پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چطور به‌ عنوان یک برنامه‌نویس وب، رزومه‌ای جذاب بنویسیم

کد خبر : 104152  |  زمان ارسال : پنجشنبه 17 مهر 1399

رزومه، باید چگونه باشد و چه نکته‌هایی در آن نوشته شود؟ پاسخ این پرسش، برای هر کس متفاوت است؛ زیرا موارد متفاوتی را به افراد گوناگون معرفی می‌کند. رزومه، دربرگیرنده سوابق کاری شماست یا تکه کاغذی است که همه کارهایی که تا به امروز انجام داده‌اید را به زیبایی در آن شرح می‌دهید. علیرغم تفاوت ظاهری، رزومه یک برنامه‌نویس وب بلیطش برای استخدام در کارها و پروژه‌های بهتر است.

 

در اینجا، ۵ گام برای نوشتن رزومه‌ای متفاوت و فوق‌العاده آورده‌ایم؛ پس از مطالعه این مطلب با مراجعه به وبسایت کاربوم و استفاده از رزومه ساز آن، می‌توایند یک رزومه حرفه‌ای برای خود بسازید.

 

گام اول: تعیین هدف

پیش از جستجوی آگهی‌های استخدام برنامه نویس، باید مشخص کنید که می‌خواهید چه نوع برنامه‌نویسی باشید. این به شما کمک می‌کند تا هدف خود را به‌درستی تعیین کنید. این اولین تجربه کاری شما خواهد بود؟ سابقه کار در رشته‌ای متفاوت را دارید؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها، کمی زمان بگذارید و سپس، هدفتان را تعیین کنید. برای مثال، با این کار، نشان می‌دهم که در مدیریت زمان و روبی  تبحر دارم. هدف نهایی، پیدا کردن یک شغل سطح متوسط است. هنگامی‌که توانستید هدفتان را به‌خوبی تعریف کنید، مسیر نوشتن رزومه و پیدا کردن شغل، برایتان فراهم می‌شود.

 

گام دوم: همه دستاوردهایتان را بنویسید
 

همه دستاوردهایتان را بنویسید - استخدام برنامه نویس

همه دستاوردهایتان را بر روی کاغذ یادداشت کنید. این تمرین، به شما کمک می‌کند تا کمی به عقب برگردید و به حقایق نگاه کنید. مایل هستید چه چیزی را ذکر کنید؟ چه جیزی نباید در رزومه‌تان نوشته شود؟ رزومه، لزوماً نوشتن همه آنچه در ذهنتان است، نیست. چه‌بسا، مدرکی است که آموخته‌های شما را روشن و کوتاه بیان می‌کند.

 

لزومی ندارد، همه دستاوردهایتان را در رزومه بنویسید. تنها موارد مرتبط را بنویسید. اگر در سن ۲۱ سالگی، در یک فروشگاه، صندوقدار بوده‌اید، نیاز نیست آن را در رزومه برنامه‌نویس وب خود بنویسید. اگر دستیار مدیر فروشگاه بوده‌اید و دو سال آنجا کارکرده‌اید، حتماً آن را در رزومه‌تان بنویسید زیرا مهارت مدیریتی شما را نشان می‌دهد و فرصت‌های شغلی بیشتری، برایتان فراهم می‌کند.

 

گام سوم: ترتیب نوشتن موارد را مشخص کنید

شغلی که متقاضی آن هستید، بیشتر به کدام مورد نیاز دارد؟ چه چیزی باید در بالای رزومه قرار بگیرد؟ کدام مورد، کارفرما را متقاعد خواهد کرد که شما را استخدام کند؟ همیشه، با تکنیک معرفی آسانسوری شروع کنید؛ کمی درباره خودتان بنویسید، خواننده را متقاعد کنید که شخص شایسته‌ای برای شغل مورد‌نظر هستید.


سپس، مهارت‌هایتان را بنویسید. برای موقعیت شغلی برنامه‌نویس وب، باید زبان‌هایی که به آن مسلط هستید را ذکر کنید؛ به یاد داشته باشید، نباید همه مهارت‌هایتان را بنویسید. برای مثال، تسلط بر ابزارهای مایکروسافت آفیس، از مواردی است که حتماً باید ذکر کنید.


بر ۵ یا ۶ مهارت برتر خود تمرکز کنید. سپس، تجربه‌های کاریتان را بنویسید؛ مانند گام پیشین، فقط تجربه‌های مرتبط به شغل مورد‌نظرتان را بنویسید. پس‌ازآن، پروژه‌های توسعه وب خود را با لینک مستقیم و یا در قالب پرتفولیو (portfolio) ارائه دهید. در پایان، تحصیلات را بنویسید. با آخرین مدرک تحصیلی خود، شروع کنید.

 

گام چهارم: با یک خلاصه آغازین قوی، شروع کنید

با یک خلاصه آغازین قوی، شروع کنید - استخدام برنامه نویس

مدیران، نخست از بالای رزومه شروع به خواندن می‌کنند؛ مانند هر چیز دیگری که مطالعه می‌کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌دهیم که رزومه‌تان را با یک خلاصه آغازین قوی، درباره خودتان، شروع کنید تا تأثیر بسزایی بر خواننده بگذارید. این خلاصه، باید نقاط قوت، انگیزه و اشتیاق شما را در بربگیرد.

 

برای مثال: بلندپرواز، توانایی حل مشکلات، با سابقه برنامه‌نویس بک‌اند، مشتاق برای انجام پروژه‌هایی که ورای انتظار باشد و گویای مأموریت و هدف یک برند باشد.

 

گام پنجم: رزومه خود را شخصی‌سازی کنید

در هنگام جستجوی شغل، به‌احتمال زیاد، متقاضی ده‌ها شغل خواهید بود. توضیحات شغل را به‌دقت بخوانید و رزومه‌تان را با توجه به نیاز آن شغل، شخصی‌سازی کنید. نه قرار نیست که در رزومه‌تان دروغ بگویید. مهم است که در صورت لزوم، از تمام تجربه خود استفاده کنید و خود را ارزان نفروشید. علاوه بر این، از واژگان کلیدی که در عملکرد کاری شما ضروری هستند، استفاده کنید. بسیاری از کارفرمایان، از سیستم‌های مدیریت استعداد استفاده می‌کنند که با به‌کارگیری واژگان کلیدی، رزومه‌ها را غربال می‌کند و در پایان مشخص می‌کند که کدام رزومه، باید بررسی شود. برای انتخاب واژگان کلیدی، از وب‌سایت شرکت و آگهی استخدامشان استفاده کنید. شاید نیاز باشد، برای هر شغل از واژگان کلیدی گوناگونی، استفاده کنید. این روش، در بلند‌مدت نتیجه خواهد داد.

 

در بخش تجربه‌های کاری، نیاز نیست که تمامی وظایف شغل‌های گذشته خود را ذکر کنید. تنها وظایف مرتبط، با شغلی که برای آن اقدام کرده‌اید را بنویسید. مطمئن شوید، رزومه‌تان با فرهنگ آن شرکت همخوانی دارد. اگر به وب‌سایت‌های کاریابی مراجعه کرده باشید، به واژگانی، مانند همکاری و کار گروهی برخورده‌اید. از این واژگان، برای نشان دادن شایستگی‌تان برای آن شغل و شرکت استفاده کنید.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.