پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز کامل الکس کویادو ؛ یک سال دوری الماس از سازنده خود !

کد خبر : 113172  |  زمان ارسال : سه شنبه 12 مرداد 1400
در این پست به آنالیز ستاره لاماسیا و کاپیتان بارسلونا بی می پردازیم.

اختصاصی بارسا نیوز - حتی اگر حرف های ضد و نقیض زیاد باشد ، آکادمی بارسلونا همچنان هم استعدادهای درجه یک تولید می کند. ظهور بازیکنانی مانند آنسو فاتی ، ایلایکس موریبا و اسکار مینگوئزا نمونه ای از این بازیکنان است ، اما آن ها تنها نیستند.

 

الکس کویادو وینگر 22 ساله بارسلونا که فصل گذشته کاپیتان بارسلونا بی بود ، می خواهد در دوران حرفه ای خود گام بزرگی بردارد و به تیم کلوب بروژ بلژیک برود. او می خواست این فصل راهی تیم اصلی بارسلونا شود که به دلیل رقابت زیاد تصمیم به خروج گرفت.

 

در این پست آنالیز بررسی خواهیم کرد که آیا الکس کویادو می تواند برجستگی زیادی در زمین داشته باشد و این که می تواند چه چیزهای به تیم بارسلونا اضافه کند.

 

نمای کلی بازیکن

 

همیشه سخت است که به طور قطع بگوییم بازیکنانی که در لیگ های دسته پایین تر بازی می کنند می توانند همان تاثیر را در لیگ های اصلی بگذارند یا خیر. با توجه به نمایش های کویادو می تواند گفت که سطح او با سگوندای بی فاصله زیادی دارد.

 

در این مطلب آنالیز ابتدا ویژگی های کلی الکس کویادو جوان را بررسی می کنیم و سپس به سراغ ویژگی های کلیدی تر ستاره لاماسیا خواهیم رفت.

 

پست اصلی الکس کویادو وینگر راست است ، اما او همانند لیونل مسی در زمین بسیار آزاد است و نقش او روی کاغذ وینگر راست می باشد. هیت مپ و موقعیت های ترجیحی او در زمین دقیقا بیانگر همین موضوع است.

 

 

او معمولا توپ را در نیمه فضاهای سمت راست دریافت می کند و سپس با آن به سمت یک سوم دفاعی حریف حرکت می کند. با این حال این ناحیه ای نیست که شما معمولا الکس کویادو را در آن می بینید.

 

الکس کویادو تمایل دارد بیشتر برای توپگیری به عقب حرکت کند و توپ را به سمت جلو حمل کند. گاهی اوقات الکس کویادو برای بی ثباتی در دفاع حریف به سمت چپ زمین حرکت می کند.

 

بازی در سپت هافبک عرضی خصوصا هافبک راست هم کاری است که الکس کویادو در آن تبحر دارد ، زیرا با تمایل عقب نشینی و توپ گیری و از بازیکنان خودی همخوانی دارد. او در فصل گذشته نقش رهبر ارکستر بارسلونا بی را بازی می کرد.

 

تصویر زیر نمای آماری از عملکرد فصل 2020/2021 الکس کویادو است که با توجه به مصدومیت ، عملکرد وی چشمیر بوده است. عملکرد او در مقایسه با سایر وینگر ها نیز بسیار جالب توجه بوده است.

 

 

کویادو چه در عملکردش در جلوی دروازه و چه در پیشروی و ارسال یکی از بهترین بازیکنان سگوندا بی است. این بدان معنا نیست که او می تواند همین کار را در لیگ سطح بالا مانند لالیگا انجام دهد ،اما این یک پیش نیاز از حرفه ای بودن او است.

 

از مهمترین نقاط قوت او می توان به کنترل بالا روی توپ ، حضور موثر در یک سوم دفاعی حریف ، دریبلینگ ، پیشروی با توپ و البته ضربات ایستگاهی اشاره کرد. او همچنین خلاقیت خوبی دارد و توانایی ارسال پاس های دقیق را هم دارا می باشد.

