پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پادشاهان یورو 2020 - هلند ؛ تیم ناسازگار دی بوئر در بین مدعیان !

کد خبر : 111805  |  زمان ارسال : یکشنبه 23 خرداد 1400
در این مطلب تیم ملی هلند را بررسی خواهیم کرد.

اختصاصی بارسا نیوز - چند سال گذشته برای تیم ملی هلند پرفراز و نشیب بوده است. حدود یک دهه پیش اگر به کسی گفته می شد که هلند به جام جهانی 2018 و یورو 2016 صعود نکرده است ، باور نمی کرد. این جمله برای آن ها دیوانه وار به نظر می رسید.

 

این همان کشوری است که در جام جهانی 2010 در مقابل بزرگترین اسپانیا نمایش فوق العاده ای داشت و در وقت های اضافی بازی را واگذار کرد. هلند در جام جهانی 2014 هم در مسابقه رده بندی برابر تیم برزیل پیروز شد و سوم رقابت ها شد ، اما جایگاه آن ها خیلی زود تغییر کرد.

 

نسلی بسیار خوب از بازیکنان در کنار عملکرد افتضاح فدراسیون فوتبال هلند عامل این نتایج فاجعه بار بود. عدم موفقیت آن ها در رسیدن به جام جهانی 2016 و یورو 2018 شوک بزرگی به آن ها بود تا رونالد کومان هدایت این تیم را برعهده گرفت.

 

او نسل جدیدی از استعداد ها را به وجود آورد که به طور ویژه شامل فرنکی دی یونگ و ماتیاس دلیخت می شود. در نتیجه کار کردن با این ستاره ها هلند توانست به فینال لیگ ملت های اروپا برسد. آن ها با شکست 1-0 در این رقابت ها دوم شدند.

 

اجرای محکم رونالد کومان در تیم ملی کشورش پایان یافت ، زیرا با تماس بارسلونا رونالد کومان تصمیم گرفت هدایت تیم شکست خورده بارسلونا را به دست بگیرد. اندگی بعد فرانک دی بوئر جایگزین رونالد کومان شد.

 

 

لاله های نارنجی در گروه C رقابت ها با تیم های اتریش ، مقدونیه و اوکراین هم گروه است. هلند با وجود دو استعداد برتر خود فرنکی دی یونگ ، ماتیاس دلیخت در کنار بازیکن های هجومی مانند ممفیس دپای ، پرومس و استیون برخواین به همراه جورجینیو واینالدوم ، دونی فن دبیک و رایان گراونبرخ به راحتی می تواند از گروه خود صعود کند.

 

با این حال یکی از مشکلات عظیم آن ها غیبت ویرجیل فن دایک است که پس از مصدومیت در دربی مرسی ساید بین لیورپول و اورتون تقریبا کل فصل را از دست داد. با این حال فن دایک باید برای بهبودی کامل قید یورو را بزند.

 

البته فرانک دی بوئر می تواند از دیلی بلیند و استفان دی فرای بخواهد که در خط دفاع در کنار مانیاس دلیخت قرار بگیرند یا اصلا از سیستمی با دفاع سه نفره استفاده کند. هلند 13 ژوئن به مصاف اوکراین می رود ، در 17 ژوئن با اتریش بازی می کند و در 21 ژوئن برابر مقدونیه صف آرایی می کند.

 

مشکلات ناسازگاری دامن گیر شاگردان دی بوئر !

 

با تمام صداقت نمی توان هلند را در کنار سایر قدرت های یورو مانند اسپانیا ، انگلیس ، بلژیک و فرانسه قرار داد. تعیین این که آن ها می توانند با هم سازگار شوند یا خیر دشوار است. بین تیم های برتر فقط هلند سرمربی خود را نزدیک به رقابت ها تغییر داده است.

 

تیم ملی هلند از زمان روی کار آمدن فرانک دی بوئر و خروج رونالد کومان در بعضی از نقاط پیشرفت کرده اند ، اما متاسفانه نقاط ضعف نارنجی پوشان از نقاط قوتشان بیشتر است و همین موضوع می تواند برایشان گران تمام شود.

 

 

بزرگترین نقاط قوت هلندی ها قدرت در خط حمله است و علاوه بر آن خط هافبک تیم هلندی آمیخته ای از طراوت جوانی ، تجربه و کیفیت است. در خط دفاع هم وجود دلیخت و در کنار او دفرای می تواند اطمینان خاطر را به دی بوئر هدیه دهد. البته که سرمربی هلندی می تواند از دی یونگ برای زوج ماتیاس استفاده کند.

