پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

3 راه برای اخراج بارتومئو از بارسلونا

کد خبر : 102552  |  زمان ارسال : چهارشنبه 5 شهریور 1399
شاید هدف مسی از درخواست خروج , نقشه ای در جهت اخراج بارتومئو باشد

اختصاصی بارسا نیوز - جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا از همه طرف تحت فشار است . پس از اعلام خبر درخواست خروج مسی , هواداران معترض در نزدیک دفتر باشگاه جمع شدند و از طریق شبکه های اجتماعی نیز خواستار استعفای هیئت مدیره شدند .

 

درخواست مسی همچنین از سوی کارلس پویول و ساموئل اتوئو 2 اسطوره باشگاه نیز حمایت شد و سوارز نیز یک ایموجی در تایید آن توییت کرد .

 

همه در تلاش برای اخراج بارتومئو هستند . حتی گفته میشود این نقشه مسی برای اخراج بارتومئو است .

 

راه اول : بارتومئو خودش استعفا دهد ( اما نه , این اتفاق نخواهد افتاد )

 

راه دوم : دادن رای عدم اعتماد توسط اعضای رسمی باشگاه

این روش که داوطلبانه نیست و تصمیم گیری توسط جامعه صورت میگیرد . یعنی هوادارانی که حق رای دارند . این هواداران هزینه های سالانه باشگاه را پرداخت میکند . رای عدم اعتماد . در این روش به 15 درصد آرای اعضای باشگاه یعنی حدود 17 هزار رای در 2 هفته نیاز است . روش دیگر این است که دو سوم اعضای باشگاه یعنی حدود صدهزار نفر رای عدم اعتماد برای رفراندوم دهند که سپس انتخابات ویژه برگزار میشود .

 

قبلا همه پرسی آسان تر بود و نیاز به 5 درصد آرای اعضای باشگاه داشت اما ساندرو راسل در سال 2013 این مقدار را به 15 درصد افزایش داد و باعث شد تا امروز هیچکس نتواند بارتومئو را برکنار کند .

 

در سال 2017 بنتیتو تلاش کرد تا رای عدم اعتماد برای بارتومئو بگیرد اما او اگرچه نزدیک بود اما شکست خورد و تنها 12 هزار و 504 رای کسب کرد و به 15 درصد آرای قانونی نرسید . در سال 2019 نیز بنتیتو تلاش دیگری را برای برگزاری همه پرسی آغاز کرد اما فعالیت او به سرعت متوقف شد .

 

اما آیا در سال 2020 میتوان رای عدم اعتماد گرفت ؟

سال 2020 با مشکلات مالی بزرگ و بی ثباتی تیم همراه بوده است و دوباره جمع آوری امضا آغاز شده است . اما به دلیل شیوع ویروس کرونا جمع آوری امضا سخت تر از همیشه است و رسیدن به 15 درصد آرا کار راحتی نیست . اما خروج مسی میتواند موج جدیدی ایجاد کند و برای جمع آوری امضا یک انگیزه باشد .

 

با این وجود بعید است که مسی به چنین راه طولانی و پیچیده ای بپردازد زیرا در خوش بینانه ترین حالت 1.5 ماه زمان نیاز است اما لئو به تصمیمی سریع نیاز دارد که به او اجازه دهد برای فصل آینده آماده شود .

 

راه سوم : عدم تایید بودجه فصل آینده = با اخراج بارتومئو

 به دلایل زیادی رای گیری سال 2017 شکست خورد .  از جمله فرصت 14 روزه که خیلی کم بود . بنتیتو معتقد است که رای گیری بازهم موفق نمیشود و تنها فرصت برکناری بارتومئو از طریق عدم تایید بودجه فصل آینده در مجمع ( جلسه عمومی باشگاه ) در اکتبر است که تاثیر آن به همان اندازه رای عدم اعتماد خواهد بود و بارتومئو را مجبور به استعفا میکند .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.