پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز اریک گارسیا ؛ بازگشت پسر لاماسیا به خانه برای ماموریت غیر ممکن !

کد خبر : 111549  |  زمان ارسال : جمعه 14 خرداد 1400
در این پست مدافع جدید باشگاه بارسلونا را بررسی خواهیم کرد.

اختصاصی بارسا نیوز - بارسلونا در فصل 2020/2021 هم مانند فصول گذشته از مشکلات دفاعی و البته اشتباهات فردی بازیکنان خط دفاعی رنج زیادی برد. مدافعان بارسلونا نظیر کلمنت لنگلت و جرارد پیکه گاهی مرتکب اشتباهاتی می شدند که برای بارسلونا 3 امتیاز هزینه داشت.

 

بارسلونا در این فصل از دو مدافع جوان با نام های رونالد آرائوخو و اسکار مینگوئزا رونمایی کرد که هر دو برای فصل اول نمایش خوبی از خود داشتند ، اما باید قبول کرد که جرارد پیکه دیگر نمی تواند در همه بازی ها برای بارسلونا بازی کند. باید پذیرفت که ساموئل اومتیتی دیگر از نظر فیزیکی آماده نیست و کلمنت لنگلت اشتباهات مرگباری مرتکب می شود.

 

باشگاه بارسلونا پس از مذاکرات زیاد با باشگاه منچستر سیتی و کش و قوس های فراوان سرانجام توانست اریک گارسیا ، مدافع سابق لاماسیا را به بارسلون بازگرداند. بارسلونا در زمستان هم به دنبال او بود ، اما شرایط مالی از این انتقال جلوگیری کرد.

 

 

در این پست به آنالیز اریک گارسیا بازیکن جدید باشگاه بارسلونا خواهیم پرداخت .

 

آنالیز آماری و نقاط قوت اریک گارسیا 

 

در فصلی که گذشت به علت شایعات پیرامون گارسیا و البته خریدهای پپ گواردیولا در خط دفاعی بازی های زیادی به اریک نرسید. با بررسی فصول گذشته و بازی اریک گارسیا در منچستر سیتی می توان به کیفیت او پی برد.

 

اریک گارسیا فصل پیش و در 19 سالگی توانست در طی 2 فصل با سن پایین 25 بازی برای تیم منچستر سیتی انجام دهد و اعتماد پپ گواردیولا را به دست آورد. او در ای مدت غالبا عملکرد های امیدوار کننده از خود نشان داد.

 

برای مثال در فصل 2019/2020 و در بازی پورتو و منچستر سیتی ، گارسیا به سیتیزن ها کمک کرد تا کلین شیت کنند. او 94.6% موفقیت پاس از 92 پاس کل خود ثبت کرد ، 12 پرس موفق ، 1 توپگیری و 1 تکل موفق داشت.

 

 

اریک گارسیا تمام ویژگی های یک مدافع خوب برای بارسلونا را دارد. او در زمین خونسرد است ، در حرکات با توپ آرام و با دقت برخورد می کند و از هوش تاکتیتی بالایی در هنگام حمله و دفاع برخوردار است.

 

بگذارید آمار گارسیا را در اوایل فصل که بیشتر برای منچستر سیتی بازی می کرد را بررسی کنیم و متوجه شویم با توجه به سن پایین ، او عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

نام بازیکنسن درصد موفقیت پاسبلاکتوپگیریتکلپیروزی در دوئل هاحمل توپ
اریک گارسیا2093.90.551.271.273.6210.5 متر

 

این در حالی است که اریک گارسیا میل هجومی بالایی دارد و تیم خود را رو به جلو هدایت می کند. او به طور میانگین 7.45 پاس خود را رو به جلو و یک سوم دفاعی حریف ارسال می کند که آمار بسیار خوبی است.

 

نکته دیگری که اریک گارسیا را برای بارسلونا مناسب تر می کند ، توانایی وی در بازیسازی است و حرکت با توپ است. او به طور متوسط 210.5 متر می تواند با توپ در یک بازی حرکت کند که برای یک مدافع میانی بسیار خوب است.

 

 

در تصویر زیر نمونه ای از هوش ، جایگیری و حرکت درست را از اریک گارسیا مشاهده می کنیدو توپ روی هوا است و مدافع بلند قد تر برای دوئل هوایی پیش روی کرده است ، اریک گارسیا سریع جای خالی را نزدیک به بازیکن حریف پر می کند تا گزینه ارسال پاس به او محدود شود.

 

 

نمونه ای دیگر از جایگیری درست اریک گارسیا در هنگام ارسال بازیکن برایتون است. اریک گارسیا به خوبی یار موردنظر خود را احاطه کرده است و همین موضوع از یک موقعیت خطرناک گلزنی جلوگیری می کند.

 

 

در تصویر زیر نمونه ای از توانایی بازیسازی اریک گارسیا را مشاهده می کنیم. او خاضی خالی را مشاهده می کند و سپس بازیکن منچستر سیتی را در آن فضا پیدا می کند و توپ را برای او ارسال می کند که باعث شروع حمله می شود.

