پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز کامل بازی فرنس واروش 0-3 بارسلونا ; عالی با جوانان !

کد خبر : 106150  |  زمان ارسال : شنبه 15 آذر 1399
هر آنچه باید راجع به آنالیز فنی دو تیم بدانیم.

اختصاصی بارسا نیوز - شب گذشته بارسلونا در حالی پا به مجارستان گذاشت که در مقایسه با لالیگا در لیگ قهرمانان عملکرد بی نقصی داشت. بلوگرانا تا قبل از بازی شب گذشته با 12 امتیاز از 4 مسابقه ، 13 گل زده و 2 گل خورده در صدر جدول گروه G قرار داشت. این در حالی بود که بهترین پایان برای فرنتس واروش در این گروه صعود به لیگ اروپا است.

 

 

با این وجود که مجارستانی ها با انگیزه قدم به میدان گذاشتند با نتیجه 3-0 شکست خوردند و یک پیروزی ایده آل برای آبی اناری ها به دست آمد. در این آنالیز نگاهی به سبک و سیستم تیم رونالد کومان و فرنتس واروش خواهیم پرداخت.

 

 سیستم تیم فرنتس واروش 


 

شاگردان سرهی ربروف از همان ابتدا برنامه ی مشخصی برای این بازی داشتند و این موضوع قابل تحسین است ، اما چند مشکل وجود داشت. جنبه ناامید کننده این موضوع این بود که ربروف یا توانایی اجرای تاکتیک های خود را نداشت یا تمایلی برای ایجاد تغییرات در ترکیب خود نداشت.

 

مجارستانی ها در طول بازی با سه مدافع بازی می کردند. نقش دو فولبک این تیم در ترکیب بسیار کمرنگ بود. یکی از دلایل آن این بود که فرنتس واروش بسیار بالا بازی می کرد و تلاش از پرس بارسلونا از جلوی زمین داشت.

 

دلیل دیگر این بود که چهار مهاجم بارسلونا در هنگام مالکیت مجارها به راحتی می توانستند پاس های آن ها را قطع کنند . به خاطر همین دو دلیل مجارستانی ها با سه دفاع میانی بازی می کردند.

 

آبراهام فریمپونگ ، شماره 5 تیم فرنتس واروش نیز در قلب خط دفاعی این تیم بود. او معمولا در هنگام حملات فرنتس واروش با فولبک های این تیم نفوذ می کرد. این نکته می توانست یک استراتژی خوب باشد ، اما باعث می شد سه مدافع واروش برای حمل توپ در هنگام پرس بارسلونا جلوتر بیایند.

 

هنگام دفاع دو فولبک تیم فرنتس واروش به عقب بازمیگشتند تا سیستم 1-5-4 شکل بگیرد. تیم واروش با مدافعان زیادی بازی می کرد در یک صحنه با اضافه شدن ایزائیل به خط دفاعی این تیم ، تعداد مدافعان مجارها به عدد 6 رسید.

 

 

همانطور که نقشه های حرارتی توکماک انگوئن نشان می دهد ، او به سختی درگیر بازی بود ، در حالی که نقشه حرارتی مدافعان کناری ( فولبک ها ) تیم مجارستانی یعنی اندره بوتکا و مارسل هیستر نشان می دهد آن ها در قسمت های کوچکی از زمین فعالیت داشتند.

 

همچنین در بعضی مواقع بین خطوط تیم فرنتس واروش عدم اتصال و هماهنگی آشکاری دیده می شد.

 

 سیستم تیم بارسلونا 


 

همانطور که از تیم فعلی بارسلونا انتظار می رود ، سیستم 1-3-2-4 استفاده شد. از همان اول چیزی که واضح بود بازیکنان با نقش ها و ویژگی های مختلف در خط حمله بارسلونا بود. زمانی که بارسلونا لیونل مسی ، فیلیپ کوتینیو و پدری را در اختیار داشته باشد ، سه بازیکن دارد که تمایل به نگه داشتن توپ و پرسه زدن با توپ را دارند.

 

حالا اگر به این ترکیب آنتوان گریزمان هم اصافه کنید شما 4 بازیکن هجومی دارید که در نقش آزاد یا همان پشت مهاجم بهترین عملکرد را دارند ، اما سرعت حملات تیم در بهترین شرایط متوسط است !

 

این بار بارسلونا با مارتین بریثویت ، عثمان دمبله و فرانسیسکو ترینکائو  توانست بسیار خوب از بالا پرس کند و بسیار خط حمله فعالی داشته باشد. 

 

سرخیو بوسکتس به عنوان هافبک محوری هسته بازی بارسلونا بود که نقش اصلی را در بازیابی مالکیت و بازی رو به جلو داشت. همانطور که نقشه پاس بالا به ما نشان می دهد ، هافبک های محوری بارسلونا یعنی سرخیو بوسکتس و میرالم پیانیچ در پاس داد بسیار فعال بوده و حرکات ترکیبی موثری با سایر بازیکنان انجام می دادند.

