پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز بازیکن ؛ چشم انداز حضور پل پوگبا در بارسلونا

کد خبر : 106730  |  زمان ارسال : چهارشنبه 3 دی 1399
آیا حضور پل پوگبا در بارسلونا برای باشگاه سودمند است.

اختصاصی بارسا نیوز - این فصل ، فصل خوبی برای منچستر یونایتد نبوده است. آن ها در شب آخر لیگ قهرمانان اروپا باید با تیم لایپزیگ رو به رو میشدند . بازی حساسی که یا به پیروزی منتهی می شد یا به فاجعه.

 

بیشتر بخوانید : آنالیز بازیکن ؛ فرنکی دی یونگ بارسلونا فقط سایه ای از آن بازیکن آژاکس است !

 

پیش از این بازی حساس اوله گنار سولسشر در کنفرانس مطبوعاتی خود نکات مثبتی را بیان کرد . سولسشر اذعان داشت که بازیکنان یونایتد امروز نشان خواهند داد که شایستگی حصور در باشگاه را دارند و این که شخصیت تیم بهتر و بهتر می شود ، اما به نظر می رسد رایولا این صحبت ها را نشنیده و دیر به مهمانی رسیده بود. مینو رایولا با یک مصاحبه ریتم موسیقی سولسشر را تغییر داد.

 

مینو رایولا گفت :

می توانم بگویم همه چیز برای پل پوگبا در منچستر تمام شده است.

 

او ادامه داد :

اصرار شما مانند کوبیدن میخ در سنگ است. بهتر است در این مورد صریح باشیم. پل از منچستر یونایتد ناراضی است. او آن طور که دوست دارد و ما انتظار داریم ، عمل نمی کند.

او باید حرکت کند و منناظر را تغییر دهد. او قراردادی منعقد کرده که در تابستان 2022 منقضی می شود ، اما من فکر می کنم بهترین چیز برای طرفین فروش است.

 

با توجه به اینکه خروج پوگبا از منچستر یونایتد اجتناب ناپذیر است در این مطلب جنبه های مختلف ورود او به نیوکمپ را بررسی خواهیم کرد و این موضوع که آیا بارسلونا باید به سراغ او برود یا خیر ؟

 

بررسی خرید پوگبا از نظر مالی

 

فروش پل پوگبا چیزی حدود 15 الی 18 میلیون پوند در سال برای منچستر یونایتد آزاد می کند. یوونتوس می تواند مقصد موردنظر پل پوگبا باشد ، اما عملا پوگبا باید قید نصف دریافتی حال حاضر خود را بزند. تازه اگر معافیتی مانند کریستیانو رونالدو به او تعلق گیرد ، یک ضرر بزرگ به بیانکونری تحمیل می شود.

 

 

یکی از مقصد های موردنظر پوگبا اما باشگاه بارسلونا است که انصافا از نظر اقتصادی در یک جنجال به سر میبرد. در همین وضع در بارسلونا بسیاری از بازیکنان برای کاهش دستمزد و شرایط اقتصادی باشگاه را ترک کرده اند.

 

با حضور بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا این تیم 8.5 میلیون یورو دریافت می کند. برای رسیدن به یک چهارم 9.5 میلیون یورو و برای رسیدن به نیمه نهایی 11 میلیون یورو دریافت می کند. 

 

تیم ها همچنین از نظر حق پخش تقریبا مبلغی بالغ بر 263 میلیون یورو دریافت می کنند. در کل پیش روی تیم در لیگ قهرمانان اروپا برای جریان درآمد باشگاه قابل توجه است. البته اگر لیونل مسی بتواند جدا شود ، باشگاه یک گودال برای خرید دیگر بازیکنان حفر خواهد کرد.

 

با این حال انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا نیز نزدیک است و رابطه خوب خوان لاپورتا و مینو رایولا می تواند در این اتفاق بسیار تاثیر گذار باشد. ارزش فعلی پوگبا 27 ساله ، 65 میلیون یورو است و قرارداد او تا 30 ژوئن 2020 اعتبار دارد.

