پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز پابلو پائز گاویرا ؛ همان بازیکنی که از لاماسیا انتظار می رود !

کد خبر : 114250  |  زمان ارسال : جمعه 12 شهریور 1400
در این پست ویژگی ها ستاره جدید بارسلونا را بررسی می کنیم.

اختصاصی بارسا نیوز - تابستان امسال از نظر نقل و انتقالات برای بارسلونا بهترین تابستان نبود. خروج لیونل مسی و عدم توانایی بارسلونا در اقدام برای خرید های بزرگ تیم را در شرایط بسیار دشوار قرار داده است.

 

در این شرایط سخت و احساسی باشگاه انتظار می رود تعدادی از بازیکنان قدم بردارند و ارزش های خود را ثابت کنند. با این وجود تابستان و پیش فصل نکات مثبتی هم داشت و یکی از آن ها ظهور پابلو مارتین پائز گاویرا ملقب به " گاوی " بود.

 

گاوی متولد سال 2004 میلادی است ، اما او یکی از هیجان انگیزترین استعدادهای بارسلونا است که رونالد کومان را متقاعد کرده است به او در تیم اصلی میدان بدهد. در این مطلب گاوی را از نظر تاکتیکی آنالیز خواهیم کرد.

 

بررسی اجمالی

 

گاوی یک هافبک میانی راست پا با قد 173 سانتی متر است که بسیار چابک ، سریع و بااستقامت بالا است. او سرعت بالایی دارد و در کار با توپ بسیار با دقت و البته چابک عمل می کند ویژگی ای که بسیاری از هم سن های او ندارند.

 

گاوی همواره در سیستم 3-3-4 به عنوان یکی از دو هافبک جلو بازی می کند. او توانایی نزدیک بازی کردن به خط دفاع و البته توانایی بازی کردن در یک سوم هجومی تیم بارسلونا را هم دارد. او در 23 بازی گذشته تیم یوونیل 6 گل به ثمر رسانده است که نشان از قدرت هجومی بالای او دارد.

 

 

گاوی با وجود شرایط فیزیکی خود مانند اکثر فارغ التحصیلان لاماسیا از نظر شرایط فنی بسیار خوب است. حتی در بین بازیکنان مسن تر و بازیکنانی که از نظر فیزیکی به گاوی تسلط دارند ، او به دلیل درک اصول بازی می تواند خود را به خوبی نشان دهد.

 

در واقع رونالد کومان با دعوت او به تمرینات و دیدن بازی او ، باعث شد گاوی مستقیما از تیم جوانان به تیم اصلی بارسلونا منتقل شود و در بارسلونا بی بازی نکند. او به عنوان یک بازیکن متولد سال 2004 زمان زیادی برای پیشرفت و تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت لالیگا دارد.

 

درک عالی از بازی موقعیتی 

 

به عنوان یک بازیکن 16 ساله و محصول لاماسیا ، گاوی به درک بالایی از یکی از مولفه های مهم بازی بارسلونا به نام بازی موقعیتی رسیده است. برای موثر بودن در این شیوه بازی ، بازیکن باید در طول و عرض های مختلف از زمین موقعیت های خود را بداند. این موضوع به بازیکن کمک می کند تا از فضاها و برتری عددی های مختلف به تیم کمک کند.

 

گاوی این موضوع را به خوبی درک می کند و به سرعت موقعیت های مختلف ترک شده توسط هم تیمی های خود را اشغال می کند و اطمینان حاصل می کند که فرم تیم خوب است. در واقع گاوی فضاهای کلیدی مختلف را پوشش می دهد.

 

برای انجام این وظیفه گاوی سرعت بالایی از نظر ذهنی و جسمی دارد و علاوه بر آن با حرکات هم تیمی های خود سازگار می شود تا به سرعت بفهمد کدام فضا خالی است تا آن را پر کند.

 

 

با این پویایی بسیار بالا عجیب نیست که گاوی به نزدیک مدافعان کناری تیم می رود ، بازیسازی می کند و در یک سوم دفاعی حریف در کارهای هجومی بارسلونا شرکت می کند. او دارای ویژگی های مختلف هر کدام از پست ها است و می داند باید در موقعیت ها و زمان های مختلف چه کند.

 

این موضوع که برخی پست ها باید اشغال شوند به این معنی نیست که همیشه یک بازیکن خاص باید آن را اشغال کند. حرکات گاوی برای هم تیمی های خود و کسانی که مانند گریزمان و دی یونگ به بازی موقعیتی عادت ندارند ، آزادی می دهد.

 

از طرفی بازیکنانی مانند دی یونگ و دپای که در مرکز حرکت می کنند و پست خود را ترک می کنند می توانند به راحتی با حضور گاوی این کار را انجام دهند. در واقع گاوی تعادل تیم را حفظ می کند.

 

در تصاویر زیر نمونه ای از حرکات گاوی را در اشغال کردن فضاها و تاثیر آن بر بازی تیم بررسی خواهیم کرد. در تصویر زیر گاوی برای کمک به بازیسازی عقب نشینی کرده است ، اما در عین حال برای پر کردن جای روبرتو به سمت راست متمایل شده است.

