پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کنفرانس ژاوی : بدنبال پیروزی 1-0 نیستیم . میخواهم مانند گواردیولا و زیدان باشم . پیشنهاد مربیگری تیم ملی برزیل را رد کردم

کد خبر : 115954  |  زمان ارسال : دوشنبه 17 آبان 1400
کنفرانس به پایان رسید

کنفرانس مطبوعاتی ژاوی پس از 1 ساعت به اتمام رسید . در اتاق مطبوعات افرادی همچون خوان لاپورتا , رافا یوسته معاون رئیس , متئو آلمانی مدیر فوتبال و خانواده ژاوی شامل والدین , همسر , برادر و ایجنت او حضور داشتند .

 

از این که همراه ما بودید سپاسگزاریم .

 

ژاوی :

به خاطر چگونگی استقبال هواداران بسیار هیجان زده ام . هیجان زده و مشتاقم با بازیکنان صحبت کنم . میدانم  از لحاظ اقتصادی و ورزشی زمان سختی است اما تمایل و اشتیاق دارم و از بازیکنان نیز میخواهم که جاه طلب باشند زیرا ما بارسا هستیم و باید تلاش کنیم بهترین باشگاه جهان باشیم . این استقبال باعث میشود که بترسیم زیرا باید برای این هواداران جبران کنیم . از همه بسیار سپاسگزارم

 

لاپورتا :

بازگشت زاوی تاریخ را رقم میزند . ژاوی با خود شادی و امید آورده است . او مرد این خانه و باشگاه است .

 

احساسات ژاوی در هنگام ورود به رختکن و زمین :

خاطرات زیادی زنده شد . استقبال هواداران من را بشدت تحت تاثیر قرار داد . از فردا باید سخت کار کنیم و به بازیکنان بفهمانیم که ما بارسا هستیم .

 

ژاوی درباره انتظارات زیاد :

ایده های واضحی دارم . باید سخت کار کنیم و منظم باشیم . باید برای رسیدن به موفقیت بازیکنان را متقاعد کنید . ما با نتایج قضاوت میشویم اما ما اینکار را خواهیم کرد . سعی میکنیم خوب بازی کنیم تا نتایج بدست آید .

 

ژاوی در مورد مصدومیت ها :

مشخصا نگران هستیم . باید در مورد چیزهای زیادی با رئیس حرف بزنم . باید این مشکل را حل کنیم . کار زیادی دارد اما باید انجام شود . نحوه ریکاروی بازیکنان بسیار مهم است .

 

ژاوی در مورد مقایسه شدن با گواردیولا :

مقایسه شدن با گواردیولا یک موفقیت است . او بهترین مربی جهان است اما اکنون هر مقایسه ای برای من بد است . نتایج خواهند گفت که خوب کار میکنیم یا نه .

 

ژاوی در مورد اینکه آیا کار سختگیر خواهد بود یا نه :

لازم نیست خیلی تند باشید . باید قوانینی وضع شود و از آن پیروی کنند . وقتی در رختکن قانون داشتیم خوب پیش رفتیم . این برای نظم است  .

 

ایده ژاوی :

ایده من به عنوان یک مربی کمک به بازیکنان است . بازیکنانی هستند که از بیرون ( وقتی در باشگاه نبودم ) احساس کردم که تحت فشار هستند . ما با آنها همکاری میکنیم تا در سطح شخصی و حرفه ای به آنها کمک کنیم .

 

پروژه شما چه زمانی به نتیجه میرسد ؟

ژاوی : اکنون به دربی مقابل اسپانیول فکر میکنیم و باید آماده شویم و آن را ببریم و سپس به اتفاقات دیگر فکر میکنیم . باید سخت کار کنیم . این پروژه میان مدت است .

 

ژاوی در مورد یادگیری اش از رایکارد , گواردیولا و انریکه :

بیشتر اوقات توصیه هایی که از فرانک , فن خال , ویا , پدرم , کرایف , گواردیولا و لوئیس انریکه داشتم به ذهنم میرسد .

 

ژاوی در مورد طرح تاکتیکی اش :

میخواهیم با شدت , تهاجمی و توپ را در زمین حریف بازیابی کنیم . تیمی که روح خود را در زمین به نمایش میگذارد .

 

ژاوی در مورد اینکه آیا مسی به او پیام داد یا نه :

بله البته . همه اینکار را کردند از جمله اتوئو و رونالدینیو . او هم پیام داد و برای من آرزوی موفقیت کرد و با هم شوخی کردیم . برای او بهترین ها را آرزو میکنم . لئو بهترین بازیکن تاریخ باشگاه ماست اما اکنون رفته . ما بازیکنانی داریم و باید با آنها کار کنیم . لئو رفته .

