پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : چرا باشگاه های اسپانیایی در سال های اخیر انقدر بد در اروپا کار کرده اند ؟

کد خبر : 117177  |  زمان ارسال : جمعه 3 دی 1400

اختصاصی بارسا نیوز - تیم های اسپانیایی در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان شانس زیادی نداشتند . فقط رئال مادرید توانست صعود خود به دور بعد را خیلی زود قطعی کند . اتلتیکو مادرید و ویارئال تا بازی آخر برای صعود تلاش کردند . در نهایت نیز بارسلونا و سویا راهی لیگ اروپا شدند - البته لیگ اروپا رقابتی آشنا برای آندلسی ها است اما برای بارسلونا نه .

 

این نتایج باعث شگفتی بسیاری از هواداران لالیگا در سراسر جهان شد زیرا ما به سلطه تیم های اسپانیایی در اروپا عادت داشتیم . از سال 2014 تا 2018 , رئال مادرید 4 بار قهرمان این تورنمنت شد . بارسلونا نیز از سال 2006 تا 2015 موفق به 4 قهرمانی در این رقابت شد . این بیشترین موفقیت در اروپا در قرن 21 است .

 

این یعنی از سال 2006 تا 2018 باشگاه های لالیگایی بیشتر از هر لیگ دیگری قهرمان این تورنمنت شده اند . همچنین اتلتیکو مادرید نیز 2 بار به فینال این رقابت ها رسید . والنسیا , سویا , ویارئال و مالاگا نیز در رقابت های اروپایی نیز در برخی فصول عملکردهای فوق العاده ای ثبت کردند .

 

اسپانیا از سال 2013 بالاتر از لیگ های دیگر در ضرایب یوفا قرار داشت . در سال 2019 از 7 تیم برتر یوفا شاهد حضور 4 تیم لالیگایی رئال مادرید , بارسلونا , اتلتیکو مادرید و سویا بودیم . در آن سال منچسترسیتی قوی ترین تیم لیگ انگلیس در رتبه ششم لیست یوفا بود و لیورپول در رده یازدهم قرار داشت . چلسی 12 و منچستریونایتد هفدهم بود .

 

این مزیت تیم های اسپانیایی در حال از بین رفتن است . از سال 2018 هیچ تیم اسپانیایی به فینال لیگ قهرمانان نرسیده است درحالی که 4 تیم انگلیسی به فینال رفته اند . در 3 سال اخیر بارسلونا و رئال مادرید تنها 1 بار به نیمه نهایی رسیده اند .

 

 

این موضوع در این فصل با برخی از عملکرد تیم های اسپانیایی تایید شد . برد 3-0 بنفیکا مقابل بارسلونا , پیروزی شریف مقابل رئال مادرید . تساوی اتلتیکو مقابل پورتو و شکست مقابل میلان . پیروزی سالزبورگ مقابل سویا . به اندازه کافی زیاد هستند .

 

این روند حالا بسیاری را در اسپانیا نگران کرده است .

 

یک ایجنت فوتبال گفت :

در مورد انتقادات از لالیگا اغراق میشود . فقط لیگ جزیره بود که تیم های بیشتری صعود کردند . سویا شانس رسیدن به مرحله بعد را داشت . بارسلونا هم اگر به بنفیکا گل میزد میتواند صعود کند . هر 5 تیم اسپانیایی شانس صعود داشتند .

 

با اینحال شاید این نظر کمی خوش بینانه باشد .

 

نظرات مشابه دیگری نیز هست . یک نشریه که با فوتبال اسپانیا و انگلیس همکاری دارد گفت :

سطح لالیگا در مدت طولانی رو به کاهش بوده است . لیگ جزیره اکنون سطح بالاتری دارد . تقریبا هیچ تیمی از اسپانیا نمیتواند مقابل فشار چلسی مقاومت کند .

 

توماس مولر نیز ایده دیگری را  درباره بارسلونا پس از پیروزی 3-0 مطرح کرد :

آنها بازیکنان تاکتیکی دارند اما نمیتوانند با سرعتی که در سطح فوتبال وجود دارد خودشان را هماهنگ کنند . بازی تیم های اسپانیایی سرعت زیادی ندارد و این تیم ها آماده رقابت های اروپایی نیستند .

 

اگرچه لالیگا از نظر فنی و تاکتیکی بسیار پیشرفته است اما از نظر سطح پایین تر است . فقط بحث فیزیک نیست بلکه اسپانیا از نظر کلی از فوتبال عقب است . تیم های لالیگایی توانایی مالی انگلیس را ندارند که این یک مشکل جدی محسوب میشود . بیشتر از 10 سال است که لیگ انگلیس در حال غارت استعدادهای جوان اسپانیایی است .

 

 

در گذشته تیم های بارسلونا و رئال مادرید بازیکنانی مانند سوارز , رونالدو , گرت بیل و ادن هازارد را به لالیگا آوردند اما الان وضعیت برعکس شده است . رئال مادرید پیش از پاندمی کرونا به دلیل بازسازی ورزشگاه پول زیادی خرج نقل و انتقالات نمیکرد . بارسلونا با مشکل مالی مواجه شده و آنها 1 میلیارد دلار بدهی دارند .

 

علاوه بر این رقابت در خود لالیگا نیز بیشتر شده و تیم های دیگر موفق شده اند به لطف دانش فنی و تاکتیکی در حضور بارسلونا و رئال مادرید به موفقیت برسند . ویارئال در سال 2006 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و اتلتیکو در سال های 2014 و 2016 حضور در فینال را تجربه کرد . حتی مالاگا در سال 2013 فراتر از تصورات کار کرد . ویارئال و سویا نیز قهرمان لیگ اروپا شدند و در فینال منچستریونایتد و لیورپول را شکست دادند .

 

رئال مادرید وقتی فهمید قرار است قرعه کشی لیگ قهرمانان تکرار شود بسیار عصبانی شد زیرا آنها ابتدا به بنفیکا خوردند و سپس به پاری سن ژرمن . چون آنها از سطح تیم فرانسوی میترسیدند .

 

 

اتلتیکو نیز باید به مصاف یونایتد با ستاره پرتغالی اش برود . کریستیانو در سال 2019 در ترکیب یوونتوس بود و با هتریک خود آنها را از تورنومنت کنار زد .

 

بارسلونا پس از 17 سال به لیگ اروپا سقوط کرد . از لحاظ تاریخی تیم های اسپانیایی همیشه در این تورنمونت نقش غول را ایفا میکردند . با این حال بارسلونا در 6 بازی تنها 2 گل به ثمر رساند . آخرین قهرمانی آنها در سال 2015 اتفاق افتاد و پس از آن آنها همیشه در مراحل حذفی کنار رفتند و به فینال نرسیدند . بنابراین جای تعجب نیست که توانایی آنها در لیگ اروپا نیز دستکم گرفته شود زیرا حریف آنها ناپولی است .

 

تیم سویا نیز عملکرد خوبی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ثبت نکرد و تیم لوپتگی باید پیشرفت کند وگرنه در لیگ اروپا نیز به جایی نمیرسند .

 

ویارئال در هر دو بازی با منچستر عملکرد بهتری داشت اما تمام کنندگی بد و دفاع غیرقابل اعتماد کار دستشان داد . آنها در مرحله 1/8 لیگ قهرمانان به مصاف یوونتوس میروند . البته سطح لالیگا همچنان از لیگ ایتالیا بالاتر است اما شانس باشگاه تورینی بیشتر خواهد بود . شرایط برای تیم های اسپانیایی سخت است اما زمان چیزهای بیشتری را مشخص میکند .

 

گزارش از The Athletic

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.