پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز بازیکن ؛ آیا حلال مشکل گلزنی بارسلونا ارلینگ هالند است ؟

کد خبر : 106935  |  زمان ارسال : چهارشنبه 10 دی 1399
در این مطلب به آنالیز تاکتیکی ارلینگ هالند خواهیم رداخت.

اختصاصی بارسا نیوز - هر زمان که یک بازیکن به بارسلونا لینک می شود ، این سوال مطرح می شود که آیا او DNA بارسلونا را دارد یا خیر ؟ در واقع شاید این سوال کمی مبهم به نظر برسد ، اما جواب آن واضح است. بازیکنی که در بارسلونا بازی می کند یا خرید احتمالی باشگاه است باید ویژگی های حضور در بارسلونا را داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : آنالیز بازیکن ؛ معضل ضربه آزاد در بارسلونا ( یک معادله و ۴ مجهول ! )

 

به ژاوی هرناندز ، لیونل مسی ، سرخیو بوسکتس و آندرس اینیستا نگاه کنید. تمامی این بازیکنان از نظر تاکتیکی کاملا با سبک مالکیت گرای بارسلونا متناسب بودند. در واقع کاملا قابل درک است که یک باشگاه بخواهد بازیکنی متناسب با شئونات خود داشته باشد ، خصوصا بارسلونا که یک هویت مستقل دارد.

 

اینجا است که ارلینگ هالند نروژی وارد بازی می شود. او هم اکنون یکی از بهتری بازیکنان هجومی جوان دنیا است که با حضورش در بارسلونا می تواند خلا به وجود آمده در خط حمله بلوگرانا را پر کند. 

 

نکته مهم در رابطه ارلینگ هالند و بارسلونا در واقع رابطه خوان لاپورتا ، نامزد ریاست بارسلونا با مینو رایولا ، مدیر برنامه ارلینگ هالند می باشد. 

 

با این حال شایعات درباره هالند زیاد است. بسیاری می گویند : هالند یک بازیکن در کلاس جهانی است که باشگاه بارسلونا به آن نیاز دارد ، اما او به سبک بارسلونا نمی خورد. در این مطلب آنالیز این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

 

" نابودگر " کیست ؟

 

هالند که لقب " نابودگر " را یدک می کشد با تیم سالزبورگ اتریش به جهان معرفی شد. او برای اتریشی ها در 20 بازی ، 24 گل به ثمر رساند که آمار خیره کننده ای محسوب می شود. سپس عملکرد او در جام جهانی زیر 20 سال در نروژ نیز عالی بود ، زیرا 9 گل برای این تیم در این تورنومنت ثبت کرد.

 

 

هالند که سابقه بازی در تیم زیر 19 سال مولده را دارد ، پس از عملکرد درخشان برای تیم سالزبورگ اتریش و به ثمر رساندن 29 گل و 7 پاس گل در 27 بازی در ژانویه 2020 به تیم دورتموند آلمان پیوست.

 

ارلینگ هالند در 32 بازی برای زنبورها تا به حال 33 گل و 6 پاس گل ثبت کرده است و به نظر می آید ، ستاره یک دهه آینده فوتبال ارلینگ هالند می باشد.

 

پروفایل بازیکن

 

هالند به دلیل تمام کنندگی ، گلزنی و حرکات بدون توپ خود مشهور است. او در حالت های مختلف گلزنی می کند. چه با شوت از راه دور ، چه با ضربه سر و چه با ضربه های نزدیک و دقیق. هالند در 14 بازی این فصل 17 گل برای بورسیا دورتموند به ثمر رسانده است که آمار درخشانی است.

 

در محوطه جریمه و منطقه 6 قدم ، ارلینگ هالند یک تهدید بالقوه به حساب می آید. او سرعت بالایی دارد ، در هوا عملکرد خوبی دارد و در حرکات ترکیبی بی نظیر است. او در دیدار برابر پاری سن ژرمن توانست سرعت خود را به 36 کیلومتر بر ساعت برساند که عالی است.

 

هالند علاقه دارد شانه به شانه مدافعین حریف بازی کند و منتظر یک توپ بلند از هم تیمی های خلاق خود باشد تا کار حریف را یکسره کند. مهاجم سرزن دقیقا همان چیزی است که کاتالان ها به آن احتیاج دارند.

 

در تصویر زیر نقشه حرارتی ارلینگ مشخص است. او بیشتر درون یا اطراف محوطه کمین کرده است و منتظر یک فرصت مناسب برای جهش و نابودی حریف است.

 

 

او زمانی که توپ را در اختیار دارد با سرعت و قدرت فیزیکی خود می تواند مدافع حریف را به راحتی جا بگذارد و در بازی بدون توپ ، او همیشه در بهترین نقطه ممکن برای گلزنی جایگیری می کند.

 

زمانی که به هالند فضا داده شود ، او دقیقا همانند یک کابوس برای خط دفاعی حریف است. همچنین هالند توانایی برقراری ارتباط خوب با هافبک های خودی را دارد. او می تواند با یک حرکت یک و دو با هافبک ها توپ را درون محوطه دریافت کند و از آن استفاده کند.