 

 

در تصویر زیر نمونه ای دیگر از هوش اریک گارسیا قابل مشاهده است. او در سمت چپ زمین قرار دارد و حرکات بازیکنان تیم حریف را به سمت چپ مشاهده می کند. سپس او توپ را به مدافع راست در جهت مخالف پاس می دهد.

 

این حرکت گارسیا علاوه بر ایتکه برخلاف ذهن بازیکنان تیم حریف بود ، باعث ایجاد فضای مناسب شد و البته حمله تیم منچستر سیتی در این صحنه یک حمله خطرناک بود.

 

 

در تصویر زیر هم گارسیا با قدرت حمل توپ بالای خود قشنگ با سر بالا زمین را نگاه می کند و پس از دیدن فضای خالی بدون ترس با توپ پیش روی می کند و یک پاس خط شکن برای هم تیمی خود ارسال می کند.

 

 

در تصویر آخر این بخش گارسیا که مجددا در سمت چپ خط حمله وجود دارد با یک پاس پیش رونده توپ را برای بازیکن نزدیک به خط ارسال می کند. در واقع بازیکن نزدیک به گارسیا یک مدافع سمت خود دارد و یارگیری شده است.

 

 

جایگاه اریک گارسیا در بارسلونا

 

قطعا جرارد پیکه باتجربه ترین مدافع بارسلونا است. عملکرد پیکه طی سالیان اخیر افت کرده است و نشان داده است که نمی تواند در همه بازی ها برای بارسلونا به میدان برود و طراوت همیشگی را داشته باشد.

 

از طرفی زوج دفاع فرانسوی بارسلونا بسیار مشکل تراش هستند. اومتیتی علاوه بر افت کیفیت ، هنوز هم آثار مصدومیت گذشته را دارد و قطعا در تابستان به فروش می رسد. کلمنت لنگلت نشان داده است در سطح بازیکن فیکس بارسلونا نیست و بهتر است باشگاه را ترک کند.

 

اسکار مینگوئزا و رونالد آرائوخو اما از پدیده های فصل بارسلونا بودند که به لطف رونالد کومان دیده شده اند ، اما داشتن یک مدافع جوان دیگر از جنس بارسلونا که بتواند با آن ها رقابت کند باعث افزایش سطح هر دو می شود.

 

با وجود گارسیا ، مینگوئزا ، آرائوخو و لنگلت ، خط دفاع بارسلونا برای حدود یک دهه تکمیل می شود. آرائوخو از نظر شرایط فیزیکی بسیار دفاع قابلی است و مینگوئزا و گارسیا می توانند زوج او باشند ، زیرا توانایی کار با توپ و سرعت بسیار خوبی دارند.

 

خونسردی ، قدرت حفظ توپ و توانایی بازیسازی از عقب نکته ای است که گارسیا را با سایر هم سن های خود در این پست متمایز می کند. در واقع نقاط قوت گارسیا می تواند به خط دفاعی بارسلونا کمک کند.

 

 

بررسی نقاط ضعف اریک گارسیا

 

شاید ضعف های یک جوان 20 ساله آن قدر ها هم موردنظر نباشد ، زیرا این جوان می تواند پیشرفت کند. البته برای بازی کردن در تیم بارسلونا که هر لحظه ممکن است مورد ضدحمله تیم حریف باشید ، باید هوش دفاعی بالایی داشته باشید.

 

در بیشتر مواقع مدافعان میانی در سن های بالا اوج می گیرند که معمولا بالای 27 سال است. مدافعانی مانند سرخیو راموس ، جرارد پیکه ، جورجو کیه لینی و ... همگی پس از کسب تجربه پخته تر شدند.

 

علاوه بر این اروپا شاهد ظهور استعدادهای بی نظیر دفاعی همانن ماتیاس دلیخت ، پائو تورس ، ژول کونده ، روبن دیاز و ... بوده است که اریک گارسیا را هنوز نمی توان جز این گروه دسته بندی کرد.

 

با توجه به قد اریک گارسیا که 1.82 متر است ، او در دوئل های هوایی ضعف دارد و آمار هم این موضوع را به درستی بیان می کند. گارسیا در هر بازی تقریبا در 0.8 دوئل هوایی شرکت دارد و موفقیت او کمتر از 35% است.

 

 

این در حالی است که جرارد پیکه با بازی های یکسان با او در 3.7 دوئل هوایی شرکت می کند و موفقیت او بیش از 71% است.  البته که قد گارسیا کوتاه تر از جرارد پیکه است ، اما این مشکل گارسیا است که در دوئل های هوایی ضعیف است.

 

مشکل دیگر گارسیا در کورس ها و تعقیب بازیکن های حریف مشخص می شود. او در کورس گذاشتن و دوندگی با بازیکنان حریف گاهی شکست می خورد که این امر می تواند در ضدحمله به بارسلونا آسیب برساند.

 

 

البته در تصویر بالا منچستر سیتی در نهایت با جبران اشتباه گارسیا توسط خودش نجات پیدا می کند ، اما در تصویر زیر در نتیجه اشتباه گارسیا ، او پس از عقب افتادن از مهاجم حریف یک پنالتی به لستر سیتی اهدا می کند.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.