پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز رئال مادرید در فصل 2020/2021 ؛ از قعر چاه تا اوج ماه !

کد خبر : 110006  |  زمان ارسال : پنجشنبه 19 فروردین 1400
شاگردان زیدان اخیرا عملکرد بسیار خوبی دارند.

اختصاصی بارسا نیوز - تیم رئال مادرید زیدان همیشه در مقاطعی از فصل عملکرد ضعیفی از خود نمایش می داده ، اما پس از آن عملکرد ضعیف به یک باره به تیمی دیگر تبدیل میشده است که می تواند برای هر تیمی خطرناک باشد و شرایط را بر هر تیمی سخت کند.

 

رئال مادرید در فصل 2020/2021 در مقاطعی از فصل آن تیمی که همه انتظار داشتند نبود ، اما اکنون آن ها در دو جام مدعی قهرمانی هستند. در لیگ قهرمانان اروپا ، آن ها در روز سه شنبه با یک نمایش درخشان لیورپول را یا نتیجه 3-1 شکست دادند و در لالیگا با 63 امتیاز و اختلاف 3 امتیازی با هم شهری صدرنشین در جایگاه سوم هستند.

 

سیستم تیم زیدان 

 

این که بگوییم سیستم تیم زیدان در طول فصل و حتی در طول یک بازی ثابت است ، حرف اشتباهی است. تیم زیدان معمولا با سیستم 3-3-4 بازی می کند و سعی می کند خصوصا در قسمت هجومی این سیستم را حفظ کند. او گاهی سعی می کند با اضافه کردن والورده به خط هافبک و خارج کردن وینیسیوس از بازی خود از سیستم 2-2-4 استفاده کند تا میانه میدان را در اختیار بگیرد.

 

در تیم زیدان مدافعان وسط رافائل واران و سرخیو راموس هستند که هر دو برای بازی با بارسلونا غایب هستند و این موضوع باعث می شود ، ادر میلیتائو فیکس باشد. دنی کارواخال و مندی در طرفین دفاع رئال مادرید هستند. گاهی فضای پشت مدافعان رئال مادرید خالی می ماند و رقبا از این فضا استفاده می کنند. شکست دفاع رئال مادرید در نبردهای هوایی کمی دشوار است.

 

دنی کارواخال و مندی در نفوذ از جناحین عملکرد بسیار خوبی دارند ، اما گاهی در بازگشت به خط دفاعی زمان ضدحمله های حریف ضعف دارند که این ضعف بیشتر متعلق به دفاع راست اسپانیایی مادریدی ها است.

 

خط هافبک رئال قطعا یکی از بهترین خط هافبک های دنیا است. کاسمیرو یک هافبک دفاعی قدرتمند است که عملکرد بسیار خوبی در بخش دفاعی دارد. او در زمان کرنر ها و حمله های رئال پیش روی می کند و از قدرت شوتزنی بالایی برخوردار است.

 

از طرفی دو هافبک خلاق مادریدی ها لوکا مودریچ و تونی کروس هستند. مودریچ بیشتر در گردش توپ نقش دارد و تونی کروس سعی در تغییر مناطق بازی و ارسال پاس های عمقی دارد. نقش هر دو هافبک در بازیسازی حائز اهمیت است.

 

در خط حمله رئال مادرید سرعت نقش اساسی دارد. حضور آسنسیون و وینیسیوس جونیور باعث شده است که رئال مادرید در جناحین بسیار خطرناک ظاهر شود. ترکیب وینیسیوس و مندی می تواند برای هر تیمی آسیب پذیر باشد. کریم بنزما هم مهاجم زهرداری در محوطه جریمه است که اخیرا عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است.

 

نباید از رودریگو و فدریکو والورده هم گذشت. دو بازیکنی که می توانند تعویض های زیدان باشند و در هر لحظه شرایط بازی را به سود رئال مادرید تغییر دهند.

