سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

خوان لاپورتا ؛ آیا کفه ترازوی او در مسائل ورزشی و اقتصادی یکسان است ؟

کد خبر : 108754  |  زمان ارسال : جمعه 8 اسفند 1399
مطلب کاربر بارسا نیوز

اختصاصی بارسا نیوز - انتشار این پست در بارسا نیوز به منزله قبول یا موافقت با تمام یا بخشی از آن نیست و صرفا به دلیل محتوای مناسب مورد انتشار قرار گرفته است.


 

خوان لاپورتا همه او را با دوره باشکوه باشگاه به یاد می اوریم و می گوییم با انتخاب او دوباره به دوره خوبمان باز می گردیم ، ولی ممکن است اشتباه کنیم. ابتدا چند مصاحبه قدیمی از لاپورتا و صحبت های دیگران درباره لاپورتا را بررسی می کنیم.



در انتخابات 2015 کرایوف گفته بود:

در حال حاضر من فکر می کنم که لاپورتا مناسب ترین فرد برای باشگاه است و من اعتقاد دارم که عدم پیروزی لاپورتا در انتخابات یعنی شکست بارسا! تصویر باشگاه در بین عموم آسیب دیده است و این باید اصلاح شود."

 


زمانی از یوهان پرسیده بودند چرا لاپورتا را مناسب می دانی ؟

چرا؟ به دلیل طرز فکر من و به دلیل هر آنچه را تجربه کرده ام ، ارزش ها را برای باشگاه بسیار مهم می دانم.

 

او در ادامه گفت :

من بنیادی برای کمک به کودکان معلول از طریق ورزش دارم. من به روابطم با یونیسف بسیار افتخار می کنم. از نظر من ، ارزشها قبل از هر چیز دیگری است و من فکر می کنم این باشگاه باید هرچه سریعتر [ارزشهای آنها را] بازیابی کند. 



با این وجود کرایف گفت :

از فصلی که تیم اول بارسلونا تجربه کرده خوشحال است ، اما از طرف دیگر من یک تیم بارسا B را هم می بینم که سقوط کرده است. من محصول آژاکس هستم ، جایی که آنها واقعاً کار می کنند با آکادمی خود خوب است. در حال حاضر ، در FC Barcelona ، La Masia چیزی تولید نمی کند. بازیکنان به تیم اصلی نمی رسند.


او ادامه داد :

کرایف ، ابراز تاسف کرد که ، علی رغم اعتبار بارسا در دنیای فوتبال ، این باشگاه هفت دادگاه حقوقی باز دارد. با یا بدون دلیل ، اما دادگاه های قضایی علنی وجود دارد. این به وجهه و اعتبار باشگاه آسیب می زند و برای من قابل قبول نیستم. 


سرانجام ، وی گفت :

در دوره ای از انتخابات ، اعضا به یك شخص رأی می دهند. اما هنگامی كه شخص دیگری را ترك می كند ، بدون تجربه وارد كار می شود. با جوآن لاپورتا ما پروژه ای را برای آموزش ورزشكاران به منظور جلب مشاركت آنها در این باشگاه آغاز كردیم. از این طریق آنها می توانند تمام تجربیاتی را که به عنوان ورزشکار زندگی کرده اند ، همراه با دانش مدیریت ورزشی بهمراه داشته باشند.

 

بله لاپورتا می تواند غرور از دست رفته را برگرداند , او عاشق باشگاه بوده و هست و برای موفقیت تیم همه کار می کند. او همچنین رابطه خوبی با افراد تاثیرگذار فوتبال دارد و این هم نکته مثبتی است و فردی شجاع و ریسک پذیر هم می باشد که لازمه یک مدیر در این سطح است.

تمام این ها کاملا صحیح است ولی به قسمت از دوران لاپورتا کمتر اشاره شده ان زمینه اقتصادی است. یکی از حاشیه های همیشگی خوان ضرر های سنگین مالی بود.خاویر فاوس معاون بارسا اعلام کرد که بدهی های تیم از 329 میلیون یورو در پایان اخرین فصل لاپورتا به 442 میلیون یورو رسید.

 

فاوس گفت:

 

یک مشکل ساختاری وجود دارد.برتری ورزشی چند سال گذشته در تعالی مدیریت اقتصادی منعکس نشده است.