 

پیش روی و دریبلینگ

 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم الکس کویادو با توپ به خوبی پیش روی می کند و برای این مهم تمایل دارد عقب نشینی کند. با این حال پیش روی او از طریق دویدن حاصل می شود. او با استفاده از دریبل و قدرت فنی بازیکنان را از پیش رو برمی دارد.

 

ما از هیت مپ او دریافتیم که او بیشتر در میانه زمین دیده می شود و تصویر زیر می تواند نمونه ای استاندارد از حرکت کویادو باشد. او توپ را از خط قبلی دریافت می کند و از دریبل برای شکستن خطوط حریف و پیش روی به سمت یک سوم دفاعی حریف استفاده می کند.

 

 

آمارها نشان می دهد که کویادو یکی از بهترین دونده های لیگ است. او در کل سومین دونده برتر سگوندا و دومین دونده برتر سگوندا در هر 90 دقیقه است. سرعت او یک نقطه قوت بزرگ برایش محسوب می شود.

 

در تصویر بالا الکس کویادو توپ را از عقب دریافت می کند و با سرعت بالا به سمت یک سوم دفاعی حریف حرکت می کند. در راه او دو بازیکن را از پیش رو بر می دارد و سپس در منطقه 14 با هم تیمی خود کار ترکیبی انجام می دهد.

 

او یک پای چپ عالی دارد که در سمت راست به خوبی از آن استفاده می کند. وقتی او حرکت می کند کانال های مرکزی را تصاحب می کند و گاهی در پست شماره 10 بازی می کند. در تصویر بعدی بار فنی او بار دیگر درخشان تر ظاهر می شود.

 

 

کویادو توپ را بین خطوط حریف دریافت می کند و با یک حرکت چرخش دقیق و دست توپ را به سمت یک سوم دفاعی حریف هدایت می کند. سپس کویادو یک پاس عمقی برای بازیکن های خودی ارسال می کند.

 

در نهایت توپ به گل تبدیل نمی شود ، اما این موقعیت به ما نشان می دهد که کویادو می تواند توپ را در موقعیت های خطرناک دریافت کند و سپس با پیش روی بلوک دفاعی حریف را بی ثبات سازد.

 

نکته مهم دیگر این است که سرعت کویادو با توانایی حفظ توپ و دریبلینگ او ترکیب می شود و می تواند خط دفاعی تمامی رقبا را نابود سازد.

 

 

تصویر بالا یک ضدحمله از بارسلونا بی را نشان می دهد که طی آن کویادو توپ را از میانه زمین دریافت می کند و با استفاده از فضای آزاد میانه میدان یک موقعیت بسیار خطرناک برای بلوگرانا ایجاد می کند.

 

در واقع جدای از تمام نکات بالا درباره کویادو ، او نشان داده است که می تواند توپ را به خوبی در زمین منتقل کند و در پست هافبک خصوصا هافبک راست هم موثر باشد. 

 

شوت زنی و عملکرد در یک سوم دفاعی حریف

 

یکی از بهترین ویژگی ها الکس کویادو محصول نهایی از نظر گل و خروجی از حیث شوتزنی است. او فصل قبل 8 گل به ثمر رساند که در هر بازی 3.45 را روی نمودار xG ثبت کرده است . دو گل او از ضربه ایستگاهی ، یک پنالتی و یک کرنر مستقیم بوده است.

 

اگر بخواهیم عملکرد او در یک سوم حریف را بررسی کنیم ، کویادو در کل 42 شوت به ثمر رسانده است که عملکرد او در هر بازی 3.13 شوت است. در کل عملکرد او در زمینه شوت هم بسیار خوب است.