 

 

ترکیب رئال مادرید در آخرین بازی آن ها پیش از الکلاسیکو برابر تیم لیورپول در تصویر زیر مشخص است که آن ها چگونه بدون مصدومان خود از پس مرسی سایدی ها بر آمدند.

 

 

تاکتیک های بازیسازی تیم زیدان در فصل 2020/2021

 

زیدان معمولا تاکتیک های اصلی خود را مانند سانتر از جناحین ، نوع بازیسازی ، شیوه پرس کردن و ... را تغییر نمی دهد و سعی می کند بر اساس شرایط حریف جزئیات تاکتیکی تیم خود را تغییر دهد.

 

تیم های زیدان سعی می کنند از پاس های کوتاه استفاده کنند و در شرایط پرس سنگین حریف برای خروج از پرس از قدرت پاس های تونی کروس استفاده می کنند که در این امر ماهر است.

 

در امر بازیسازی تیم رئال مادرید نباید از نقش تونی کروس و لوکا مودریچ غافل شد. تونی کروس گاهی اوقات برای توپگیری عقب تر می آید تا خودش بازیسازی را از سر بگیرد. اگر حتی کورتوا توپ را به او پاس ندهد ، نکته اینجا است که تونی کروس با مشغول کردن بازیکنان لیورپول جناحین را برای رئال مادرید آزاد می کند.

 

 

در واقع رئال مادرید در جایگاه اول تمایل دارد با پاس های کوتاه رو به جلو حرکت کند ، اما آن ها وسواسی روی این قضیه ندارند. در واقع لوس بلانکوس زمانی که شرایط را برای ارسال پاس بلند آماده ببینند ، از ارسال پاس بلند هوایی و زمینی ترسی ندارند.

 

در دو زمان مشخص رئالی سعی می کنند با ارسال پاس های بلند شرایط را بهبود ببخشند. یکی در زمان پرس سنگین حریف مانند گل آن ها به لیورپول. یکی در زمان ضدحمله ، زمانی که بازیکنان حریف پیش روی کردند و فضای پشت مدافعان آن ها خالی است.

 

دوندگی و استفاده رئالی ها از پاس در زمان ضدحمله بسیار خوب است. آن ها در زمانی که بازیکنان حریف جلو کشیدند به خوبی می توانند از فضاهای خالی پشت سر آن ها استفاده کنند.

 

 

از طرفی در زمان پیش روی یاران رئال مادرید و جمع شدن آن ها پشت محوطه جریمه حریف آن ها سعی می کنند از قدرت دریبل زنی وینیسیوس در جناحین یا حرکات ترکیبی استفاده کنند.

 

کریم بنزما در این مواقع سعی می کند رو به عقب حرکت کند یا بین خطوط تیم حریف باشد تا مدافعان حریف را به خود مشغول کند و شرایط را برای حرکات ترکیبی و یا فضاسازی برای وینگرها آماده کند.

 

 

در واقع لوس بلانکوس در زمان حمله سعی می کنند با تعداد نفرات زیاد به سمت دروازه حریف هجوم ببرند. گاهی مانند تصویر زیر تعداد هافبک های آن ها بین خطوط حریف زیاد است تا از این طریق بتوانند با پاس بین خطوط و ایجاد برتری نفری کار حریف را یک سره کنند.

 

 

سرعت انتقال توپ در تیم رئال مادرید خصوصا در زمان ضدحملات بالا است. لوس بلانکوس در صورت رصد کردن فضای خالی درنگ نمی کند و سعی می کنند توپ را به آن فضا بفرستند. در تصویر زیر مشخص است که با انتقال سریع توپ به جناح راست ، فضای خالی پیش روی واسکز وجود دارد و می تواند تا نزدیکی رودریگو به راحتی پیش روی کند.