 

وینگرهای بارسلونا یعنی عثمان دمبله و فرانسیسکو ترینکائو در پرس از بالا بسیار عملکرد خوبی داشتند که نمونه آن پنالتی ای بود که برای مارتین بریثویت گرفته شد و دمبله آن را تبدیل به گل کرد.

 

وینگرهای بارسلونا در ارتباط با سایر بازیکنان نظیر فولبک سمت خود و بازیکنان میانی هم بسیار درخشان و مثبت ظاهر شدند ، به خصوص عثمان دمبله. نمایشی از فولبک های بارسلونا نشان می دهد بارسلونا در سمت چپ بسیار کارهای ترکیبی خوبی انجام داده است. 

 

در آن سمت سرجینیو دست بیشتر مستقیم بازی کرده و سعی در نفوذ از جناح خود داشت. این موضوع در یک سوم دفاعی حریف گزینه های زیادی به کاتالان ها ارائه می کرد.

 

 

الگوی جدید که در سیستم بارسلونا قابل مشاهده است ارتباط الماس مانند بین مدافعان میانی و هافبک های محوری بارسلونا بود. زمانی که مینگوئزا کمی رو به جلو حرکت می کرد ، سرخیو بوسکتس به عقب می آمد تا یک گزینه پاس برای لنگله باشد. میرالم پیانیچ هم دائما بین خطوط حرکت میکرد تا گزینه سوم پاس باشد.

 

هنگام دفاع بوسکتس و پیانیچ کانال های عبوری را بسته بودند و دست و آلبا سریعا عقب نشینی می کردند. در واقع یک خط دفاعی 4 نفره و تخت شکل می گرفت و هافبک های محوری تلاش در قطع توپ های حریف داشتند.

 

پرکاری هافبک های محوری و مدافعان بارسلونا در نقشه حرارتی بالا به وضوح مشخص است. 

 

 آمار بازی 


در نیمه اول بارسلونا ویرانگر و بسیار خوب ظاهر شد و همه 3 گل بازی را در همین نیمه به ثبت رساند. آبی اناری ها بر توپ و میدان مسلط بودند ، بسیار بهتر از حریف خود پرس کردند و موقعیت های گلزنی بیشتری داشتند.

 

در تصویر زیر نگاهی کوتاه به داده های آماری این مسابقه می کنیم :

 

 

در مرحله بعدی نگاهی به کیفیت موقعیت های ایجاد شده از طریق نقشه شوت ها و همینطور نمودار XG خواهیم پرداخت.

 

بارسلونا موقعیت های بسیار عالی ایجاد کرد و تمام گل های این تیم از روی موقعیت های باکیفیت به ثمر رسید. البته طبیعی است که بلوگرانا در نیمه دوم پای خود را از پدال گاز برداشتند و همین موضوع باعث شد برای دقایقی مجارستانی ها سوار بازی باشند.

 

بارسلونا در نیمه دوم هم موقعیت های خوب زیاد داشت ، اما کمی آشفتگی در جلوی دروازه اجازه نداد تعداد گل ها از 3 بیشتر شود. 

 

بارسلونا در استفاده از زمین و مناطق مهم آن هم تیم برتر میدان بود. فرنتس واروش فقط در مواقع خاصی در نیمه دوم عملکرد بهتری از بارسلونا داشت.

 

 

 نگاهی به گل ها 

 

در اینجا نگاهی به گل های بارسلونا می اندازیم. عثمان دمبله یکی از بهترین مسابقات خود را داشت. او دائما با جوردی آلبا از سمت چپ زمین در ارتباط بود و تهدید های آن سمت ناشی از عملکرد این دو بازیکن می باشد. همین ترکیب منجر به 2 گل اول بارسلونا شد.

 

برای گل اول عثمان دمبله و جوردی آلبا چند حرکت دو نفره خوب انجام دادند و سپس آلبا فرار کرد و دمبله با یک پاس خوب او را پشت دفاع راست تیم فرنتس واروش صاحب توپ کرد. آلبا با دریافت توپ یک سانتر زمینی خوب برای گریزمان انجام داد که نفوذ به درون محوطه جریمه داشت. گریزمان با یک ضربه عالی دروازه تیم مجارستانی را باز کرد.

 

 

گل دوم تیم بارسلونا ناشی از تجمع طولانی و همچنین ترکیبات پیچیده این تیم بود. ابتدا شوت سرجینیو دست در محوطه جریمه دفع شد. پس از انبوه پاس های رد و بدل شده بین بلوگرانا ، گریزمان با یک پاس عرضی آلبا را صاحب توپ کرد. آلبا سپس دمبله را صاحب توپ کرد تا عثمان با سرعت یار مستقیم خود را جا بگذارد و مارتین بریثویت در محوطه کار را یکسره کند.

