پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز اسکار مینگوئزا ؛ جوانی که پیشرفت را معنا کرد !

کد خبر : 109781  |  زمان ارسال : دوشنبه 9 فروردین 1400
در این پست سبک بازی اسکار مینگوئزا را بررسی خواهیم کرد.

اختصاصی بارسا نیوز - پس از ناکامی بارسلونا بی در صعود به دسته دوم اسپانیا در فصل گذشته ، بسیاری از بازیکنان باشگاه بارسلونا بی تصمیم گرفتند به طلسم خود پایان دهند و تیم بارسلونا بی را ترک کنند. مونچو ، سرخیو آکیمه ، لودویت ریس ، خورخه کونکا و آبل رویز به صورت دائومی یا قرضی بارسلونا را ترک کردند تا فرصت بازی در سطح بالاتری را پیدا کنند.

 

برخی از جوانان بارسلونا اما تصمیم گرفتند که در بارسلونا به تلاش خود ادامه دهند و شانس خود را امتحان کنند. یکی از آن ها اسکار مینگوئزا 21 ساله بود که به کار خود ادامه داد تا بتواند فرصت مناسب را پیدا کند. نکته جالب این است که اسکار در فصل 2019/2020 برای حضور در ترکیب بارسلونا بی تلاش می کرد و تنها 1241 دقیقه برای بارسلونا بی بازی کرد. او از نظر کسب دقایق بازی سیزدهمین بازیکن بارسلونا بی بود.

 

در فصل 2020/2021 اسکار مینگوئزا بازیکنی بود که با عزم قوی پا به میادین گذاشت. البته عوامل بیرونی مانند مصدومیت جرارد پیکه ، رونالد آرائوخو و شرایط نامناسب بدنی اومتیتی و روی فرم نبودن سرجینیو دست به بازی کردن او در بارسلونا کمک زیادی کرد ، اما باید بدانیم رونالد کومان مجبور نبود که به اسکار بازی بدهد.

 

رونالد کومان می توانست به راحتی با انتقال بوسکتس و دی یونگ به خط دفاعی بدون مشکل با بازیکنان باتجربه به کار خود ادامه دهد ، همانطور که بوسکتس پیش از این سابقه بازی در پست دفاع وسط را داشته است ، اما او ترجیح داد به مینگوئزا بازی بدهد و او از اوایل ماه نوامبر به یک بازیکن مهم در بارسلونا تبدیل شد.

 

اسکار مینگوئزا تا به اینجای کار 31 بازی برای بارسلونا انجام داده است و 1 گل و 2 پاس گل نیز برای بارسلونا ثبت کرده است. در سیستم جدید و سه دفاعه رونالد کومان او عملکرد بسیار خوبی نشان داده است و کاملا با سیستم سازگار شده است.

 

مشخصات و آنالیز داده ها

 

 

اسکار مینگوئزا با 184 سانتی متر قد ، از قامت خوبی برخوردار است ، اما او در بین مدافعان وسط بلند قد نیست. او کاملا با تیم هماهنگ است و از سرعت و تحرک بالایی برخوردار است. او به عنوان مدافع راست در کورس با اغلب وینگرها موفق بود و سرعتش به عنوان مدافع میانی خوب است. او مدافع فیزیکی نیست و در دوئل های هوایی ضعف دارد.

 

مینگوئزا بازیکن باهوش و تحصیل کرده است. او شرایط بازی در تیم اصلی بارسلونا را به خوبی درک می کند و البته به سرعت با هر چالشی سازگار می شود. مینگوئزا جدا از درکش از بازی خصوصا سبک بارسلونا ، هیچ ضعف برجسته ای ندارد. البته او کمی در شتاب گیری و البته دوئل های هوایی ضعف دارد ، ولی او می تواند در موقعیت مدافع میانی خصوصا در سیستم سه دفاعه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

 

در بحث آماری ، مینگوئزا در بخش تهاجمی عملکرد بسیار خوبی دارد. البته حضور او در پست دفاع راست ، به بهبود عملکرد تهاجمی او کمک کرده است ، اما او با تصمیم گیری های درست هنگام حمل توپ نشان داده است که فارغ التحصیل آکادمی لاماسیا است.

 

در بحث دفاعی او پیش فعال است و دوست دارد از پرس سنگین استفاده کند که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. مینگوئزا دوست دارد پیش بینی کند و همین موضوع گاهی در دوئل های زمینی و هوایی برای او دردسرساز می شود.

 

مینگوئزا با سبک بازی ترکیبی و هوشمندانه خود ، اعتماد هم تیمی هایش را هم به دست آورده است ، آنچنان که آن ها از این که در زمان پرس سنگین حریف توپ را به مینگوئزا بسپارند ترسی ندارند. او معمولا می داند چه کند تا حملات را جاری کند.