 

 

تعداد شوت های خارج از چاچوب الکس کویادو هم بسیار جالب است. طبق آمار الکس کویادو 29 ضربه در خارج از چارچوب دارد که در بازیکنان زیر 23 ساله اول است. البته کویادو موقعیت های خوبی برای شوتزنی پیدا می کند و تمام کننده ای عالی است.البته که باید گفت نکته مهم بازی کویادو همان خلاقیت و دریبل است که بالاتر اشاره شد.

 

 

در تصویر بالا الکس کویادو توپ را در نیمه فضای سمت راست دریافت می کند و با یک چرخش مانند همیشه دنبال یک کانال برای رسیدن سریع به محوطه جریمه می گردد. وقتی او شروع به حرکت می کند ، رقبا نمی توانند او را متوقف کنند ، از این رو او را با مسی مقایسه می کنند.

 

او سه مدافع را دریبل می کند و سپس به مدافع چهارمی می رسد و پس از آن با نابود کردن او یک گل فوق العاده به ثمر می رساند. او در استفاده از فضای 14 و نیمه فضاها عالی است و همین باعث می شود بلوک های دفاعی حریف را نابود کند.

 

 

کویادو در فصل گذشته در مجموع 24 پاس هوشمندانه ارسال کرده است که در هر بازی حدودا آمار 1.79 را دارد. او در بازیکنان زیر 23 سال در مقام دوم این دو حوزه قرار دارد. این موضوع نشان می دهد که کویادو می تواند یک خالق درجه یک برای تیم خودش باشد.

 

معمولا الکس کویادو بازیکنی است که نمی تواند هم توپ را پیش ببرد و هم خلاقیت خود را حفظ کند. در واقع در زمان پیش روی الکس تبحر خاصی در دریبل زدن رقبا و شوت زنی دارد و پاس گل در این زمان برای او سخت است. نقش دریبل های او این موضوع را اثبات می کند.

 

 

کویادو در دو منطقه خاص به خوبی هر چه تمام تر دریبل می زند. یکی زمان عقب رفتن برای گرفتن توپ. در واقع پس از گرفتن توپ او دریبل زنی فوق العاده خود را شروع می کند. دیگری زمانی که می خواهد از سمت راست به سمت محوطه جریمه حرکت کند.

 

او معمولا در یک سوم پایانی سعی می کند با حضور خود در مناطق خطرناک کار حریف را یکسره کند و دریبل زنی او در یک سوم دفاعی حریف نسبت به دو مورد بالا کاهش پیدا می کند.

 

مترونوم بازی

 

پیش از پایان آنالیز باید اشاره کنیم که کویادو برای تیمی که در آن بازی می کند مانند یک مترونوم عمل می کند. اگرچه کویادو به عنوان یک وینگر باهوش شناخته می شود ، اما او از نظر تاکتیکی بسیار انعطاف پذیر است.

 

کویادو در زمین آزادانه حرکت می کند و حفره هایی ایجاد می کند و تلاش می کند با هم تیمی های خود کار ترکیبی انجام دهد. تصویر زیر نمونه ای از کار کویادو به عنوان یک بازیساز مشخص است.

 

 

در اینجا کویادو به مرکز آمده است و سعی می کند توپ را در زمین پخش کند. او کاملا در ریتم بازی بارسلونا تاثیر دارد و این موضوع همه کاره بودن کویادو را در بخش هجومی بارسلونا نشان می دهد.

 

کویادو بازیکن مسئولیت پذیری است که تلاش زیادی در زمین می کند. نیازی به گفتن نیست که او می تواند در همه جای زمین حضور داشته باشد و کار را برای بارسلونا ساده کند. نقشه زیر فعالیت کویادو را در نقاط مختلف زمین را نشان می دهد.

 

 

ترجیح خود کویادو این است که بیشتر سمت راست باشد ، اما نمودار بالا نشان می دهد که کویادو از نقش آزاد در بارسلونا لذت می برد. حضور او در تیم اصلی با حضور لیونل مسی دشوار است ، اما آینده او همچنان روشن است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.