 

هلند علاوه بر بازیکنان جوان ، بازیکنان باتجربه زیادی هم دارد. در درون دروازه تیم کرول و مارتن استکلنبرگ حضور دارند که هر دو دروازه بان های باکیفیتی هستند و می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

 

دردسرهای چینش ترکیب اصلی برای سرمربی تیم ملی هلند

 

پیش از این تصور می شد هلند به سیستم 3-3-4 خود پایبند باشد ، سیستمی که پیش از انتصاب دی یوئر به عنوان سرمربی بهترین نتایج را برای شاگردان رونالد کومان به ارمغان آورد. با این حال آن ها در برابر گرجستان و اسکاتلند از سیستم 2-5-3 استفاده کردند. 

 

این در حالی است که خود دی بوئر در اوایل زمان سرمربیگری خود در سپتامبر 2020 برای هلند از سیستم 3-3-4 استفاده می کرد. البته رونالد کومان هم در زمان سرمربیگری خود در هلند از این سیستم به صورت موفقیت آمیز استفاده کرد.

 

در مورد فرانک دی بوئر آن ها از این سیستم پیش از یورو به صورت آزمایشی استفاده کردند که با توجه به ابزارهایی که آن ها در زمین دارند می توانست کارآمد باشد ، اما موج انتقاد زیادی را به سمت دی بوئر سوق داد.

 

 

 

پس از ابتلای یاسپر سیلسن به ویروس کووید 19 ، او از تیم ملی هلند کنار گذاشته شد و احتمال دارد مارتن استکلنبرگ رقابت با تیم کرول را پیروز شود و دروازه بان اول تیم ملی هلند باشد.

 

طبق گزارش ها ماتیاس دلیخت در تمرینات با مشکل مواجه شده است ، اما هنوز اطلاعات دقیقی از مصدومیت او نیست و با فرض حضور ماتیاس ، او می تواند در سمت چپ خط دفاعی سه نفره هلند باشد. در صورت غیبت هم بلیند جانشین او می شود. استفان دی فرای در وسط خط دفاع و تیمبر مدافع تیم آژاکس در سمت راست قرار دارد.

 

اوون وایندال پس از گذراندن یک فصل موفقیت آمیز در تیم آلکمار هلند در سمت چپ قرار دارد و دنزل دامفرایس از تیم آیندهوون در سمت راست خط هافبک تیم ملی هلند قرار دارد.

 

در مورد حضور مارتن درون هافبک تیم آتالانتا و رایان گراونبرخ اختلاف نظر زیادی وجود دارد ، ولی با ترکیب بالا با حضور دی یونگ که عنصر ثابت خط هافبک است و درون ثبات دفاعی حفظ می شود.

 

جورجینیو واینالدوم سعی می کند با دوندگی و جنگندگی خود ، هم در کارهای هجومی حضور مثبتی داشته باشد و هم به اعمال دفاعی رجوع کند. در خط حمله همه نگاه ها به ممفیس دپای است که عملکردش کم نظیر بوده است.

 

ستاره هلندی در 9 بازی اخیر برای تیم ملی هلند روی 11 گل این تیم ( 7 گل و 4 پاس گل ) تاثیر مستقیم داشته است. در کنار او آقای دی بوئر می تواند از ووت وقورست 28 ساله استفاده کند.

 

 

در نتیجه ممفیس دپای آزاد است که به عنوان مهاجم سایه بازی کند و در کنار او وقورست فضای پشت مدافعان حریف را اشغال کند. دپای می تواند با استفاده از خلاقیت فوق العاده خود برای هم تیمی هایش شانس گلزنی ایجاد کند و برای هافبک ها فضاسازی کند.

 

رایان گراونبرخ و دونیل مالن هم گزینه های بسیار خوب هلند روی نیمکت هستند که در صورت خستگی بازیکنان اصلی می توانند نیروی جوانی را به تیم تزریق کنند. مالن می تواند با دپای ارتباط خوبی داشته باشد و سرعت این دو بازیکن می تواند خط دفاع هر تیمی را ویران کند.

 

پیشنهاد یک ترکیب جایگزین

 

با توجه به حساسیت رقابت های یورو ، دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است. سیستم 2-5-3 نشان داده است که در تیم ملی هلند کارساز نیست و یا حداقل به اندازی سیستم 3-3-4 کارساز نیست.

 

برای به دست آوردن نتیجه خوب ، هلند باید از سیستم 3-3-4 با اتکا به خط هافبک خود استفاده کند ، جایی که رایان گراونبرخ در پست هافبک دفاعی بازی می کند و فرنکی دی یونگ و واینالدوم هافبک های داخلی هستند.