 

 

هالند در ضدحمله های نیز یک تهدید به حساب می آید ، زیرا سرعت باورنکردنی او به مدافعان مجال جمع شدن نمی دهد. هالند قدرت حفظ توپ بالایی نیز دارد و در کنار توانایی فیزیکی اش در برخورد با بازیکنان حریف می تواند به راحتی در انتقال توپ موثر باشد.

 

او نشانه هایی از یک شماره 9 کلاسیک را دارد که می تواند با هر سبکی سازگار شود و حتی در شرایط سخت و فضای تنگ گلزنی کند. 

 

با وجود اینکه حداقل یک دهه پیش روی هالند است او هنوز بسیار فرصت دارد و ما نمی دانیم سقف توانایی های او دقیقا چه قدر است ، زیرا هالند باز هم می تواند پیشرفت کند.

 

اکسل ویتسل درباره هالند می کوید :

او دقیقا همان نوع مهاجمی است که ما به آن نیاز داریم.

 

سایت رسمی بوندسلیگا در ستایش از هالند نوشت :

ما از داشتن وی خوشحال هستیم. هالند به موقعیت های زیادی برای گلزنی احتیاج ندارد ، زیرا او یک قاتل است. امیدوار هستیم او گل های زیادی در بوندس لیگا به ثمر برساند.

 

آنالیز حرکات هالند در زمین

 

گاهی اوقات هالند از انتقادی که به همه مهاجمین پرکار و هم سطح او وارد می شود رنج می برد ، اما چیزی که ارلینگ هالند را از سایرین متمایز می سازد ، حرکات او جلوی دروازه حریف می باشد.

 

توانایی حرکات هوشمند در جلوی دروازه و تغییر جهت حمله یک تیم برای رسیدن به گل ضروری است و این بازیکن نروژی از این توانایی ها برخوردار است. بیایید این موضوع را بررسی کنیم :

 

 

در این تصویر مثالی از بازی تیم بورسیا دورتموند برابر تیم آینتراخت فرانکفورت را میبینیم. زمانی که توپ به محوطه جریمه تیم فرانکفورت می خواهد به هم تیمی هالند برسد ، هالند بین دو مدافع فرانکفورت کمین کرده است. پیش از اینکه توپ به محوطه جریمه برسد ، هالند تقریبا ایستا بود ، اما ناگهان وارد جریان شد.

 

حرکت بعدی هالند اما بسیار هوشمندانه و جالب است. در بازی دورتموند و وردربرمن میبییم که هالند بین دو مدافع به آرامی به سمت تیر دورتر در حال حرکت است. مدافعی که نزدیک به توپ است با این تفکر که مدافع دورتر از توپ هالند را یارگیری می کند برای توپگیری به سمت بازیکن دورتموند حرکت می کند و در این لحظه هالند با یک تغییر ناگهانی به سمت تیر نزدیک می رود.

 

 

این حرکت هالند برابر تیم وردربرمن مدافعان این تیم را کاملا گمراه کرد. در واقع مدافعی که بین هالند و توپ قرار دارد ، وضعیت مهاجم نروژی را بررسی می کند ، اما او فریب ارلینگ هالند را می خورد.

 

در واقع ارلینگ هالند از الگوهای تکرار شونده سبک بازی خود پیروی می کند و همیشه به دنبال شکاف و انشعاب بین مدافعان حریف است. به همین دلیل است که هالند سعی می کند بین مدافعان حریف حرکت کند.

 

 استفاده از فضاها

 

در واقع استفاده هالند از فضاها زمانی که دورتموند از عقب بازیسازی می کند بسیار حائز اهمیت است. در واقع واژه SPACING ، یک واژه مرسوم در ورزش بسکتبال است ، اما در ورزش فوتبال به معنای توانایی بازیکنان در اشغال فضای پشت یا جلوی مدافعان حریف می باشد.

 

در واقع فضاسازی به بازیکنان اجازه می دهد که توپ را در فضاها جمع کنند و باعث حمله رو به جلو شوند. درباره مهاجمان این موضوع کمی گسترده است ، زیرا آن ها علاوه بر بین خطوط می توانند در فضای بین مدافعان نیز مستقر شوند.

 

در واقع دلیل اینکه هالند شانه به شانه مدافعان حریف حرکت می کند این است که بتواند از فضاهای احتمالی برای مالکیت توپ و تبدیل توپ به گل استفاده کند.

 

وقتی بازی بیشتر برای دورتموند به زمین حریف می رود ، ما می توانیم هوش هالند را برای جداشدن از مدافعان حریف ببینیم. نکته اصلی در این اتفاق توجه به مدافع نهفته است ( مدافعی که پشت سر هالند است ). 

 

مدافع نزدیک به توپ در حال تجزیه و تحلیل و اسکن موقعیت است که هالند با یک یا دو قدم گام برداشتن از وی جدا می شود. 

 

 

تصویر بالا و تاثیر جدایی هالند از مدافعان حریف ، در بازی دو تیم دورتموند و کلن اتفاق افتاده است.