 

دفاع فعال و پرس سنگین

 

بیایید این بخش را با یکی از ضعف های اسکار مینگوئزا آغاز کنیم. او گاهی در موقعیت های یک به یک ضعیف عمل می کند. مینگوئزا گاهی اوقات چابکی لازم برای رسیدن به بازیکن حریف را ندارد و همین موضوع باعث می شود که مرتکب خطا شود.

 

این مسئله او را مجبور می کند تا سبک بازی خود را با این شرایط تطبیق بدهد. او از نظر اندام کاملا مناسب است و حتی اگر توپ را بازیابی نکند ، رقبا را محصور می کند و آن ها را به گوشه زمین و موقعیت های کمتر خطرناک هدایت می کند. او به ندرت تکل می زند. البته سرعت اسکار در مسافت های طولانی بسیار خوب است ، بنابراین ترجیح می دهد که در مسافت های طولانی دفاع کند.

 

او در فضاهای کوچک همانگونه که گفته شد ، چابکی کمتری دارد و زمان کافی برای بازیابی موقعیت خود ندارد. مینگوئزا که گاهی در دوئل ها ضعیف عمل می کند ، برای بازپس گیری توپ به پرس سنگین روی می آورد و سعی می کند به حریف اجازه چرخش و دویدن را ندهد. او 27% بازیابی های توپش را در زمین حریف انجام می دهد.

 

در زمان حمله بارسلونا اسکار بالا بازی می کند. همین موضوع باعث می شود که به سرعت در هنگام باز پس گیری توپ توسط حریف پرس را آغاز کند. او پس از از دست رفتن توپ به سرعت حرکت می کند و ترجیح می دهد فضاها را مسدود کند و از دویدن رقبا جلوگیری کند. سیستم سه دفاعه به او اجازه می دهد پیش روی کند و فضاهای پشت خود را رها کند ، زیرا آن فضاها پوشش داده می شوند.

 

در تصویر زیر سویا توپ را از بارسلونا گرفته است و به مدافع چپ خود پاس می دهد. مینگوئزا به سرعت پیش روی می کند و در یک سوم دفاعی حریف به مدافع چپ سویا نزدیک می شود و با برخورد توپ به او یک ضربه دروازه نصیب سویا می شود.

 

این مورد واکنش طبیعی یک مدافع میانی نیست ، اما درک بالای مینگوئزا از سبک بازی بارسلونا و البته موقعیت او در زمین به او این اجازه را می دهد تا بارسلونا را در زمین بالا نگه دارد.

 

 

مینگوئزا یک مدافع میانی با مهارت بالا است که با وجود عملکرد نه چندان خوب در فضاهای کم ، بسیار سریع واکنش نشان می دهد و از زاویه خوب به توپ حمله می کند تا اجازه ندهد مهاجمان حریف توپ را کنترل کنند. او دریغ نمی کند و به حریف اجازه بازیسازی نمی دهد و در همان نیمه زمین حریف توپگیری می کند.

 

او در هر دقیقه به طور متوسط 4.25 توپگیری دارد که بر حسب شرایط مالکیت و پستش به عدد 6.7 می رسد که این رقم بهتر از 54.4% مدافعان لالیگا است. جالب است بدانید مینگوئزا پس از همان توپگیری آغاز کننده یه حمله بارسلونا است و قبل از گرفتن توپ یک حمله را تدارک دیده است.

 

در تصویر زیر الکساندر ایساک عقب رفته تا خود را به عنوان یک گزینه پاس در پرس سنگین بارسلونا مطرح کند. مینگوئزا بدون ترس تا نیمه زمین حریف دنبال ایساک می رود و پس از توپگیری از او ، همان توپ را دراختیار بوسکتس قرار می دهد تا یک حمله خطرناک برای بلوگرانا شکل بگیرد.

 

 

این موقعیت پیشرفته و تمایل به پرس سنگین توسط اسکار ، هافبک ها را وادار به پرس بهتر می کند و برای کل تیم مفید است. در تیمی که سرخیو بوسکتس از بهترین هافبک های جهان برای بازیسازی و انتقال توپ را دارد نقش پرس و استحکام دفاع بسیار مهم است که در تاکتیک های کومان دیده می شود.

 

سبک دفاعی مینگوئزا باعث می شود که او در دوئل های زیادی شرکت کند. او در هر بازی در 8.27 دوئل شرکت می کند که این آمار بیش از آمار شرکت در دوئل 96.2% مدافعان لالیگا است. البته اینگونه ریسک کردن و تلاش برای بازیابی در دوئل موفقیت های آن را کم ی کند. اسکار به طور متوسط در 65% دوئل های خود موفق است.

