پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تفاوت بین کفش فوتسال جورابی و کفش فوتسال معمولی

کد خبر : 106811  |  زمان ارسال : شنبه 6 دی 1399

در سالهای اخیر تکنولوژی ساخت کفش فوتسال همانند سایر لوازم ورزشی دچار تغییرات زیادی شده است, بطوریکه امروزه می توانید کفش های فوتسال با طرح ها و قابلیتهای متعددی را در بازار مشاهده کنید.

 

با یک جستجوی ساده در یک فروشگاه لوازم ورزشی مشاهده خواهید نمود که انواع و اقسام کفش فوتسال با زیره و رویه های متعدد وجود دارند. هر یک از این کفش های فوتسال از مواد مختلف و با چسبندگی های گوناگون تولید می شوند. در این میان شاید یک مدل کفش فوتسال در مقایسه با سایر کفش های فوتسال توجه شما را بیشتر به خود جلب کرده باشد و آن کفش فوتسال جورابی یا یه اصطلاح کفش فوتسال ساقدار می باشد.

 

حال اگر قصد خرید کفش فوتسال را دارید, شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد, که چرا اینگونه از کفش های فوتسال دارای یک قسمت اضافی بصورت یک جوراب کشی در بالای خود می باشند. آیا این کفش های فوتسال صرفا جهت زیبایی بدین صورت ساخته می شوند یا اینکه هدف خاصی پشت آن می باشد.

 

در این رابطه لازم است که بدانید, فوتسال یک ورزش پرتحرک و عمدتا با سرعت بالا می باشد. همچنین با توجه به ابعاد کوچک زمین فوتسال در مقایسه با زمین فوتبال بازیکنان بیشتر به اصطلاح به صورت من تو من با یکدیگر یارگیری می شوند. این مسئله باعث می شود تا در فوتسال یک ورزشکار بطور پیوسته مسیر خود را تغییر دهد و در بعضی موارد چرخش های ناگهانی انجام دهد.

 

 

با توجه به این مسئله یک کفش فوتسال باید دارای یک زیره مناسب جهت دستیابی به یک چسبندگی مناسب با سطح زمین بازی باشد. از جهتی دیگر با توجه به اینکه توپ فوتسال در مقایسه با توپ فوتبال دارای وزن بیشتری می باشد از اینرو در زمان شوت زدن نیروی بیشتری به روی پا ممکن است که وارد شود. با توجه به این مسئله رویه یک کفش فوتسال نیز جهت غلبه بر فشاری که در زمان ضربه زدن به توپ فوتسال به پا وارد می شود, باید دارای استحکام مناسبی باشد.

 

ترکیب دو عامل بالا, یعنی چرخش های ناگهانی و وزن بیشتر توپ فوتسال باعث می شود, که ناحیه قوزک پا تحت فشار ناگهانی قرار بگیرد, که این مسئله خود احتمال پیچش قوزک پا را افزایش می دهد. در واقع این مسائل, سازندگان کفش فوتسال را به ساخت کفش فوتسال جورابی ترغیب نمود.

 

بطور کلی کفش فوتسال جورابی با توجه به این جوراب کشی, ناحیه قوزک پا را در زمان چرخش های ناگهانی و شوتهای محکم بخوبی ساپورت می کنند و تا حد زیادی از پیچش قوزک پا پیشگیری می کنند.

 

 

کفش فوتسال جورابی بخرم یا نخرم؟

حال اگر قصد خرید کفش فوتسال را دارید, شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدامیک از کفش های فوتسال برای شما مناسب می باشد. کفش فوتسال جورابی یا کفش فوتسال معمولی؟ در پاسخ به این سوال باید به تجربه خودتان در زمین فوتسال اکتفاء کنید. اگرچه ممکن است کفش فوتسال جورابی ساپورت مناسبی برای قوزک پا باشد, اما بعضی از ورزشکاران آنرا محدود کننده حرکت خودشان می بینند و از این جهت کفش فوتسال نرمال را بیشتر ترجیح می دهند. همچنین یکی از معایب کفش فوتسال جورابی این است که در مقایسه با کفش فوتسال معمولی سخت تر پا می شوند و جهت پوشیدن و در آوردن آن باید کمی بیشتر زحمت بکشید. علاوه براین, در بعضی موارد قیمت کفش فوتسال جورابی کمی بیشتر از کفش فوتسال معمولی می باشد. در پایان از شما دعوت می کنیم تا از انواع کفش فوتسال از برندهای مختلف در فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت بازدید نمائید.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.