 

هالند ابتدا آهسته و با آگاهی از شرایط دو مدافع گام بر می دارد ، اما ناگهان با افزایش سرعت خود می تواند از فضای آزاد پیش روی خود استفاده کند.

 

پرسینگ و حرکات بدون توپ هالند

 

پس از بازی در تیم سالزبورگ اتریش که در پرسینگ یکی از معروفترین تیم های اروپا است ، تعجب آور نیست که هالند در این زمینه مهارت داشته باشد. 

 

البته سبک پرس لوسین فاوره در اروپا اصلا مطرح نیست ، اما با وجود هالند آن ها سعی می کنند که از همان خط مهاجم خود پرس را شروع کرده و در کار حریف اختلال ایجاد کنند.

 

 

در تصویر بالا با آزاد بودن موقت مدافع میانی تیم ، دروازه بان که خودش تحت فشار و پرس است ، تلاش دارد تا توپ را به مدافع میانی انتقال دهد و در این زمان هالند با حرکت پرسرعت خود به مدافع میانی می رسد.

 

 

در تصویر بالا هالند با پرس خود یک سمت تیم شالکه را از کار می اندازد. زمانی که تودیبو توپ را دریافت می کند ، هالند به سرعت به سمت مدافع راست تیم شالکه می رود و عملا سمت راست این تیم برای بازیسازی از کار می افتد.

 

این نوع پرس برای عدم پیش روی راحت تیم و رهگیری ساده توپ طراحی میشود.

 

اعداد و ارقام درباره هالند چه می گویند ؟

 

هالند با این سن و سال جوان خود ، خود را به عنوان یکی از بهترین تمام کننده های اروپا معرفی کرده است. او جوانترین و سریعترین بازیکنی است که به رکورد 15 گل در لیگ قهرمانان رسیده است. 

 

هالند همچنین در بوندس لیگا هم رکورد زده است. او جوانترین بازیکنی است که در یک بازی بوندس لیگا پوکر کرده است. ملی پوش نروژی در دوارن حرفه ای خود 91 شوت در چارچوب داشته است که 72 شوت آن گل شده است و این نسبت حیرت آور است. در واقع 79% شوت های در چارچوب هالند گل شده است.

 

 

تصویر زیر آمار 2 فصل اخیر ارلینگ هالند را نشان می دهد که بی نظیر است. در تصویر زیر هم می توانید مقایسه هالند و رابرت لواندوفسکی را مشاهده کنید.

 

 

آمار ارلینگ هالند در این فصل 

 

سنارزشتعداد بازیتعداد گلتعداد پاس گلموفقیت پاسشوت در هر بازیپاس کلیدیدریبلنمره
20100 میلیون یورو1417369.73.91.31.18.06

 

آیا بارسلونا باید با هالند امضا کند ؟

 

هالند قطعا یک مهاجم در کلاس جهانی است و آمار این موضوع را نشان می دهد ، اما هنوز سوالاتی در این باره مطرح است و هواداران به دلیل DNA او وجود دارد. 

 

شاید ارلینگ هالند به اندازه کافی خلاق نباشد ، اما اصلا بدون توانایی و مهارت نیست و هنوز جای پیشرفت دارد. علاوه بر این موضوع بارسلونا با حضور بازیکنانی مانند لیونل مسی و آنتوان گریزمان که خلاقیت دارند نیاز به یک مهاجم قاتل دارد.

 

هالند شاید در فضاهای کم آن طور که باید و شاید خوب عمل نکند ، اما مهمترین وظیفه یک مهاجم یعنی گلزنی را به خوبی بلد است.

 

 

از طرفی بارسلونا معمولا با تیم هایی رو به رو میشود که دوست دارند عقب بنشینند و یک بلوک کم عمق ایجاد کنند. در واقع مشکل اینجا است که در برابر این تیم ها هالند نمی تواند از سرعت خود استفاده کند. 

 

البته با توجه به توانایی های هالند و غریزه او و با وجود بازیکنان خلاق در تیم بارسلونا ، او حتما در سیستم بارسلونا رشد خواهد کرد.البته خواسته خود بازیکن از همه موارد مهمتر است ، اینکه آیا هالند می خواهد راهی بارسلونا شود یا خیر ؟

 

این که بارسلونا هم اکنون مکان آشفته ای است ممکن است برای بازیکن جوان با آرزوی های زیاد تردید ایجاد کند. همچنین باشگاه از نظر مالی در تنگنا قرار دارد و پرداخت بند 75 میلیون یورویی هالند کار بسیار دشواری است.

 

البته نکته مهم دیگری برای بازیکنی مثل هالند وجود دارد. نکته اینجا است که با توجه به وضعیت فعلی باشگاه بارسلونا ، هالند قطعا یک بازیکن فیکس خواهد بود و فرصت کافی برای بازی کردن خواهد داشت.

 

دلیل دیگری که بارسلونا باید هالند را جذب کند این است که رئال مادرید رقیب قدری در جذب کیلیان ام باپه است. هر دو بازیکن از بهترین استعداد های برتر اروپا هستند و آبی اناری ها نمی توانند هر دو را از دست بدهند.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.