پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بیمه ورزشی وظیفه حرفه ای باشگاههای فوتبال

کد خبر : 113289  |  زمان ارسال : جمعه 15 مرداد 1400

فوتبالیست هایی که در باشگاههای ورزشی مشغول به فعالیت هستند و با آن ها قرارداد دارند، در کنار مسائلی که مربوط به حرفه ورزش هست، نیاز دارند که حمایت های جانبی هم از آن ها شده و به دغدغه های آن ها در مسائل مختلف هم پرداخته شود. یکی از نگرانی هایی که فوتبالیست ها و سایر ورزشکاران با آن درگیر هستند این است که بزرگترین و ارزشمندترین دارایی آن ها بدن آن هاست و اگر این بدن در حین مسابقات، تمرینات یا حتی در مکان های دیگر دچار آسیب شود، ادامه ورزش حرفه ای برای آن ها مشکل شده و یا حتی از بین می رود. بنابراین یکی از بزرگترین وظیفه های یک باشگاه ورزشی، مراقبت از سلامت جسم ورزشکاران در زمانی هست که دچار آسیب دیدگی یا مصدومیت می شوند. اینکه پزشک حرفه ای در باشگاه حضور داشته باشد و یا اینکه بتوانند از امکانات درمانی پیشرفته برای اعضای تیم فوتبال خود استفاده کنند، باعث می شود که مصدومیت ایجاد شده برای ورزشکار با سرعت و کیفیت بالاتری بهبود پیدا کرده و بتواند به سرعت به تمرینات و مسابقات بازگردد. اما این مسئله همواره به این خوبی انجام نمی گیرد. دلیل اول آن می تواند رفتار غیرحرفه ای و غیرمسئولانه مدیر باشگاه یا تیم باشد که به آسیب دیدگی ورزشکاران به خوبی اهمیت نداده و باعث کهنه شدن این مصدومیت می شوند. و البته دلیل دوم و معمولاً مهم تر آن این است که از نظر مسائل مالی و اقتصادی قادر به پرداخت هزینه های مربوط به درمان در بهترین کیلینک های پزشکی ورزشی نیستند و معمولاً سعی می کنند با کمترین هزینه و کمترین دردسر مالی این مسئله با حل و فصل کنند.

 

 

هزینه نکردن برای بهبود آسیب دیدگی یک فوتبالیست و اهمیت ندادن به کیفیت درمان پزشکی ورزشکار می تواند گاهی عمر ورزشی او را کوتاه کرده و باعث از دست رفتن رویاهای او شود و باشگاه را هم به دلیل از دست دادن نیروهای ارزشمند خود دچار مسئله می کند. اما یک راهکار ساده برای این موضوع وجود دارد که البته چون نیاز به آینده نگری و داشتن نگرش برنده و مثبت دارد، کمتر نزد باشگاههای ایرانی مورد توجه قرار می گیرد.

 

اینکه بتوان ورزشکاران را تحت پوشش بیمه حوادث ورزشی قرار داد، از آن جمله اقداماتی است که به ظاهر بسیار ساده است اما در این زمینه بسیار هم سهل انگاری صورت می پذیرد. فقط کافی است که به سایت بیمه ورزشی آنلاین مراجعه کنند و با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز در مقابل پوشش های بینظیری که بیمه ورزشی به آن ها می دهد، ورزشکار را تحت پوشش قرار دهند و بیمه نامه ورزشی برای او خریداری کنند. بیمه حوادث ورزشی شامل تمام اتفاقات و حوادثی خواهد شد که در محیط های ورزشی و یا حتی غیر ورزشی برای ورزشکار اتفاق افتاده و منجر به مصدومیت او شود. هزینه های پزشکی را پرداخت می کند، سرمایه فوت و نقص عضو برای او در نظر می گیرد که اگر خدای نکرده دچار نقص عضو یا فوت شد، خودش یا خانواده اش بتوانند با استفاده از پوشش های این بیمه نامه کمی از نظر اقتصادی تأمین شوند. این مزیت هم برای باشگاه وجود دارد که دیگر نگران هزینه های گزاف پزشکی در صورت مصدومیت اعضای تیم نخواهد بود و همه این هزینه ها را تا سقف مبلغی که در بیمه نامه درج شده می توانند از شرکت بیمه دریافت کنند. در حال حاضر بیمه سامان یکی از شرکت های خصوصی است که طرح های متنوع در زمینه بیمه ورزشی را ارائه می دهد و اتفاقاً امکان خرید آنلاین را هم برای ورزشکاران و مدیران باشگاههای ورزشی فراهم نموده است.

 

باشگاههای فوتبال باید بدانند که باشگاه داری فقط تیم داری نیست و باید اصول اداره یک تیم ورزشی را از خیلی جهات انجام داد و رعایت کرد. یکی از این کارها توجه ویژه به بیمه ورزشکاران است. البته به شرطی که این نگرش که آینده ورزشکار مهم است، در بین مدیران باشگاه وجود داشته باشد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.