پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پونک، یک محله ی آرام برای زندگی

کد خبر : 106469  |  زمان ارسال : سه شنبه 25 آذر 1399

طبق گزارش های اعلام شده از بانک مرکزی مبنی بر تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ تهران در ماه های متوالی بیشترین تعداد معامله در خرید آپارتمان را داشت. منطقه ۵ در شمال غربی شهر تهران قرار دارد و از جنوب به جاده مخصوص کرج، از شمال به دامنه کوه های البرز و از غرب به رودخانه کن و از شرق به بزرگراه محمد علی جناح و اشرفی اصفهانی محدود می شود. در اولین سال های پیروزی انقلاب اسلامی ساخت و ساز و شهری شدن این منطقه شروع شد و در مدت زمان کمی رشد سریعی پیدا کرد. و طرفدار های زیادی رو برای سکونت جذب کرد. منطقه ۵ شهرداری تهران، به دلیل قرارگرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و همچنین این منطقه دارای فضای سبز گسترده ای می باشد که در آن پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد. یکی از محله های  محبوب این منطقه، محله پونک است که به محله‌ی آرام و خوش آب و هوا در منطقه ۵ معروف شده. اگر قصد خرید آپارتمان و یا اجاره آپارتمان در پونک را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این محله و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.
 

 

خرید آپارتمان در محله پونک تهران

بیشتر افراد با محله پونک آشنایی دارند. این محله یکی از قدیمی ترین محله های شمال غربی در تهران است که از گذشته تا به امروز به دلیل خوش آب و هوا بودن، دسترسی محلی مناسب، کوچه و خیابان های پهن مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بخش عمده این محله در منطقه ۵ شهرداری تهران و بخش دیگر آن در منطقه ۲ قرار گرفته است. این محله با وجود قدیمی بودن، بافت نوساز و جدیدی به خود گرفته و بیشتر خونه های قدیمی اون تبدیل به آپارتمان های لوکس و نوساز شده. ویژگی های مثبت این محله باعث شده تا بازار خرید آپارتمان در پونک همیشه داغ باشه.
 

 

تاریخچه‌ی محله پونک

پونک، یکی از محله های قدیمی و پرطرفدار شمال غربیه که بخش زیادی از اون در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده و بخش دیگه ‌ای از اون در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار داره. علت نام گذاری این محله بیشتر به آب و هوای اون بر می گرده. داشتن آب و هوای مطلوب و جاری بودن رودخانه باعث رویش حجم زیادی از پونه در این منطقه شد که تونست تاثیر زیادی در نام گذاری این محله داشته باشه.  
 

 

بهترین خیابان های پونک برای زندگی کردن کجاست؟

محله پونک بیشتر در منطقه ۵ قرار گرفته و تنها بخشی از آن در منطقه ۲ قرار دارد. بزرگراه های همت، حکیم، نیایش و ستاری از جمله بزرگراه های نزدیک و قابل دسترس در این محله هستند که امکان رفت و آمد به این محله را آسان می کنند. بافت بیشتر این محله در همه‌ی کوچه و خیابان های آن یکسان است. و به همین دلیل زندگی کردن در همه‌‌ی نقاط پونک پیشنهاد می شود. از جمله خیابان های اصلی این محله می توان به: میرزابابایی، شهید مخبری، سردار جنگل، بلوار عدل، خیابان زیتون، بلوار کمالی و اشرفی اصفهانی اشاره کرد.
 

 

امکانات این محله

محله پونک یکی از اصلی ترین قطب‌های مرکز خرید در تهران است که علاوه بر ساکنین این منطقه، نیاز های سایر افراد از محله های دیگرهم بر طرف می کند. برای مثال: مرکز خرید بوستان و فروشگاه شهروند این منطقه، یکی از نقاط مثبت آن است. علاوه بر این وجود مدارس متنوع در مقاطع مختلف شرایط زندگی کردن در این محله را ایده آل تر می کند. یکی از مهم ترین امکانات تفریحی این محله وجود بوستان نهج البلاغه است که خود به تنهایی جاذبه های تفریحی و متنوعی دارد.
 

 

نگاه کلی به ویژگی های مثبت محله پونک:

پونک یکی از محله های غرب تهران است که در شمال غرب و در دو بخش منطقه ۲ و منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده.

یکی از ویژگی های مهمی که افراد را ترغیب به خرید آپارتمان در پونک می کند، داشتن آب و هوای بسیار مناسب است.

علت نام گذاری این محله رویش گل های پونه در کنارهای رودخانه بود.  

بیشتر بافت این محله نوساز و کوچه، خیابان های آن دل باز است.

امکانات این محله بسیار متنوع است. به طوری که همه‌ی امکانات رفاهی، تفریحی، خدماتی و ... را در بر می گیرد

این محله دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه و خیابان های اصلی شهر دارد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.