پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت : افت بارسلونا ؟ " تصمیم باشگاه بود " !

کد خبر : 104755  |  زمان ارسال : یکشنبه 4 آبان 1399
دیدگاه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید

اختصاصی بارسا نیوز - بارسلونا امروز اصلا شبیه بارسای 2015 نیست نه دلش نه دماغش ....

 

 

 

بارسا کومان با امیدواری های زیادی شروع کرد و عملکرد روبه پیشرفتی هم داشت اما خود کومان در مصاحبه اش اعلام کرد نباید زیاد به این تیم دل خوش بود و او کاملا درست میگفت , با اولین باخت بارسلونا مقابل ختافه هواداران بارسا بار دیگر کوره ای از ناامیدی را مقابل خود دیدند , بارسا بازهم بدون تاکتیک بود اما ترکیب همان ترکیب بود ولی چرا بارسا متوقف شد ؟

 

مقابل فرانس واروش تیم برد پر گلی کسب کرد و همه هواداران باخت مقابل ختافه را یک لغزش تیمی حساب کردند و برای الکلاسیکو خط و نشان کشیدند اما خیلی زود مشخص شد که اوضاع همانطور که کومان هم گفت زیاد خوب نیست.

 

رئال مادرید با دو شکست پیاپی به نوکمپ که زمانی واقعا باید یک تیم کاملا هماهنگ بود تا بارسا را در آن شکست بدهی پا به ورزشگاه گذاشت ولی همان دقایق ابتدایی معلوم شد که از کوچکترین فرصت ها و ضعف های بارسا تیم های سطح اول اروپا چطور استفاده میکنند.

 

بازیکنان بارسا بار دیگر کم کار بودند و روی گل اول به وضوح اشتباهات مرگ باری مرتکب شدند . با داوری یا بی داوری بارسلونا بازی را با نتیجه 3 بر 1 در نوکمپ و در ورزشگاه خالیش به رقیب دیرینش که حال روز خوشی نداشت باخت تا بار دیگر هوادران بارسلونا تقصیر ها را بر گردن چند بازیکن بیاندازند اما مشکل کجاست ؟ مشکل بارسلونا " تصمیمات باشگاه بود ,  است ! "

 

زمانی که والورده بدون هیچ دلیل قانع کننده ای در اوایل فصل ( اگر ان اخراج را مبنی قرار بدیم کومان همین الان باید از تیم اخراج شود ) از  بارسلونا کنار گذاشته شد , مدیریت بارسلونا میگفت این کار بازیکنان بوده است چون با این مربی خوب تمرین نکرده اند ! کاپیتان مسی خیلی زود جواب آبیدال را داد و به او گوش زد کرد که حداقل جُربزه این را داشته باشد که بگوید خودش این مربی را اخراج کرده است نه بازیکنان !

 

با همفکری بارتومئو و اریک آبیدال که بیشترین ضربات را به تاریخ بارسلونا در کادر مدیریتی وارد کرده اند کیکه ستین که کمتر کسی حتی نامش را به درستی تلفظ میکرد از گاوداری اش سرمربی بارسا در نیم فصل شد به او لقب کرایوف دوم را میدادند اما این کجا و آن کجا ...

 

با ورود او بازیکنان لاماسیا از جمله کارلوس پرز که صد برابر بهتر از بریتویت خریداری شده با 20 میلیون یورو از لگانس بود از تیم اخراج شد . در ابتدا گفته شد که کیکه ستین به او اطلاع داده است از تیم برود اما بعدا خود وی مصاحبه کرد و گفت " تصمیم باشگاه بوده است " . بارسلونا با مصدومیت سوارز با بحران مهاجم رو به رو شده بود که برای مدیریت بسیار خبر خوبی بود چون میتوانستند با اخبار نقل  انتقالات  و در نهایت یک خرید بدون برنامه بازهم برای مدیریت خودشان زمان بخرند و همینطور هم شد ....

