پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کنفرانس کومان : اخیرا اعتماد باشگاه را نسبت به خودم حس نکردم . نمیدانم می مانم یا میروم

کد خبر : 111139  |  زمان ارسال : جمعه 31 اردیبهشت 1400
کنفرانس کومان پیش از بازی با ایبار

اختصاصی بارسا نیوز - رونالد کومان در آخرین کنفرانس خبری خود به عنوان مربی بارسلونا مقابل رسانه ها قرار گرفت . مرد هلندی درباره آینده اش در باشگاه نگران بود و از عدم حمایت آزرده خاطر بود . او میخواهد با لاپورتا در اسرع وقت صحبت کند .

 

هدف در آخرین بازی - واقع گرایانه چیست ؟

تلاش میکنیم بهترین بازی ممکن را انجام دهیم حتی اگر تنها کاری که از دستمان بر می آید برنده شدن باشد . این آخرین بازی است و من دوست دارم برنده شویم .

 

آینده ام ؟

واقعا نمیدانم که آیا ادامه میدهم یا نه . توافق کردیم که در پایان فصل حرف بزنیم . بعد از پایان فصل , فردا صحبت خواهیم کرد . میخواهم قراردادم اجرا شود . چیزهایی برای تغییر هست که قبلا در فصل اول حضورم انجام شد اما همه چیز بستگی به گفتگوی آخر دارد . با رئیس صحبت خواهیم کرد و خواهیم دید چه میشود .

 

احترام و اعتماد

در بخش پایانی فصل من این اعتماد را از سوی باشگاه حس نکردم . ما هنوز درباره آینده ام صحبت کردیم و متوجه هستم که به خاطر نتایج , تردیدهایی وجود دارد . درک میکنم که برای برنده شدن باید تغییراتی صورت بگیرد . اگر فکر میکنید ( اشاره به لاپورتا ) که به مربی دیگری یا بازیکنان جدیدی نیاز است بسیار عالی , اما باید حرف بزنید ( اشاره به سکوت مدیریت باشگاه ) .

 

یک سال دیگر از قرارداد باقی مانده

از قبل پاسخش را ندهید . ما این باشگاه را دوست داریم . رئیس باشگاه مسیر را مشخص میکند . من چیزی نمیدانم . میخواهم با رئیس حرف بزنم . شما من را میشناسید و میدانید که عاشق این باشگاه هستم . اگر باشگاه فکر کند که من فرد مناسبی نیستم در موردش حرف خواهیم زد . فکر میکنم تا زمانی که با رئیس صحبت نکنم نمیتوانم پاسخی به این سوالات بدهم .

 

او درباره فصل گفت :

ما تا 2 الی 3 بازی قبل برای لالیگا میجنگیدیم . در سال 2021 با روش بازی و شیوه قهرمانی در کوپا امیدواری بیشتری ایجاد کردیم . بازی هایی بود که در سطح خودمان نبودیم . به طور کلی فکر میکنم که با مشکلاتی که داشتیم خیلی بد نبودیم . خیلی خوب هم نبودیم . یک فصل خوب داشتیم البته با در نظر گرفتن شرایط .

 

استراحت بازیکنان ؟

3 یا چهار بازیکن بودند که تلاش بسیار زیادی کردند . نمیگویم که بقیه چنین نبودند اما 3 بازیکن تحت فشار زیادی بودند : مسی , پدری و دی یونگ . امیدوارم که پدری در یورو بازی کند زیرا برایش بسیار مهم است و اینگونه تجربه کسب میکن . لئو نیز کوپا آمریکا را در پیش دارد و باید از او محافظت کنم . من با هر 3 بازیکن حرف زدم . دی یونگ در بازی قبلی محروم شد .

 

برنامه ریزی فصل بعد ؟

این سوال بسیار تکرار شده . من پس از تمرین با پلانس و آلمانی درباره فصل بعدی حرف زده ام زیرا این وظیفه من است و دوست دارم اینکار را انجام دهم . اینکار را به دلیل عشق به باشگاه و عشقی که به شغلم دارم انجام دادم .

 

ماندن مسی ؟

امیدوارم سال ها اینجا بماند . او یک بار دیگر با زدن 30 گل و بازی هایی که انجام داد نشان داد که فوق العاده است . برای من او از نظر فردی و حرفه ای 10 است. اگر او نماند باید بدنبال تمرین بازیکنان دیگر باشیم و بدنبال افزایش اثربخشی چون 30 گل را از دست میدهیم . با مسی , آینده بارسلونا بسیار بهتر نسبت به نبودنش است .

 

سختی خروج

هرکسی میداند که چه چیزی میتواند به باشگاه بدهد . آنها میدانند که سال ها و یا ماه های آخرشان چه زمانی است . سن در ورزش قابل بازگشت نیست . البته که آنها شایسته احترام هستند . آنها میدانند که مثلا چند سال دیگر در باشگاه نیستد و یک روز فرصت آنها به اتمام میرسد .

 

پشیمان ؟

هرگز پشیمان نیستم . آرزوی من از اول تمرین دادن بارسلونا بود . میدانم که فشار زیادی هست و من آن را پذیرفتم . گاهی اوقات فکر میکنم که در اسپانیا نسبت به بقیه کشورها شما بیشتر درگیر مسائل مربوط به مربیان هستید . به نظرم بی احترامی است اما من یک خارجی هستم و آن را قبول میکنم و نمیتوانم تغییر دهم .

 

انتقاد از خودم ؟

من مسئول تغییراتی هستم که ایجاد کردم . برای جوانانی که بازی دادم و برای تمام لحظاتم . در این لحظات پایان فصل همه چیز را مقابل خودم میبینم . ( هرچه در طول فصل گذشت را مرور میکنم ) . باید همه چیز را تجزیه و تحلیل کرد . اینطور نیست که بگویم من بهترین مربی باشگاه هستم . مربیان خیلی بهتری هم حضور داشتند . این به اعتماد به نفسم , به بازیکنان و موارد دیگری بستگی دارد اما خودم را بسیار قدرتمند برای مربیگری در این باشگاه میدانم .

 

تغییرات در تابستان ؟

از روز اول بدنبال ایجاد تغییرات بودیم و در یک سال قابل انجام نیست . به زمان بیشتری نیاز داریم تا در تیم تغییر ایجاد کنیم . بدنبال بازیکنانی هستیم که تاثیر بیشتری در تیم داشته باشند و ما را تبدیل به تیمی قوی تر کنند . به طور کلی اگر با اتلتیکو مقایسه شویم میبینید که آنها یک تیم آماده تر هستند . ما در مورد چیزهایی که باید پیشرفت کنیم حرف زده ایم . دوست داریم ادامه دهیم و تغییرات را ایجاد کنیم .

 

تصمیم

مهمترین چیز برای باشگاه و من این است که بعد از پایان بازی فردا , حرف بزنیم

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.