 

بررسی خرید پل پوگبا از نظر تاکتیکی

 

مبارزات انتخاباتی 2020/2021 پنجمین نمایش " باز کردن قفل پل پوگبا " است. به نظر می رسد دیگر قرارداد پوگبا با منچستر یونایتد تمدید نخواهد شد و یوونتوس و پاریسن ژرمن پیشتازان برای امضا با وی هستند ، اما نباید شایعات ورود وی به اسپانیا را نادیده گرفت.

 

با این حال مسئولیت رسیدگی به پوگبا بر عهده مینو رایولا است. ایجنتی که نزدیک ترین رفیقش پول است ، نیازهای موکل های خود را بالاتر از باشگاه ها قرار می دهد و از رسانه ها هیچ ترسی ندارد. شاید رابطه خوب خوان لاپورتا و مینو رایولا کفه ترازو را کمی برای بارسلونا سنگین تر کند ، اما این همه ماجرا نیست.

 

 

در حالی که پل پوگبا برای فریب دادن و لذت بردن از شرایط خوب خود وقت خود را در لیگ برتر هدر داده است ، آیا انتقال وی به بارسلونا راه مناسبی برای احیای او است ؟ از نظر ظاهری به نظر می رسد وی کاملا مناسب بلوگرانا است.

 

پس از گذراندن 4 فصل در منچستر یونایتد و ناله های مداوم تحلیلگران مبنی بر این که پوگبا خارج از پست خود بازی می کند ، سرانجام وقت آن رسیده است تا پل در بارسلونا در پست اصلی خود بازی کند.

 

در حالی که بارسلونا بیشتر این فصل را با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفته است ، اما آن ها در بعضی موارد سیستم خود را به 3-3-4 تغییر داده اند و رونالد کومان هم عدم کارایی سیستم 1-3-2-4 را متوجه شده است.

 

 

ترکیب اولیه بالا حداقل روی کاغذ بسیار انعطاف پذیر است. جوردی آلبا دفاع چپ ثابت بارسلونا است که از تیم خارج نخواهد شد ، حتی با وچود اینکه در دو فصل گذشته در بعضی بازی ها عملکرد وخیمی داشته است.

 

سوالات اصلی اما پیرامون خط هافبک است. سرخیو بوسکتس هافبک اسپانیایی بی نظیر بارسلونا سال اینده 33 ساله خواهد شد و در 2 فصل گذشته افت عملکرد او واضح بوده است. او احتمالا در آینده شاهد کاهش زمان بازی خود خواهد بود.

 

از طرفی نگرش و عملکرد خوب ریکی پویگ به این معنی است که او می تواند پیشرفت کند ، اما فعلا حاشیه ها حول محور او فراوان است. این اتفاقات پست هافبک چپ را برای پل پوگبا بار می کند ، دقیقا همان پستی که در یوونتوس و تیم ملی فرانسه بازی می کرد.

 

در واقع پوگبا در یونایتد در پست تخصصی خود بازی نمی کند و توانایی پاس های در عمق ، شروع حملات با حمل توپ و دیکته کردن بازی خود به حریف را از دست داده است. 

 

در زمان مالکیت مدافعان کناری یا اصطلاحا فولبک ها پیش روی می کنند و در جناحین مستقر می شوند. آنسو فاتی و لیونل مسی به مرکز حرکت کرده و فضا را برای فولبک ها باز می کنند.در حالی که گریزمان برای فضاسازی کمی عقب تر می آید.

 

 

هنگامی که توپ در سمت چپ زمین بارسلونا قرار دارد ، پوگبا برای ارائه پشتیبانی از دفاع چپ به جوردی آلبا نزدیک می شود. فرنکی دی یونگ برای محافظت در برابر ضد حمله های احتمالی عقب می ماند و مدافعان میانی تیم بارسلونا در یم خط پشت دی یونگ قرار می گیرند. در چنین سناریو هایی پوگبا به خوبی می تواند در بارسلونا رشد کن و بارسلونا هم می تواند از مهارت های او استفاده کند.

 

 

با وجود فرم ضعیف غول کاتالان در 2 فصل گذشته ، آن ها هنوز بیشترین میانگین مالکیت توپ را دارند. آن ها با انتقال مداوم توپ از طریق پاس های کوتاه و خیمه زدن روی دروازه حریف نگرشی ثابت دارند. با اضافه شدن پوگبا بارسلونا می تواند رویکرد مستقیم تری داشته باشد ، موردی که فعلا در آن مشکل دارد.

