پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

معرفی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

کد خبر : 116168  |  زمان ارسال : پنجشنبه 27 آبان 1400

معرفی ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا در 24 سپتامبر سال 1957 در شهر بارسلون اسپانیا ساخته شد. این استادیوم ورزشی، بزرگترین ورزشگاه اروپا (و ششمین ورزشگاه بزرگ جهان) می باشد که ظرفیت آن حدود 100 هزار نفر، می باشد. ارتفاع این ورزشگاه 48 متر و مساحت آن 55 هزار متر مربع است. ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا از زمان تاسیس تا به حال، محل برگزاری بازی های خانگی تیم بارسلونا بوده است. این استادیوم، یکی از ورزشگاه های 5 ستاره یوفا می باشد که افتخار میزبانی از مسابقات بین المللی و فینال های لیگ برتر اروپا را داشته است.

 

 

اگر به دبال مقصدی زیبا برای سفر هستید سایت رنتی جا را دنبال کنید، علاوه بر معرفی شهرها به شما در اجاره ویلا در شهرهای مختلف و شهرهای اطراف تهران نیز کمک می کند.

 

نیوکمپ بارسلونا چگونه شکل گرفت؟

طرح اولیه ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا توسط یک معمار اسپانیایی به نام فرانسیسک میتیانس ارائه شد. ظرفیت نیوکمپ بارسلونا، از ابتدا تا به حال چندین بار تغییر کرده است. نیوکمپ بارسلونا در سال های ابتدایی خود ظرفیت پایینی داشت اما به تدریج این ورزشگاه و بازی هایی که در آن برگزار می شد علاقه مندان زیادی پیدا کرد و به طور چشم گیری مورد استقبال مردم قرار گرفت در نتیجه ظرفیت آن گسترش یافت. نیوکمپ به منظور میزبانی از بازی های جام جهانی، ظرفیت خود را به 105 هزار نفر رساند. اما به دلیل ممنون بودن تماشای فوتبال در بعضی از قسمت های ورزشگاه، با حذف این قسمت های ممنوعه، ظرفیت آن به 100 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

 

معماری ورزشگاه نیوکمپ

باشگاه نیوکمپ بارسلونا دارای 48 متر ارتفاع، 250 متر طول و 220 متر پهنا می باشد. این ورزشگاه زیربنایی به مساحت 55 هزار متر مربع دارد. ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا علاوه بر زمین بازی ویژه فوتبال، شامل یک سالن اختصاصی برای سایر ورزش‌ها از جمله بسکتبال، والیبال، هندبال، فوتسال و هاکی می باشد. همچنین در این باشگاه یک زمین کوچک وجود دارد که محل تمرین اعضای تیم می باشد. علاوه بر آن در این ورزشگاه، کلیسایی برای عبادت ورزشکاران وجود دارد. موزه کاتالونیا در این ورزشگاه قرار دارد. سالانه حدود یک میلیون نفر از این موزه بازدید می کنند. این موزه در سال 1984 در زمان جوزپ لوئیس نونز تاسیس شد. در این موزه 1420 قطعه مهم تاریخی بارسلونا نگه داری می شود که 420 عدد از آن، کاپ ها و دیگر جوایزی است که بارسلونا در طی این سالها کسب کرده است. ورزشگاه نیوکمپ، علاوه براین که محل برگزاری بازی های فوتبال می باشد، میزبان اجرهای زنده موسیقی و دیگر رویداد های غیر ورزشی می باشد.

 

 

هرچند این ورزشگاه نسبت به سایر ورزشگاه های کشور اسپانیا بهتر است اما نیاز به بازسازی و افزایش ظرفیت و دیگر تغییرات لازم در این ورزشگاه احساس می شود. ورزشگاه نیوکمپ در تاریخ 8 مارس سال 2016 تصمیم گرفت تا نوسازی نیوکمپ را بر عهده شرکت معماری نیکن سکی (Nikken Sekkei) و استودیو معماری پاسکال آئوسیو بگذارد. این دو شرکت به عنوان پیمانکار، وظیفه دارند که درعین حفظ معماری اولیه این ورزشگاه، امکانات و ظرفیت لازم را اضافه کنند. این پروژه در سال 2017 شروع به کار کرده و قرار بر این است که پس از به پایان رسیدن پروژه از آن رونمایی شود. امکانات جدیدی که برای این ورزشگاه در نظر گرفته شده است عبارت اند از:

 . ایجاد یک سایبان بزرگ برای ورزشگاه به طوری که تماشاچیان زیر سایبان قرار بگیرند.

 . افزایش ظرفیت استادیوم تا سقف 105 هزار نفر

 . ایجاد مسیر مخصوص برای معلولین

 . افزایش شیب صندلی ها به سمت زمین بازی برای ایجاد دید بهتر تماشاچیان

 . ایجاد فضای بیشتر در راه پله ها

 . مجهز شدن صندلی های وزرشگاه به مانیتور

 . بهبود دسترسی به طبقات مختلف ورزشگاه

 . افزایش باجه های بلیط فروشی

و....

 

علاوه بر این امکانات، باشگاه نیوکمپ، قصد دارد ویژگی های هوشمند دیگری از جمله موارد زیر را به امکانات خود اضافه کند:

 . بالابردن امنیت تماشاچیان، از طریق جداسازی مسیر رفت و آمد تماشاچیان دو تیم.

 . تاسیس پارکینگ زیر زمینی.

 . ایجاد فضای بزرگ در خارج از ورزشگاه.

 . ایجاد امکانات برای تماشاچیانی که دچار اختلالات شنوایی و بینایی هستند.

 

ایجاد سقف هوشمند یکی از شگفت انگیز ترین برنامه هایی است که این ورزشگاه در نظر دارد. این سقف با استفاده از ذخیره نیروی خورشید، وظیفه تامین روشنایی ورزشگاه را بر عهده خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگی های خارق العاده این سقف، ذخیره آب باران می باشد که در آبیاری زمین چمن از این آب استفاده شود.

 

 

هزینه بازدید از نیوکمپ بارسلونا چگونه است؟

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا یکی از جذاب ترین مکان های اروپا به شمار می رود. سالانه علاقه مندان زیادی از کشور های مختلف به ویژه ایران برای تماشای فوتبال به این شهر سفر می کنند. همانطور که می دانید برای بازدید از ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا، باید بلیط تهیه کنید. هزینه بلیط نیوکمپ، حدود 24 یورو می باشد که برای کودکان زیر 6 سال این هزینه کاملا رایگان می باشد. با همراه داشتن این بلیط می توانید از رختکن، زمین بازی و جایگاه ویژه بازدید کنید. همچنین میتوانید از فروشگاه و موزه استادیوم هم دیدن کنید. در این فروشگاه انواع وسایل ورزشی و یادگاری بازیکنان، با قیمت های متنوع به فروش می رسد. بازدید از کل بخش های ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا حدود 4 ساعت طول خواهد کشید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.