پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ارتباط ساختاری مدل های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای با دیگر سازه ها

کد خبر : 108789  |  زمان ارسال : شنبه 9 اسفند 1399

آیا تا کنون به ارتباط موجود میان کالاهایی همچون درب اتوماتیک شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکن و...توجه کرده اید؟ حتما می دانید که این سازه ها و محصولات در اماکن مختلفی استفاده می شوند و هر کدام نیز کاربردی متفاوت با مورد دیگر دارد؛ اما موضوع مورد بحث ما در خصوص آن است که این موارد چه ارتباطی می توانند با هم داشته باشند؟

 

اولین و مهم ترین زنجیره اتصال بین این موارد ماهیت و ساختار درونی آن ها است. ساختار همگی آن ها از جنس شیشه ای به نام شیشه سکوریت و یا نشکن است که به علت حرارت بسیار زیادی که متحمل شده است، می تواند فشار بسیار زیادی را هم تحمل کند. به جز موضوع ماهیت شیشه ای این کالاها که عنوان شد، موارد دیگری نیز هستند که باعث ایجاد ارتباط بین این محصولات می شوند. از جمله این موارد اتصال دهنده سازه های شیشه ای فوق، می توان به رنگ و طرح شیشه ها، قاب دور شیشه ها، نحوه اجرا و اتصال آن ها و...اشاره کرد.

 

رنگ و طرح شیشه ها

یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی در این بین در خصوص رنگ و طرح شیشه های محصولاتی همچون پارتیشن شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای و...است. طرح شیشه ها می تواند بدون طرح و ساده و یا طرح دار همچون طرح های گل دار، طرح های تکراری و...شود. معمولا شیشه های سکوریت این سازه ها را در دو نوع شفاف و مات درست می کنند. نوع مات غالبا برای اتاق هایی که نیاز به ایجاد حریم خصوصی دارند و یا برای ساخت کابین دوش که با شیشه حمام ساخته می شود و...مورد استفاده قرار می گیرد.

 

قاب دور تکه های شیشه

قابی که دور تا دور شیشه های سازنده سازه شیشه ای قرار می گیرد، در اغلب اوقات از جنس پروفیل است. پروفیل ها جز فلزات سبکی هستند که نسبت به وزنشان دارای مقاومت و همچنین سختی زیادی هستند. از سازه های شیشه ای قاب دار در مواردی همچون درب اتوماتیک شیشه ای، شیشه بالکن و...استفاده می شود که بایستی در برابر فشار مستحکم و استوار باقی بمانند.

 

نحوه اجرا و نصب سازه های شیشه ای

در خصوص این موضوع می توان گفت که هر کدام از این محصولات شیشه ای نیاز به زمان خاصی برای نصب و اجرا دارند. بر فرض مثال زمانی که برای نصب شیشه حمام و ساخت یک کابین دوش مورد نیاز است، کاملا با زمانی که به منظور نصب یک در شیشه ای لازم است، متفاوت است. این موضوع حتی به گونه ای است که ممکن است نصب شیشه حمام در عرض چند ساعت به اتمام برسد، اما برای نصب درب اتوماتیک شیشه ای حداقل چند روز زمان لازم باشد.

 

 

انواع و اقسام درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای انواع و اقسام گوناگونی دارد که هر کدام از آن ها می توانند در مکان خاصی مورد استفاده قرار گیرند و مسلما با توجه به تفاوت هایی که بین آن ها وجود دارد، هر کدام کاربرد متفاوتی نیز با دیگری دارد که می تواند باعث انتخاب یا عدم انتخاب آن نوع از درب اتوماتیک شیشه ای برای ساختمان خاصی شود.

 

پیش از آن که بخواهیم انواع درب اتوماتیک شیشه ای را معرفی کنیم، باید بدانید که اساس کار تمامی این مدل ها یکسان است. همگی این درب ها با داشتن سنسور حرکتی، باز و بسته می شوند و عبور و مرور افراد را تسهیل می کنند. در ادامه مطلب در خصوص انواع درب اتوماتیک شیشه ای توضیح خواهیم داد تا هر چه بهتر و بیشتر با این سازه شیشه ای آشنایی پیدا کنید.

 

   •  درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

رایج ترین مدلی که این روزها در مکان های مختلف و پر تردد همچون مترو، اتوبوس، فروشگاه ها، پاساژها و...می بینید از نوع درب اتوماتیک شیشه ای کشویی است. این مدل می تواند حداکثر فضا را برای عبور و مرور افراد فراهم کند و علاوه بر آن هم هزینه سرویس ماهانه کمتری نسبت به مدل های دیگر همچون درب اتوماتیک شیشه ای گردان دارد.

 

   • درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

دومین مورد که قرار است معرفی کنیم، درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی است. درب تلسکوپی علاوه بر آن که می تواند در مکان های پر تردد نصب شود، ویژگی دیگری نیز دارد که میزان مصرف برق را کاهش می دهد. همان طور که می دانید درب اتوماتیک شیشه ای با مصرف برق باز و بسته می شود، مسلما هر قدر در در مسافت بیشتری باز و یا بسته شود، انرژی الکتریکی بیشتری را نیز مصرف می کند. درب اتوماتیک شیشه ای تلکسوپی یکی از مواردی است که می توانید میزان باز و بسته شدن آن را در حالت های کاملا باز و یا نیمه باز تنظیم کنید. با انجام این کار، در مصرف انرژی برق صرفه جویی زیادی در طی روز انجام می شود.

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

در اینجا به لوکس ترین و در واقع لاکچری ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای گردان می رسیم. درب گردان را در هر جایی نمی بینید، زیرا این نوع از درب بر خلاف زیبایی و حالت لاکچری گونه ای که به ساختمان می دهد، دارای معایبی نیز هست که باعث می شود تا این نوع از درب اتوماتیک شیشه ای در هر جایی استفاده نشود.

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان، نیاز به فضای زیادی دارد که درب دایره شکل در آن فضا قرار بگیرد. دومین مورد که می تواند جز عیب های این نوع درب باشد، طول کشیدن عبور و مرور افراد از طریق آن است؛ پس نمی توان از این درب ها در اماکنی همچون مترو استفاده کرد؛ و سومین مورد نیز در خصوص آن است که امکان انتقال وسایل و لوازم بزرگ از طریق این نوع از درب ها وجود ندارد.

 

همان طور که متوجه شدید انواع و اقسام درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد، اما تمامی این نوع از درب ها به همراه دیگر سازه های شیشه ای همچون پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکن و...از جنس شیشه ساخته شده اند و اغلب آن ها نیز به منظور اتصال قطعاتشان به هم و همچنین اتصال به سقف و زمین از پروفیل استفاده می کنند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.