 

لاپورتا در مورد بند فسخ قرارداد ژاوی :

در مورد بندی که در قراردادش با السد بود به توافق رسیدیم .

 

لاپورتا درباره زاوی :

ما به ژاوی اعتماد کامل داریم . او باید فرمانده تیم باشد . کار او سخت است و شرایط پیچیده ای دارد زیرا این تیمی در حال ساخت است . او من را متقاعد کرده است و گفت که میتواند با این تیم چیزهای زیادی کسب کند . رایکارد نیز زمان سختی داشت درحالی که پپ کار را آسان تر کرد زیرا تیم از قبل ساخته شده بود . او راه آسانی در پیش ندارد اما با دانشی که دارد ما را به جلو حرکت خواهد داد . میخواهم از تمام خانواده و عوامل کار تشکر کنم .

 

ژاوی در مورد تیم در سال های اخیر :

نمیتوانم در مورد چیزی که خودم آنجا نبودم حرف بزنم اما وقتی ما قوانین و مطالبه هایی داشتیم خوب پیش رفتیم . چیزی که برای من واضح است اینه که نیاز به تعیین قوانینی داریم .

 

لاپورتا درباره هشدار رئیس لالیگا برای بررسی فیرپلی مالی به خاطر جذب ژاوی :

لالیگا دوباره بررسی میکند و چیز جدیدی نیست .

 

ژاوی در مورد بُردن دوباره :

قبلا هم گفته ام . میدانیم که در بارسا هستیم و اینجا تساوی باخت ارزشی ندارد و باید برنده شویم . باید بدانیم کجاییم و سخت تلاش کنیم . در دانستن این موضوع چیزهای خوبی هست .

 

لاپورتا در مورد رتبه تیم :

مهم است که پرستیژ خودمان را حفظ کنیم . مهم است که به دور بعدی ( لیگ قهرمانان ) صعود کنیم اما باید در مسابقاتی که حضور داریم رقابتی باشیم . فصل هایی بوده که ما برگشتیم و تقریبا میتوانستیم لیگ را ببریم مثل 2003/04 . البته حضور در دور بعدی خیلی مهم است و سپس باید ببینیم آیا میتوانیم قهرمانی کسب کنیم یا نه .

 

ژاوی در مورد نقل و انتقالات :

با باشگاه شرایط را ارزیابی میکنیم و تصمیم خواهیم گرفت . به زودی مشخص میشود . برای تقویت تیم تلاش میکنیم . همیشه فرصت هست . برای من واضح است که باید شرایط را برگردانیم و بازیکن در هر لحظه از بازی بداند باید چه کاری انجام دهد .

 

ژاوی در مورد تمدید با دمبله :

از نظر من او میتواند بهترین بازیکن جهان در پست خودش باشد . اما باید با او کار کنیم . این به خودش و به ذهنیتش بستگی دارد . او اکنون کمی مصدومیت دارد . تمدید با او یک اولویت برای من است .

 

ژاوی در مورد اینکه چرا زودتر بازنگشت :

بارسلونا دو بار در ژانویه به سراغ من آمد و شرایطش را به خاطر مسائل خانوادگی و همچنین در مورد سطح خودم احساس نکردم و به تجربه بیشتری نیاز داشتم . سپس در تابستان این اتفاق افتاد که زمان انتخابات بود و بلاتکلیفی زیادی وجود داشت . وقت خوبی نبود . بعدا خوان به من زنگ زد . من همیشه گفته ام که او بهترین رئیس تاریخ بارسلونا است . میدانم که او مردی است که اینکار را انجام میدهد و اکنون وقتش بود .

 

لاپورتا در مورد اینکه چرا ژاوی را زودتر نیاورد :

ژاوی خیلی خوب توضیح داد . اول از همه نیاز به هماهنگی های شخصی بود . من همیشه گفته ام که ژاوی مربی بارسلونا خواهد شد اما زمان آن را نمیدانستم . همچنین ما یک مربی داشتیم ( کومان ) که سزاوار احترام بود . ما زمانی که شرایط ناپایدار بود به او یک حاشیه امنیت دادیم . ژاوی نیز همیشه برای رونالد احترام زیادی قائل بود . وقتی با هم حرف زدیم ژاوی گفت که الان میتواند . دوست داشتم تیم را با ترکیب بهتری به او بدهم . اگر همه چیز خوب پیش برود او از حمایت های ما برخوردار خواهد شد . اگر شرایط پیچیده شود تا زمانی که دوباره خوب شود حمایت ما را خواهد داشت .