 

بارسلونا در فصل گذشته به طور متوسط 10 سانتر در هر بازی داشته است که اغلب این سانترها از سوی فولبک ها بوده است ، زیرا وینگرها معمولا برای فولبک ها فضاسازی می کنند.البته لیونل مسی هم با بازگشت به عقب و بازیسازی سهم خود را دارد . شما در تصویر زیر تقسیم نواحی زمین برای بارسلونا در حمله و شوت زنی را مشاهده می کنید.

 

 

این نمودار به وضوح نشان می دهد که بارسلونا تمایل دارد توپ را از مرکز به جناحین خصوصا جناح چپ منتقل کند. در واقع با وجود یک هافبک چپ بسیار خوب می توان موقعیت های بسیار خوبی در آن سمت ایجاد کرد.

 

نمودار زیر مربوط به فصل جاری بارسلونا است. این یک نمودار خوب است تا ما بفهمیم که 43% اوقات بارسلونا در یک سوم میانی می گذرد. آبی اناری ها 35% ضرباتشان از پشت محوطه جریمه است و اخیرا نرخ این شوت ها کمتر هم شده است. 

 

پوگبا با تلاش های قاطع خود می تواند علاوه بر افزایش شوت های پشت محوطه جریمه ، فعالیت تیم را در در منطقه 6 یارد و محوطه جریمه افزایش دهد.

 

 

پوگبا با توانایی ارسال پاس بلند برای نفوذ بازیکنان دیگر تیم می تواند یک تاکتیک کلیدی برای بارسلونا باشد. پاس های دقیق پوگبا عملا دفاع های حریف را از موقعیت خارج کرده و فضای زیادی برای سانتر ایجاد می کند.جوردی آلبا با 79 پاس بلند و لیونل مسی با 62 پاس بلند بهترین عملکرد را در باشگاه بارسلونا دارند. در دو تصویر زیر می توان ارتباط مسی و آلبا را به وضوح مشاهده کرد.

 

 

 

پوگبا مطمئنا در این نقش پیشرفت خواهد کرد و بار شماره 10 بارسلونا را به دوش خواهد کشید. اگر کاری باشد که پل در آن مهارت داشته باشد تعویض مناطق بازی و البته پاس های عمقی بسیار خوب است. پوگبا می توان با پاس های عرضی و عمقی بار جناح چپ بارسلونا را نیز بر دوش داشته باشد. 

 

 

در واقع این کارهایی است که پوگبا در یورو 2016 با پاس های مورب انجام داد و البته توانایی خود را در شوت های پشت محوطه جریمه نشان داد.

 

 

بازیکنی که تقریبا در هر بازی 2 برابر هم تیمی هایش شوت زنی می کند ، در تیمی که مشکل شوت از راه دور دارد ، جا افتادن کار چندان سختی نیست. 

 

هنگامی که توپ در جناح راست زمین قرار دارد ، برنده جام جهانی یک تهدید بالقوه محسوب می شود. او قد بلندی دارد و روی توپ های هوایی یک تهدید جدی به شمار می رود و این موضوع را بارها ثابت کرده است.

 

اخیرا می توان دید که سرجینیو دست با نفوذ در جناحین به دنبال سانتر برای یک شکارچی کاربلد است. با حضور پوگبا می توان انتظار داشت که سانتر های سرجینیو دست به هدر نرود. 

 

 

آمار پل پوگبا در این فصل 

 

تعداد بازیتعداد گلتعداد پاس گلشوت در هر بازیپاس کلیدی در هر بازیدرصد موفقیت پاستوپگیری در هر بازیدریبلنمره
10220.90.783.10.81.26.73

البته که تمام موضوعات بالا سناریو های احتمالی بود و ممکن است پوگبا به باشگاه سابقش یوونتوس برود یا به دلیل رابطه اش با زین الدین زیدان راهی مادرید شود. با این حال از نظر تاکتیکی پوگبا می تواند تعادل این تیم نامتعادل باشد.

 

حال در این تابستان تمامی نامزدها برنامه هایی برای تقویت باشگاه و بهبود شرایط فعلی خواهند داشت. حال باید دید با توجه به شرایط اقتصادی وخیم باشگاه پل پوگبا گزینه مناسبی هست یا خیر ؟

 

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.