 


پس از خروج لاپورتا در اواخر ماه ژوئن ، بارسا اعتراف به مشکلات گردش پول و مجبور شد برای پرداخت "مشکلات نقدینگی" به دنبال وام بانکی 150 میلیون یورویی برود.

 

 

حسابرسی حساب های بارسلونا توسط رئیس جدید ساندرو راسل ، خسارت پس از مالیات 77.1 میلیون یورو را برای فصل 10-2009 کشف کرده است در مقایسه با سود خالص 11 میلیون که در ژوئن توسط هیئت مدیره قبلی گزارش شده بود.

 


اگر حتی بعد اقتصادی را در نظر نگیریم مسئله مهم تری باقی می ماند  ((نبود کرایوف)). كرايف مقامي در بارسا نداشت و ولي بر خلاف همه انكار هايش هميشه مشاور لاپورتا بوده . در حقيقت او عاليجناب خاكستري نیوکمپ است و هيچ چيز بدون اجازه او صورت نمي گيرد.او بود كه بارسا را به امضاي قرار داد با گاس هيدينگ هلندي پيش از جذب رايكارد ترغيب كرد و رابطه دوستانه رايكارد و كرايف و سرمايه گذاري هاي مشتركشان بر هيچ كس پوشيده نيست. او بود که به لاپورتا پیشنهاد داد گواریولا را به عنوان مربی تیم انتخاب کند.در چنين شرايطي كه افسار بارسا در دستان كرايوف به اين سو و آن سو كشيده مي شد٬ کرایوف تصمیمات مهم ورزشی دیگی هم گرفت به گونه ای که می توان مسئول ورزشی لاپورتا بود و او بود که تصمیمات را می گرفت و لاپورتا ان ها را به حقیقت تبدیل می کرد.

 



با این تفاسیر در مورد مسائل حقوقی و حتی اقتصادی موفق شود و همین طور در مذاکرات پیش رویش پیروز شود ولی قسمت ورزشی چه ؟ او سال ها کنار کرایوف بوده و تجربه کسب کرده ولی می تواند از ان ها درست استفاده کنند؟آیا اشتباه نخواهد کرد ؟
ممکن است بگوییم در کنار تجربه ای که کسب کرده , افرادی مانند اورماس، المانی و چند نفر دیگر کنار او هستند .درست است که این افراد بسیار خبره و با تجربه هستند ولی با تمام احترامی که می توان قائل شد هیچ کدام در سطح کرایوف نیستند و دیدگاه او را ندارند , کرایوف دیدی داشت که حتی اگر تمام انها را کنار هم قرار دهیم شاید نتوانند در حد او باشند .یوهان کرایف ادمی بی مانند بود و نبودش می تواند مشکل ایجاد کند.


با این حال او در تلاش است تا تیم قوی تری را نسبت به دوره قبل برای مقابله با مشکلات ایجاد کند تا با مشکلات قبل رو به رو نشود.لاپورتا در حال حاضر بهترین انتخاب است و با توجه به نظرات و اخبار منتشر شده اگر اتفاق عجیبی به وجود نیاید مدیر بعدی خواهد بود . او یک سیاست مدار حقوق دان خبره ای است و تیم را در ان دوره تاریک به اوج قدرت رساند و باز هم می تواند این کار را حتی بهتر انجام دهد و اکنون تجربه و تیم قوی تری دارد و بارسا را دوباره می تواند بسازد او نقش مهمی در تاریخ تیم دارد. مشخصا تنها اوست که توانایی برگرداندن غرور از دست رفته را به تیم را در این بازه مهم دارد ولی باید توجه داشت که خوان لاپورتا ایراداتی داشته و بی عیب هم در گذشته نبوده , باید دید بدون یوهان کرایوف چه خواهد کرد و ایا در زمینه اقتصادی اشتباه نمی کند؟


فقط می توان صبر کرد و دید.

 


 

این مطلب توسط یکی از کاربران بارسا نیوز به نام نیما نوشته شده است. شما نیز با نوشتن پست هایی با محتوای مناسب می توانید پست خود را در صفحه اصلی سایت بارسا نیوز ببینید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.