 

ژاوی درباره هم تیمی های قدیمی اش در تیم فعلی :

آنهایی که میشناسم بیشتر از همه به آنها فشار خواهم آورد . من آنها را میشناسم و میدانم که باید چه کار کنند . این برای من یک مزیت است . من جرارد , بوسی , جوردی ,تراشتگن و سرجی را میشناسم  . همه چیز از صفر شروع میشود .

 

ژاوی در مورد مربیگری تیم های ملی :

درست است به من پیشنهاداتی شد . ابتدا قرار بود من دستیار تیته شوم و بعد از جام جهانی هدایت سلسائو را بدست بگیرم اما ایده من این بود که به بارسلونا بیایم .

 

ژاوی در مورد لنگله و اومتیتی :

نمیدانم چون هنوز آنها را ندیدم . همه از صفر شروع میکنند و من روی همه حساب میکنم و بعد خواهیم دید چه میشود .

 

ژاوی درباره اینکه چطور میشود در مدت کوتاهی تبدیل به تیمی رقابتی شویم :

اگر به روش خودمان بازی کنیم به کسب نتیجه نزدیک خواهیم شد . اگر به بازیکنان بگوییم قرار است خوب بازی کنیم آنها خوب بازی خواهند کرد . ما گزینه هایی داریم اما آسان نیست . باید کار کنیم و بازیکنان را بازیابی کنیم .

 

ژاوی در مورد اولین جلسه تمرین :

مسیری داریم که بازیکنان باید طبق آن عمل کنند . فردا تعداد کمی از بازیکنان حضور دارند زیرا مصدومان زیادی داریم و تعدادی نیز به خاطر اردوی های ملی نیستند . برنامه هایی تا روز بازی اسپانیول داریم .

 

ژاوی در مورد مضرات بازگشت به بارسلونا :

مزیت های زیادی دارم زیرا باشگاه و بازیکنان را میشناسم . بارسلونا سخت ترین تیم دنیاست چون هم باید خوب بازی کنی و هم برنده شوی . بُرد 1-0 ارزشی ندارد . ما باید تلاش کنیم . امیدوارم در گروه پپ و زیدان باشم نه بقیه ( اسطوره هایی که مربی شدند ولی نتیجه نگرفتند ) .

 

ژاوی در مورد رهبر تیم :

رهبری تیم ابعاد مختلفی دارد و به روش های مختلفی است . لئو یک رهبر بزرگ بود اما او خیلی خجالتی بود . پویول مانند آندرس در داخل و خارج از زمین یک رهبر بود .

 

ژاوی در مورد تیم :

باید طوری باشیم که همه در دفاع و هم در حمله احساس راحتی کنند . باید بدانند در حمله و دفاع باید چه کاری انجام دهند .

 

ژاوی در مورد اینکه آیا با کاپیتان ها حرف زده یا نه :

من با تمام کاپیتان ها رابطه خوب و دوستانه ای دارم . با تراشتگن نیز همینطور . با چند نفر از آنها حرف زدم و آنها باید به ما کمک کنند و به جوانان نیز همینطور . ما در مواقعی روزهای سختی خواهیم داشت و آنها باید رهبری معنوی داشته باشد . در رختکن به قدرت آنها نیاز داریم .

 

لاپورتا درباره بازگشت اسطوره های دیگر تیم :

هرکدام از آنها به روش خودشان کمک میکنند . آندرس در این لحظات سخت از من حمایت کرده و میدانم که از آمدن ژاوی استقبال میکند . مارکز به دلیل مشکل شخصی نتوانست وارد فوتبال پایه ما شود . دنی بسیار فعال در تلاش برای باشگاه است . حالا ژاوی باید در مورد کادر خود تصمیم بگیرد و او میداند که افراد زیادی برای کمک هستند .

 

ژاوی در مورد سیستم بازی :

ایده بیشتر از سیستم مهم است . داشتن پرس بالا و ایجاد موقعیت های بیشتر نسبت به رقیب . در السد ما 3-4-3 بازی میکردیم چون اینطوری خیلی مسلط بودیم . اینجا میتوانیم با 4-3-3 شروع کنیم سپس به 3-4-3 یا حتی 3-5-2 برویم .

 

ژاوی درباره نسل جوان :

نسل تماشایی داریم اما آنها خیلی جوان هستند . هر بازی یک فینال است و باید به آنها کمک کنیم . آنها باید احساس شادی کنند . ریکی , آنسو , نیکو , گاوی . مینگزا و ...

 

ژاوی : بدون قوانین هیچی ندارید

اول از همه باید قوانینی در باشگاه وضع شود . اگر این کار نشود تیم ندارید .

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.