 

 

بریثویت در گل سوم بارسونا هم نقش داشت ، جایی که با دوندگی عالی پشت خط دفاعی تیم فرنتس واروش توپ را تصاحب کرد و یار مستقیم خود را مجبور به خطا کرد. دمبله گل سوم بارسلونا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

 

 دفاع و پرسینگ  


کلمنت لنگله بعد از مصدومیت خود با ترس بازگشت به مصدومیت  بازی را آغاز کرد ، بنابراین بارسلونا دو بازیکن اصلی خود را ترکیب داشت. در بیشتر زمان بازی لنگله و مینگوئزا کار سختی نداشتند.

 

ناگفته نماند که مینگوئزا و لنگله در خنثی کردن حملات حریف و جمع آوری توپ های از دست رفته عملکرد درخشانی به نمایش گذاشتند. فرنتس واروش به ندرت توانست توپ را به یک سوم دفاعی بارسلونا برساند. در تصویر زیر نمدار PPDA را مشاهده می کنید که شدت پرس را اندازه گیری می کند.

 

 

بدیهی است که بارسلونا در پرس بسیار بهتر از فرنتس واروش عمل کرد. مجارستانی ها در دقایقی از نیمه دوم در پرس از بلوگرانا پیشی گرفتند. 

 

در ادامه به نقشه حرارتی بازیکنان بارسلونا نگاهی خواهیم انداخت :

 

 

این احتمالا اولین بار است که بارسلونا انقدر از بالا پرس می کند. این تلاش آبی اناری ها برای آن ها سودمند نیز بود ، زیرا فرنتس واروش در بازیسازی از عقب کاملا مشکل داشت. این موضوع در تصویر زیر مشخص است .

 

 

در آن سمت در حالی که فرنتس واروش سعی میکرد فشار را از مناطق بالاتر وارد کند ، اما همانند کاتالان ها ساختار منظمی در پرس خود نداشتند. در تصاویر زیر پاس های نادرست بارسلونا و نقشه حرارتی پرس فرنتس واروش مشخص است.

 

 

 

 فرصت دوباره به جوانان و لاماسیا 


چند جوان در تیم بارسلونا دوباره موفق به کسب پیروزی شدند. اسکار مینگوئزا بار دیگر نمایش تاثیر گذار با خونسردی در حرکات با توپ خود بدون انجام حرکات اضافی در دفاع را نشان داد.

 

ستاره 20 ساله بارسلونا در دفاع راست بار دیگر یک نمایش درخشان را به روی صحنه آورد. او در یارگیری هم بی نظیر بود و با سرعت و قدرت خود توکماک انگوئن را از کار انداخت. 

 

دمبله همانند برق بود یک پاس گل و یک گل حاصل کار عثمان بود ، در حالی که می توانست پاس گل ها و گل های بیشتری را به نام خود ثبت کند. او بازی را با بازوبند کاپیتانی به پایان رساند که اتفاق ویژه ای برای عثمان به حساب می آید.

 

در نیمه دوم فرنکی دی یونگ جای سرخیو بوسکتس را پر کرد و پس از تعویض لنگله به پست دفاع میانی رفت. 

 

فرانسیسکو ترینکائو هم از اول در زمین حضور داشت و حدود 80 دقیقه هم برای بلوگرانا بازی کرد. او با اینکه چند لمس توپ ضعیف داشت و علاوه بر این موضوع موقعیت های زیادی هم هدر داد ، اما در پرس و دریبل عملکرد خوبی داشت.

 

کارلس آلنیا ، ریکی پویگ و کنراد دلافوئنته هم در این بازی حضور داشتند. حضور ریکی پویگ چشمگیر بود . او توانست در تنها 28 دقیقه 3 پاس کلیدی ثبت کند و حتی یک پاس بی نظیر هم به دمبله داد که عثمان از آن استفاده نکرد.

 

 نتیجه گیری 


بارسلونا 5 پیروزی در لیگ قهرمانان به دست آورده است. این سومین پیروزی متوالی بلوگرانا و سومین کلین شیت پی در پی آن ها  در تمامی مسابقات است. آن ها در این 3 مسابقه 11 گل به ثمر رساندند . احتمالا رونالد کومان نمیتوانست درخواست عملکرد بهتری از شاگردان خود داشته باشد.

 

بسیاری از بازیکنان اصلی به خوبی استراحت کردند و عملکرد بازیکنان ذخیره هم بسیار مطلوب بوده است. گریزمان 3 گل در بازی های اخیر به ثمر رسانده است و اعتماد نفس بیشتری دارد. 

 

بریثویت در 3 مسابقه اخیر 4 گل به ثبت رسانده است . عثمان دمبله هم به نظر می آید در فرم خوبی قرار دارد. تیم بارسلونا در حال پیشرفت است و آماده است حتی با وجود مصدومین امتیازات از دست رفته لالیگا را جبران کند.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.