 

با حذف افتضاح بارسا از لیگ قهرمانان کیکه ستین انتخاب شده از تیم اخراج شد و اریک ابیدال که با خرید های افتضاح و انتخاب سرمربی افتضاح ترش ضربه جبران ناپذیری را به بارسا وارد کرد از تیم استعفا داد اما هئیت مدیره و شخص بارتومئو عرضه این یک کار را هم نداشتند که البته دلیل قانع کننده ای هم برای آن در چنته داشتند . کومان خریداری شد و او لیست بازیکنان دلخواهش را به مدیریت داد.

 

هئیت مدیره با مصاحبه های خود خبر از انقلاب میدادند اما واقعیتش فقط برای خرید زمان پایان ریاست شان بود . در ابتدا همانند فروش کارلوس پرز گفته شد که سوارز به تصمیم مربی اخراج شده است اما خود کومان گفت که به بازیکن گفته است فقط احتمال دارد زمان کمتری به وی برسد نه اینکه روی او حساب نکند , کومان یک جمله مشابه را درباره فروش سوارز زد " تصمیم باشگاه بود " .

 

بارتومئو با مدیریت افتضاحش رشد منفی مالی را تجربه میکرد برای همین در به در به دنبال فروش بازیکنان خود بود بازیکنانی که پیشنهاد های خیلی خوبی در ژانویه داشتند رایگان از تیم جدا شدند و از بازیکنان درخواستی رونالد کومان هم تنها سرجینیو دست جذب شد که ان هم به دلیل پول فروش نلسون سمدو بود !

 

به دلیل عملکرد بد در مدیریت بارسا اجازه خرید در تابستان را بدست نیاورد و برای همین خط هافبک ( واینالدوم ) و خط حمله ( ممفیس دپای) تقویت نشد و امروز شاهد افت زیادی در این پست ها هستیم.

 

اما دلیل وقت خریدن های بارتومئو و هئیت مدیره چه است ؟ جوردی فاره میگوید در صورتی که یک فصل مدیریت مالی باشگاه با منفی بسته شود  ( که با منفی 90 میلیون یورو بسته شد ) و در صورت اخراج یا رفتن مدیریت , مدیر ( شخص بارتومئو ) در صورت شکایت ریاست جدید باید هزینه منفی مالی باشگاه را از پول خودش بدهد. این یعنی بارتومئو در صورت اخراج باید جوابگوی رشد منفی مالی باشگاه باشد برای همین به دنبال خریدن حداکثر وقت برای کمتر کردن یا از بین بردن این تراز مالی منفی است ( با فروش بازیکنان به صورت رایگان برای کاهش دستمزد و تمدید قرار داد های بلند مدت بازیکنان که نهایت دو سال دیگر در بارسا باشند ) .

 

 

گریزمان خرید 120 میلیون یورویی بارسلونا که عملکردی بهتر از متئوس فرناندزی که هنوز موفق به کسب یک بازی برای بارسا نشده برابر است و پیکه که نهایت یک سال دیگر در بارسا بماند و لنگلت که هیچوقت مدافع قابل اعتمادی خود را نشان نداده به یک باره قرارداد های خود را تمدید کردند .

 

جرارد پیکه گفت درست است که تمدید قرار داد ها برای کاهش دستمزد بوده اما قرار است طی چند سال آینده این پول ها با افزایش دستمزد ها به ما برگردانده شود ! این یعنی مدیریت جدید از همین ابتدای کار باید با دستمزد بازیکنان سروکله بزند چون بارتومئو و هئیت مدیره برای خلاص شدن از تراز مالی  به صورت رسمی با بازیکنان تمدید کرده اند و خود ان ها تا کمتر از 6 ماه دیگر در پست ریاست باقی نخواهند ماند.

 

نمیتوان به بارسای الان امیدوار بود حتی اگر از امروز تمام بازی های خود را ببرد بازیکانش در پست های حساس عملکرد سینوسی دارند و پا به سن گذاشته هستند  , این تیم به بازیکن نیاز دارد و شاید بازیکنان انتخابی رونالد کومان کلید این ناکامی ها باشد. مشکل هرچه که باشد مدیریت نقش اصلی را در ان ایفا کرده است. همانطور که جوری فاره و ویکتور فونت و لاپورتا میگویند این بارسا مدت ها است نابود شده است و نابودی آن هم به دست " به تصمیم باشگاه بوده است " بوده است !

 

 

نویسنده : ایوب

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.