 

مینگوئزا جدا از مشکلاتش در دوئل ها ، مشکل دیگری دارد که باید روی آن کار کند. او گاهی در تصمیم گیری های خود ضعیف عمل می کند. نمونه آن خطاهای غیر ضروری در جناحین می باشد که برای حریفان در ضربات آزاد فرصت ایجاد می کند. او همچنین گاهی ریسک های عجیبی را در محوطه جریمه انجام می دهد که می تواند باعث اهدای پنالتی به تیم حریف شود.البته او 21 ساله است و زمان برای پیشرفت و اصلاح این موارد دارد.

 

در تصویر گرافیکی زیر خطاهای اسکار مینگوئزا در این فصل را میبینیم . او در هر بازی به طور میانگین مرتکب 0.96 خطا می شود که آمار نگران کننده ای نیست و کمتر از 56% مدافعان لالیگا است ، اما موقعیت خطاهای او کمی نگران کننده است. او در این فصل 1 پنالتی به رقبا تقدیم کرده است.

 

 

به طور کلی می توان گفت که اسکار مینگوئزا مدافعی است که به خوبی با تاکتیک های بارسلونا سازگار می باشد. او به لطف سال های حضورش در لاماسیا عملکرد بسیار خوبی در پرس بالا و کار با توپ دارد و در فضاهای زیاد از سرعت بالایی برخوردار است ، البته مشکلاتی هم دارد که قابل حل می باشد.

 

اشغال فضاها در هنگام حمله کردن

 

در سیستم سه دفاعه رونالد کومان ، اسکار مینگوئزا در سمت راست دفاع سه نفره بارسلونا قرار دارد. با توجه به بررسی هیت مپ او و نقشه آماری بالا او کل سمت راست از محوطه جریمه خودی تا یک سوم دفاعی حریف را پوشش می دهد و همین امر خروجی او را افزایش می دهد.

 

وقتی بارسلونا موقعیت خود را در هنگام حمله در نیمه حریف تثبیت کند ، مینگوئزا در نیمه سمت راست در موقعیتی پیش رفته قرار می گیرد و گزینه پاس را برای بازیکنان مرکزی فراهم می کند.

 

مینگوئزا پس از سال ها حضور در لاماسیا ضریب هوشی و تاکتیکی خوبی از اشغال فضاها و توزیع توپ پیدا کرده است. موقعیت او به عنوان دفاع راست باعث می شود که توپ را جلو خود بندازد و بتواند به راحتی بدود و پس از از دست رفتن توپ به سرعت پرس از بالا را آغاز کند. او گاهی برای ایجاد کانال های عبوری و البته استفاده از جناحین از جناحین دور می شود.

 

در تصویر زیر موقعیت مینگوئزا در زمان حمله بارسلونا را مشاهده می کنیم. با توجه به اینکه او مدافع میانی است ، موقعیت بالایی در زمین دارد. همین موضوع یک گزینه پاس برای بوسکتس فراهم می کند و باعث می شود که دست با خیال راحت نفوذ کند.

 

 

همانطور که انتظار می رود ، اسکار مینگوئزا از تکنیک و قدرت حمل توپ بالایی برخوردار است و با توپ می تواند در فضاهای تنگ به خوبی عمل کند. وقتی او توپ را در نیمه زمین حریف می گیرد ، عجله نمی کند و به دنبال حرکات ترکیبی است. او یاران حریف را به سمت خود می کشد و سپس پاس می دهد.

 

او قادر است در زمان هایی که تحت فشار است با سرعت و تکنیک بازی کند ، همانطور که از یک لاماسیایی انتظار میرود. او در هر بازی میانگین 63.99 پاس دارد و درصد موفقیت 92.04% می باشد. او میانگین 85.24% موفقیت در پاس های رو به جلو دارد.

 

مینگوئزا در بازیسازی باید در تصمیمات خود دقت کند ، زیرا توانایی بسیار خوبی در برای شکستن پرس حریف و ارسال پاس های رو به جلو دارد. البته این موضوع در برابر تیم هایی با پرس بالا می تواند خطرساز شود و باعث حمله آن ها شود.بازی در یک سوم دفاعی حریف می تواند برای او مفید باشد ، زیرا از کمک فرنکی دی یونگ و سرخیو بوسکتس استفاده می کند.

 

مثال زیر نمونه یکی از پاس های پرخطر اسکار است . رقیب او را وادار می کند که تصمیم عجله ای بگیرد و در زمان پرس شدید تیم رئال سوسیداد ، توپ را به سرخیو بوسکتس پاس می دهد. بازیکن رئال سوسیداد این موقعیت را پیش بینی می کند و یک ضدحمله خطرناک ایجاد می شود. البته مینگوئزا به سرعت با باز پس گیری توپ اشتباهش را اصلاح می کند.