 

 

استفان دی فرای فصل بسیار خوبی را در کنار میلان اشکرینیار و الساندرو باستونی سپری کرد و به همین دلیل در این سیستم هم در کنار ماتیاس دلیخت حضور خواهد داشت. 

 

در همین حال استیون برگویس مجددا به جناح راست بازمیگردد. هر زمان که دی بوئر به بازیکن فاینورد بازی داده است ، برگویس عملکرد خوبی داشته است. دپای در سمت چپ قرار می گیرد و ورقورست در نقشی طبیعی تر در مرکز خط حمله خواهد بود.

 

وظیفه وایندال و دامفرایس نسبت به سیستم قبلی بیشتر دفاعی می شوند ، علاوه بر اینکه باید در حملات هم به تیم خودشان کمک کنند. دپای و برگویس سعی خواهند کرد به مرکز مفوذ کنند تا راه برای مدافعان کناری باز شود و گزینه ارسال از جناحین برای لاله های نارنجی حفظ شود.

 

بررسی کوتاه بازیکنان مهم هلند

 

فرنکی دی یونگ

 

در طول فصل 2020/2021 ، قهرمان خط میانی بارسلونا حدود 5000 دقیقه برای تیم بارسلونا بدون مصدومیت بازی کرد. او از سال 2018 که اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی هلند انجام داده است از ارکان اصلی تیم ملی بوده است.

 

فرنکی دی یونگ یک بازیکن استثنائی است که می تواند به عنوان هافبک باکس تو باکس ، هافبک دفاعی و حتی مدافع میانی برای تیم ملی هلند بازی کند. توانایی حمل توپ بالای او می تواند باعث کاهش حجم کاری مهاجمان شود و به آن ها در یک سوم دفاعی حریف برتری بدهد.

 

فرنکی دی یونگ در تمام رده های سنی برای تیم ملی هلند به میدان رفته است و یک گل ملی هم در کارنامه دارد. او می تواند در یورو تعداد گل های ملی خود را افزایش دهد.

 

ممفیس دپای

 

قطعا امید اول هلند در خط حمله ممفیس دپای است که فصل بسیار خوبی را سپری کرد. او در فصلی که گذشت روی 34 گل تیم لیون فرانسه ( 22 گل و 12 پاس گل )  تاثیر مستقیم داشت.

 

دپای در 64 بازی ملی ، 26 گل و 23 گل ثبت کرده است تا نشان دهد تا چه حد برای نارنجی پوشان تاثیرگذار است. دپای هم در تمام رده های سنی تیم ملی هلند بازی کرده است و در بهترین زمان فوتبالی خود قرار دارد.

 

اوون وایندال

 

 

در میان نام های بزرگ ، نامی که کمتر شنیده شده است نام اوون وایندال است. او بازیکن فیکس تیم ملی هلند خواهد بود که در حمل توپ توانایی فنی باورنکردنی دارد و در نفوذ و کمک به حمله عالی است. او در ماه اکتبر 7 بازی ملی انجام داد و برای یورو هم فراخوانده شده است.

 

او در 7 بازی ملی اخیر خود ، 3 پاس گل ثبت کرده است و عملکرد تحسین برانگیزی در حمله و دفاع داشته است. او تطبیق پذیری بالایی دارد می تواند در سیستم 3-3-4 و 2-5-3 به میدان برود.

 

او در فصلی که گذشت در سن 21 سالگی در 43 بازی برای تیم آلکمار که در لیگ هلند سوم شد ، 2 گل و 6 پاس گل ثبت کرد.

 

پایان قابل انتظار 

 

تیم فرانک دی بوئر به اندازه تیم رونالد کومان مدعی کسب جام نیست. هلند با سرمربی جدید خود طولانی ترین روند بدون پیروزی خود را سپری کرد ، البته که اوضاع از آن زمان پیشرفت کرده است.

 

به نظر می رسد هلند به آسانی از گروه خود صعود کند ، اما از مرحله یک شانزدهم به بعد عدم تجربه کافی و تغییر سیستم های ناگهانی دی بوئر می تواند کار دست نارنجی پوشان دهد.

 

از نظر استعداد هم آن ها روی کاغذ از بعضی رقبای خود مثل پرتغال ، انگلیس و فرانسه هم پایین تر هستند. با توجه به مشکلات متعدد تیم ملی هلند ، صعود آن ها به مرحله یک چهارم نهایی هم می تواند یک موفقیت تلقی شود.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.