر فنی و سرمربی تیم از مدت ها قبل پاشیده شده بود و عملکرد این فصل بارسا، شکوفایی و نمایان شدن نتیجه ی این بذرهای کاشته شده از مدت ها قبل را، نمود و بیان می داشت.

 

⁦✍️⁩ و بارسا در این فصل با والورده و صرفاً بر اساس تجربه قهرمانی 2 فصل قبل نمیتوانست قهرمان شود و تضمینی برای قهرمان شدن نبود بر خلاف تصور ««قهرمانی قطعی با والورده در لیگ داخلی»» که چگونگی و شرایط قهرمان شدن 2 فصل اول هم بارها مورد بحث و توضیح قرار گرفته است.

 

پست اضافه شده 1

 

پست اضافه شده 2

 

⁦✍️⁩ آری این تیم می‌توانست در فصل جاری قهرمان و موفق به کسب جام شود اما نه با والورده و ستین بلکه در شرایطی که والورده بلافاصله پس از فاجعه ی آنفیلد اخراج میشد و حمایت های بی مورد به بیشتر ماندن وی در بارسا کمک نمیکرد و منجر نمیشد و از ابتدای فصل نیز، تیم به دست سرمربی دیگری با توانایی فنی بالا واگذار میشد نه در میانه ی فصل و شرایطی که والورده عملکرد ضعیفش را ادامه میداد و به بن بستی مطلق رسیده بود و پس از آن نیز انتصاب کیکه ستینی که توانایی فنی لازم برای نجات دادن و جمع کردن تیم بحران زده ی والورده را نداشت!

این تیم میتوانست با رفتن والورده موفق به کسب جام شود اما با عملی شدن شرایط ذکر شده نه شرایطی که با تصمیمات اشتباه مدیریتی برای آن رقم زدند.

 

⁦✍️⁩ با موارد ذکر شده و اتفاقات رخ داده در طول فصل، بارسا در صورت ماندن خود والورده نیز موفق به کسب قهرمانی نمیشد، همین گونه که با کیکه ستین نشد و سرنوشتش در نهایت به همین منوال رقم می‌خورد.

 


⁦♦️⁩⁦♦️⁩⁦♦️
شروع نیم فصل دوم و هفته بیستم با برتری هر 2 تیم مقابل رقبا همراه بود و هر دو تیم 43 امتیازی شدند.

 

در هفته 21 اُم بارسا با کیکه ستین تازه منصوب شده بجای والورده، محتمل شکست 2-0 در زمین والنسیا شد و رئال مادرید با بردن وایادولید، اختلاف امتیاز در صدر جدول را به عدد 3 رساند.

رئال مادرید 46 امتیاز
بارسلونا 43 امتیاز

 

 

هفته های 22 و 23 نیز با برتری 2 تیم مقابل حریفان ادامه یافت و در پایان هفته 23، رئال مادرید با 52 امتیاز در رده اول و بارسا با 49 امتیاز در رده دوم قرار گرفتند.

در هفته 24 با توقف رئال مادرید مقابل سلتاویگو، بارسا با پیروزی مقابل ختافه فاصله با صدر جدول را به یک امتیاز کاهش داد.

رئال مادرید 53 امتیاز
بارسلونا 52 امتیاز

در هفته 25 رئال مادرید صدرنشین با یک گل مغلوب لوانته شد و بارسا با شکست ایبار به صدر جدول رسید.

بارسلونا 55 امتیاز
رئال مادرید 53 امتیاز

 

 

اما در هفته 26، رئال مادرید با برتری 2-0 مقابل بارسا در ال کلاسیکو، صدر را پس گرفت و با 56 امتیاز بالاتر از بارسای 55 امتیازی ایستاد.

ولی صدرنشینی رئال تنها یک هفته دوام داشت و در هفته 27 اُم رئال مادرید با شکست 2-1 از بتیس و برتری بارسا برابر سوسیداد صدر جدول را از دست داد و بارسا با 58 امتیاز صدرنشین شد و رئال مادرید 56 امتیازی به رده دوم نزول کرد.

بارسا 58 امتیاز
رئال مادرید 56 امتیاز

 


با شیوع کویید 19 در جهان، مسابقات به تعویق افتاد و از سرگیری رقابت ها در بلاتکلیفی قرار گرفت.
سرانجام پس از 3 ماه دوری از فوتبال، رقابت ها از سر گرفته شد و بارسا و رئال مادرید در هفته های 28 و 29، مقابل رقبا به برتری رسیدند تا فاصله 2 امتیازی صدر جدول حفظ شود.

بارسلونا 64 امتیاز
رئال مادرید 62 امتیاز

 

 

اما در هفته ی 30 اُم بارسا مقابل سویا متوقف شد و رئال مادرید با برتری مقابل سوسیداد با بارسا در امتیاز 65 برابر و مجدداً با قانون بازی مستقیم صدرنشین شد.

هفته 31 اُم نیز با برتری 2 تیم مقابل رقبایشان همراه بود و در امتیاز 68 برابر و رئال مادرید صدرنشین باقی ماند.

در هفته 32 و 33 بارسا با توقف مقابل سلتاویگو و اتلتیکو، 4 امتیاز حساس را از دست داد و در مقابل رئال مادرید به لطف داوری و استفاده از این فرصت، موفق به کسب 2 برد دیگر و افزایش فاصله ی خود با بارسلونا به 4 امتیاز شد.

رئال مادرید 74 امتیاز
بارسلونا 70 امتیاز

 

 

در هفته های 34 تا 36 نیز هر 2 تیم 3 برد پیاپی کسب نمودند که در این بین رئال مادرید به لطف نقض قوانین داوری و VAR موفق به کسب پیروزی در مسابقاتش شد.

رئال مادرید 83 امتیاز
بارسلونا 79 امتیاز

 

و سرانجام در هفته ی 37 رئال مادرید در صورت پیروزی مقابل ویارئال فارغ از هر نتیجه ای که بارسا کسب میکرد به مقام قهرمانی این فصل لالیگا می رسید که این مورد اتفاق افتاد و رئال با نتیجه 2-1 حریف را شکست داد و قهرمان شد.

بارسا نیز در نیوکمپ با نتیجه 2-1 مغلوب اوساسونا شد‌.

رئال مادرید 86 امتیاز
بارسلونا 79 امتیاز

 



 

شما هم میتوانید با ارسال مطالب خود در بخش کاربران شانس قرار گرفتن مطلبتان در صفحه اول بارسا نیوز را داشته باشید.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.