پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت : لاپورتا‌ برگ برنده بارسا

کد خبر : 107721  |  زمان ارسال : دوشنبه 6 بهمن 1399
یادداشت کاربر بارسا نیوز

اختصاصی بارسا نیوز - درحالی که هنوز مشخص نیست تاریخ بعدی انتخابات بارسلونا کی است اما بسیاری از منابع میگویند لاپورتا شانس اول است

 

یکی از کاربران بارسا نیوز در خصوص لاپورتا و مدیران قبلی بارسا نوشته ای ارسال کرده است .

 

توجه : قرارگرفتن این مطلب در سایت بارسا نیوز به معنی موافقت با تمام یا بخشی از مقاله نیست .

 



 

لاپورتا‌ برگ برنده بارسا

 

 همه چیز از از زمان رفتن انریکه آغاز شد؛ زمانی که مدیریت ضعیف بارسا آرام آرام سر از تخم بیرون آورد و خودش را در معرض دید قرار داد. رفتن نیمار به واسطه ایرادات موجود در قرارداد نخستین زنگ خطر برای کاتالان ها بود تا بیشتر با تیم مدیریتی بارتومئو آشنا شوند. مدیریت باشگاه عوض آنکه نگران آینده و تعویض پلکانی نسل باشد حدود ۴۰۰ میلیون یورو برای چند خرید اشتباه از جمله کوتینیو، دمبله و گریزمان خرج کرد اما حال کوتینیو و دمبله اغلب مصدوم اند و گریزمان با آن گریزمانی که در تبم ملی فرانسه و اتلتیکومادرید شاهد اش بودیم مایل ها فاصله دارد. با این ۴۰۰ میلیون بارسا میتوانست خط دفاع خود را تقویت کند و جانشینان پیکه، آلبا و بوستکتس را به راحتی هر چه تمام شکار کند اما همه چیز صرف خریدن جانشین نیمار شد که اکنون نتیجه‌اش را می‌بینیم.

 

اخراج والورده؛


خرید والورده میتوانست نقطه عطف دولت بارتومئو باشد اما اخراج‌ او و عصبانی کردن بازیکنان از جمله مسی کاری را پیش نمی‌برد مگر آنکه جانشین آن بتواند قهرمانی در اروپا که والورده در صید جام آن ناکام بود را بدست اورد نه اینکه از دل گاوداری انتخاب شود و به قصد گرفتن جام از تیم پا به نوکمپ بگذارد. ستین نه جانشین بود و نه تئورسین فقط یک گاوباز نابلد در میدان بود که طولی نکشید تا با ۸ ضربه از صحنه به در شود.

 

 

 

خرید کومان؛


کومان آخرین برگ تیم بارتومئو بود که گمان میکردند با خرید او میتوانند هواداران و تیم را آرام نگه دارند اما وجود آنها خود مشکل بود و دادن رایگان سوارز آن هم به اتلتیکو و موجاب کردن مسی به ترک تیم باعث شد تا هشتگ های بارتومئو اوت عامل اصلی تمام این فجایع را به سمت استعفا بکشاند. اکنون تمام نگاه ها به خوان لاپورتا گزینه اصلی ریاست باشگاه بارسلونا است او که پیشینه ریاست این باشگاه را دارد و سال‌های درخشانی را با این تیم سپری کرده؛ تنها کسی است که‌ میتواند با یک خانه تکانی بارسا را به دوران طلایی خود باز گرداند و پرده بر اتفاقات گذشته بکشاند.

 

دستاورد های دولت لاپورتا در بارسا؛


بارسا در طول چهار سال ( از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳) پیوسته یک تیم ناموفق بود و هواداران پرشمار این تیم محبوب سختی های زیادی را پشت سر گذاشتند بارسا از آخرین فصل حضور نونز و سه سال حضور ملامت آور گاسپارت سیصد میلیون دلار برای جذب بازیکنان جدید خرج کرد. چهار مربی امدند و رفتند اما هیچ جامی به کلکسیون افتخارات بی شمار بارسا اضافه نشد تا این که اقدامات ریشه ای در باشگاه شکل گرفت. گاسپارت از سمت خود کنارگذاشته شد و به جای او خوآن لاپورتا جوان ترین رئیس تاریخ بارسلونا با یک طرح ۱۰۰ صفحه ای برای احداث بارسای نوین به نوکمپ پیوست او در ابتدا و در یک اقدام عجیب فرانک ریکارد را جانشین آنتیچی کرد و قول خرید دیوید بکهام را به هواداران داده اما با گذشت چند روز بکهام رئال را به بارسا ترجیح داد و به مادرید رفت. در این بین خیانت پیترکنیون مدیر اجرایی وقت منچستر بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا کرد که این خود باعث به وجود آمدن جنگ خارج از میدان بین بارسا و یونایتد شد. منچستر برای خرید مارکز مدافع موناکو وارد عمل شد اما لاپورتا با ارائه یک پیشنهاد ۹ میلیون دلاری او را ربود که این پیشنهاد  ۲ برابر پیشنهاد منچستر بود سپس آنها برای خرید رونالدینهو وارد عمل شدند اما ساندرو روسل دوست سابق لاپورتا، از روزهایی که به عنوان مدیر اجرایی نایک فعالیت می کرد رونالدینیو را می‌شناخت. لاپورتا به کمک روسل تمام تلاش خود را برای انتقال رونالدینیو به نوکمپ انجام دادند و سر انجام ستاره برزیلی به بارسلونا پیوست تا شیاطین یک بار دیگر مغلوب تیم مدیریتی لاپورتا شوند. شاید اگر لاپورتا انتخاب نمی شد و به واسطه دوستی با روسل با رونالدینیو تماس برقرار نمی کرد بارسا هرگز شاهد تحسین رقیب از سرودن شعر توسط شاعر اش نبود!

 

از کار های بزرگ دیگری که لاپورتا برای بارسا انجام داد می توان به آوردن گواردیولا اشاره کرد. روز های آخر ریکارد با تیم بود و لاپورتا تقریبا با مورینیو برای فصل بعد به توافق رسیده بود اما تماس با کرایوف همه چیز را تغییر داد. کرایوف به لاپورتا گفت؛ طبیعتا با ژوزه جام های زیادی را بدست می آوریم اما دیگر آن کیفیت هجومی را نداریم. لاپورتا گفت پس کدام مربی را بیاوریم که هم فلسفه تیم را حفظ کند و هم جام بیاورد؟ کرایوف در جواب گفت که باید کسی را انتخاب کنی که با سبک و سیاق تیم آشنایی داشته باشد. در نهایت لاپورتا در یک اقدام عجیب مورینیو را رد و گواردیولا را که آنموقع مربی تیم بی بارسا بود به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد و بدین گونه بارسا با پپ پله پله ویران کرد و ساخت و به دوران طلایی اش رسید.

 

نویسنده : بهراد رشوند

 


 

شماهم میتوانید با ارسال پست هایتان در راه های ارتباطی یا ارسال مطلب کاربران شانس قرارگرفتن در صفحه اصلی سایت بارسا نیوز را داشته باشد

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.