 

 

اگر بخواهیم نمونه ای دیگر از بازیسازی رئال مادرید با استفاده از پاس های طولی و حرکات ترکیبی را نشان دهیم ، می توانیم به تصویر زیر از بازی رئال مادرید و تیم هوئسکا اشاره کنیم. وینگر تیم رئال عقب تر آمده است تا در وسط زمین یک مثلث ایجاد شود و رئال مادرید با استفاده از برتری عددی و البته حرکت ترکیبی توپ را به پیش ببرد.

 

نکته دیگر تصویر زیر عقب نشینی لوکاس واسکز می باشد تا یار حریف را مشغول خود کند و فضا را برای وینگر و پاس ادر میلیتائو فراهم کند تا توپ به سرعت به میانه زمین انتقال پیدا کند.

 

 

در تصویر زیر رئال مادرید برای اینکه از پرس 1-3-2-4 سنگین تیم بارسلونا در بازی رفت دو تیم خارج شود با یک پاس طولی سعی می کند این کار را انجام دهد. نکته این است که هافبک ها یا وینگرها به سمت مدافعان حریف حرکت می کنند تا یا توپ را دریافت کنند یا فضا را برای فولبک ها باز کنند.

 

 

یک حرکت ترکیبی فوق العاده و تیمی رئال مادرید در تصویر زیر مشخص است. جایی که وینگر سمت چپ این تیم با قدرت حمل توپ بسیار بالا به سمت راست حرکت می کند و فولبک این تیم از پشت وینگر راست وارد فضای خالی می شود.

 

 

روش دفاع و پرسینگ

 

تیم رئال مادرید سعی می کند از پرس منطقه ای در بازی خود استفاده کند. البته بسته به شرایط تیم حریف ممکن است شاگردان زیدان از یارگیری نفر به نفر استفاده کنند. در تصویر زیر نمونه ای از پرس تیم زیدان را در این فصل مشاهده می کنیم.

 

نکته ای که درباره نحوه پرس کردن رئالی ها وجود دارد این است که آن ها گاهی در پرس منطقه ای بسیار ضعیف عمل می کنند. شاید در مرتبه اول که تصویر زیر را ببینید به سد بازیکنان رئال مادرید توجه کنید ، اما در واقع آن ها با تجمع یک فضای خالی در پشت سر خود ایجاد کرده اند.

 

 

پرس ضعیف بازیکنان زیدان به اینجا ختم نمی شود. معمولا در فوتبال مدرن دفاع از مهاجمان تیم آغاز می شود که مهاجمان رئال در این امر ضعیف هستند. در تصویر زیر به جایگاه کریم بنزما و وینیسیوس جونیور دقت کنید. 

 

مکان هر دو بازیکن خصوصا کریم بنزما باعث می شود که فضای خالی بین این دو مهاجم ایجاد شود تا تیم سویا بتواند از این فضا به سود خود استفاده کند. از طرفی در سمت مارکو آسنسیو تجمع بازیکنان رئال مشخص است. آسنسیو ، مودریچ و کروس در یک منطقه حضور دارند که همین موضوع باعث می شود شرایط ارسال پاس طولی برای بازیکنان سویا ساده تر شود.

 

 

تصویر زیر نمونه ای دیگر از پرس اشتباه شاگردان زیدان است که منجر به گل تیم اینتر میلان می شود. هافبک های تیم رئال در یک خط و منطقه جمع شدند و همین موضوع باعث می شود پاس بروزوویچ به سادگی به بارلا برسد و راموس مجبور شود یار مستقیم خود ( لائوتارو مارتینز ) را رها کند تا بارلا با یک پاس زیبا لائوتارو را صاحب توپ کند.

 

 

بلوگرانا برای پیروزی برابر رئال مادرید باید ابتدا میانه میدان را از لوس بلانکوس بگیرند و سپس سعی کنند آن ها را در جناحین مهار کنند. بارسلونا باید مراقب سرعت تیم رئال در جناحین پاس های بلند آن ها پشت مدافعان باشد.ب

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.