 

 

وقتی آخرین هافبک تئوریک ( هافبک دفاعی ) موقعیت خود را ترک می کند ، گاوی به سرعت جای او را پر می کند تا تیم اطمینان حاصل کند همیشه یک گزینه پاس مطمئن در مرکز میدان وجود دارد.

 

در تصویر زیر نیکو گونزالس موقعیت خود را ترک کرده است و فرنکی دی یونگ بین خطوط مستقر شده است. اینجا است که گاوی به مرکز میدان می رود تا مشخص شود همه موقعیت های حیاتی پر شده است.

 

 

همانطور که او در توپگیری و عقب نشینی خوب است ، عملکرد او در بین خطوط هم خوب است. موقعیت هجومی با توجه به استایل و استعداد گاوی برای او مناسب تر است. در تصویر زیر گاوی بین خطوط مشخص است. ساختار سه نفره هافبک بارسلونا آرایش بسیار مناسبی دارد.

 

 

در نمونه تصاویر بالا ما فقط موقعیت گاوی را مشاهده کردیم ، اما در تصاویر بعدی ما علاوه بر موقعیت گاوی پیشرفت و تغییر موقعیت او در زمین هم مشاهده می کنیم تا به استعداد او در این زمینه هم پی ببریم.

 

در تصویر زیر تقریبا گاوی جلوترین هافبک بارسلونا است و با دید خوب توپ را به مهاجمی پاس می دهد که برای توپگیری عقب آمده است. در همین موقعیت است که گاوی با سرعت بالا به سمت محوطه جریمه حریف می رود تا یک گزینه هجومی برای گلزنی در غیاب مهاجم وجود داشته باشد.

 

 

 

گاوی همچنین تلاش زیادی برای سازگاری خود با موقعیت های سایر هم تیمی های خود دارد. در تصویر زیر گاوی در نیمه زمین خود و موقعیتی نزدیک به هافبک دفاعی یک پاس را به جلو و سمت راست ارسال می کند.

 

گاوی علاوه بر اینکه به بازی بارسلونا سرعت می بخشد با سرعت به سمت محوطه جریمه حریف حرکت می کند تا جای خالی پر شده توسط مهاجم بارسلونا را پر کند. او در تصویر دوم موقعیت گلزنی خوبی دارد و کم دقتی هم تیمی باعث از دست رفتن موقعیت می شود.

 

 

 

خلاقیت و ریسک ؛ سازگاری با فوتبال بزرگسالان

 

گاوی به عنوان بازیکن آکادمی بارسلونا ، دقت پاس دهی فوق العاده ای دارد و می تواند به راحتی بر توپ مسلط شود. البته گاوی در به مقصد رساندن دسته از پاس ها مشکل دارد و می تواند در آن ها بهتر شود.

 

در مسابقات اولیه گاوی با تیم اصلی او به طور متوسط در هر 90 دقیقه ، 80 پاس با دقت 83% به ثبت رسانده است. البته که او حدود 7 پاس دز هر بازی از دست داده است که باید روی آن ها کار شود.

 

گاوی به سرعت بازی کند عادت و گردش توپ های طولانی عادت کرده است. او روی هم تیمی های خود برای خروج از پرس سنگین رقبا حساب می کند. گاوی به این سبک عادت کرده است و گاهی هم تیمی هایش را در موقعیت های دشوار قرار می دهد.

 

او تمایل دارد پاس های کوتاه به هم تیمی های خود دهد که در فشار قرار دارند و انتظار دارد که توپ را دوباره به او بازگردانند. این یک راه عالی برای شکستن پرس است ، اما در فوتبال بزرگسالان گاهی باعث موقعیت خطرناک برای رقبا می شود.

 

در تصویر زیر نقشه پاس های نادرست گاوی در بازی هایش با تیم اصلی قابل مشاهده است.

 

 

بیشتر لو دادن توپ گاوی مربوط به یک سوم میانی می باشد. او عادت دارد بیشتر در یک سوم میانی با پاس های کوتاه با هم تیمی های خود یک و دو کند. این موضوع بعضی اوقات باعث ایجاد مشکل می شود.

 

حتی اگر این یک مشکل بزرگ نباشد ، گاوی باید تصمیمات خود را در مسافت های کوتاه بهبود ببخشد و در عین حال پویایی و پاس های پیش روند خود را حفظ کند. البته اعتماد به نفس گاوی برای شکستن خطوط حریف ستودنی است.

 

نکته جالب این است که با توجه به فیزیک گاوی ، او در سطح دفاعی عم عملکرد خوبی دارد. او در بازی های اولیه خود با تیم اصلی به طور متوسط در هر بازی در 12 دوئل دفاعی شرکت کرده است و 64% موفق بوده است.

 

نتیجه گیری

 

بازیکنی بااستعداد ، درک تاکتیکی و هوش گاوی آن هم در سن 17 سالگی برای باشگاه بارسلونا نعمت است. این موضوع که رونالد کومان به این جوان فرصت داده است هم بسیار ارزشمند است.

 

او هنوز نقص هایی دارد که با توجه به سن پایینش طبیعی است. اگر او بتواند پدری فصل 2021/2022 بارسلونا باشد ، بارسلونا برای دهه آینده یک ستاره دیگر خواهد داشت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.