 

 

خلاقیت و حرکات هجومی 

 

موقعیت ترکیبی مینگوئزا به عنوان مدافع میانی و مدافع کناری این امکان را برای او فراهم می کند تا در قسمت های هجومی تر زمین مداخله کند و چیزی بیشتر یک مدافع میانی عادی باشد. 

 

تکنیک مینگوئزا با توپ خصوصا در فضاهای زیاد بسیار عالی است. او در هنگام داشتن فضا با توپ پیش روی می کند و یار حریف را به سوی خود می کشاند و سپس به بازیکن با موقعیت بهتر پاس می دهد. او درک خوبی درباره پیش روی با توپ ، زمان پیش روی با توپ و زمان پاس دادن و ایجاد فضا دارد.

 

در تصویر زیر اسکار توپ را از خط دفاعی دریافت می کند و با پیش روی عملا دو مدافع حریف را مشغول خود می کند. مدافعان حریف در تصمیم گیری دچار اختلال می شوند و اسکار در زمان درست ، توپ را به سرجینیو دست می سپارد.

 

 

البته گاهی اوقات اینطور پیش روی ها باعث تحریک رقبا می شود و مینگوئزا بین آن ها گیر می افتد. البته او راهکار و تکنیک خوبی برای چرخش به سمت مدافعان خودی و پاس دادن به آن ها برای آغاز یک حمله جدید دارد.

 

در تصویر زیر اسکار مینگوئزا پیش روی می کند و بین 4 مدافع سویا گیز می کند. او با یک چرخش خوب و چند لمس توپ عالی ، نهایتا توپ را به پدری پاس می دهد و 4 بازیکن حریف را در حرکتی بسیار موثر پشت سر می گذارد.

 

 

یکی دیگر از نکات مهم بازی مینگوئزا در هنگام حضور در یک سوم دفاعی حریف ، حرکات بدون توپ و ایجاد فضا برای سایر بازیکنان است.زمانی که هم تیمی های او بالاتر از مینگوئزا هستند و در موقعیت کاملا هجومی قرار دارند ، او در فضاهای خالی سمت راست قرار میگیرد و نقش یک فولبک را برای پشتیبانی بازی می کند.

 

او گاهی ترجیح می دهد که رو به دروازه حریف بازی کند تا همه اتفاقات پیش روی خود را پیش بینی کند و بسته به موقعیت هم تیمی هایش بفهمد که دقیقا باید چه کند. هنگامی که هم تیمی های اسکار پیش روی می کنند ، او با قرارگیری در سمت راست فضای خوبی ایجاد می کند.

 

با توجه به شرایط توپ و پیش روی دست ممکن است اسکار تا لبه محوطه جریمه جلو بیاید و در ایجاد حرکات ترکیبی که از مولفه های اساسی بازی تیم بارسلونا است ، کمک کننده باشد.

 

تصویر زیر را بررسی خواهیم کرد جایی که توپ در میانه میدان است و اسکار با دوندگی و سرعت بالا به سمت پشت مدافعان حرکت می کند. علی رغم این حرکت بسیار خوب ، ریکی پویگ تصمیم می گیرد که یک پاس کوتاه به دمبله بدهد.

 

 

به جای تسلیم شدن ، اسکار تقریبا چند ثانیه پس از موقعیت اول ، در موقعیت دوم او بار هم به پشت مدافعان حریف حرکت می کند و این بار عثمان دمبله توپ را به و پاس می دهد.

 

 

شکل دویدن او و سرعت او باعث می شود که در شرایط بدنی خوب یک پاس به درون محوطه جریمه به مارتین بریتویت بدهد. البته بریتویت نمی تواند از این فرصت استفاده کند و توپ برای بارسلونا به هدر می رود. در واقع مینگوئزا با هوش ، جایگیری و سرعت خوب یک موقعیت ایجاد می کند.

 

 

البته مینگوئزا توانایی دریبل در فضاهای کوچک و پاس های خلاقانه را ندارد ، اما می تواند با حرکات مناسب در زمان های مناسب به امر موقعیت سازی در تیمش کمک شایانی کند.

 

نتیجه گیری

 

مینگوئزا یک سوپرایز خوشخحال کننده در یک فصل پیجیده برای بارسلونا بوده است. شرایط او چشمگیر است و رشد او از یک بازیکن نیمکت نشین و رسیدن او به ترکیب بارسلونا نمایانگر راه درخشان او بودن است.

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.