پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : بررسی تیم ژاوی . آیا بارسای سابق در حال بازگشتن است ؟

کد خبر : 119193  |  زمان ارسال : دوشنبه 9 اسفند 1400
بارسلونا برمیگردد !

اختصاصی بارسا نیوز - از زمان روی کار آمدن ژاوی در بارسلونا تیم روز به روز بهتر شده است و کیفیت بازیکنان نیز در حال نمایان شده است . در ابتدا کاتالان ها دچار مشکلاتی شدند اما اکنون بازی بسیار زیبا و فوق العاده ای انجام میدهند . این تاثیر در بازی های اخیر واضح تر بوده است . آیا بارسلونای سابق در حال بازگشتن است ؟ در زیر این موضوع را بررسی میکنیم .

 

تنوع بازی


وقتی ژاوی تازه مربی شده بود او را شاگرد پپ و پیرو سبک او میدانستند . هرچند او بر اساس تیکی تاکا بازی میکند اما شاهد ترکیبی از سبک های دیگر هم هستیم .

 

اول از همه آداما ترائوره با سبک بارسلونا خیلی جور نیست . لوئیس انریکه نیز تلاش کرد او را در تیم ملی اسپانیا بازی دهد اما در ساختن آداما موفق نبود . از طرفی ژاوی به خوبی موفق به بازی گرفتن از آداما در تیکی تاکا شده و به حملات تیم تنوع بخشیده است . بارسلونا در گذشته خیلی کم از روی ضربات سر گل میزد . ژاوی لوک دی یونگ را دارد و به همین دلیل است که توپ های زیادی را هوایی پاس میدهند . او سبک های مختلف را ترکیب میکند . همچنین بارسلونا اخیرا در ضد حملات نیز خوب کار میکند . به نظر ژاوی در تلاش برای ایجاد یک سبک کامل و بروز است .

 

هافبک ها , پایه و اساس بازی


هافبک ها سازنده هر سبک بازی هستند . حتی قبل از آمدن ژاوی نیز همین بازیکنان در خط هافبک بودند اما مربیان قادر به گرفتن بازی خوبی از آنها نبودند . بارسای الان ما را به یاد بارسای کلاسیک میاندازد . این  درباره پدری است . قبلا ژاویستا بود . در واقع بازیکن جوان ترکیبی از این 2 بازیکن اسطوره ای است اما هنوز نیاز به یادگیری و کسب تجربه دارد .

 

به نظر میرسد گاوی در بعضی از صحنه ها فاقد تجربه است اما بازی او نیز میتواند بخشی مهم و جدایی ناپذیر از بارسلونا باشد . کاریزما و حرکات غیرمعمول او برای تیم مهم است . البته هواداران با توجه به کیفیت حق دارند انتظار بیشتری داشته باشند .

 

همچنین نیازی نیست که کیفیت بوسکتس و دی یونگ را توضیح دهیم .

 

یکی از مشکلات اصلی رفع شده است


افت بارسلونا از زمان خروج سوارز شروع شد زیرا تیم نیاز به یک 9 واقعی داشت . بارسا چند بازیکن خرید اما فایده ای نداشت . وقتی اوبامیانگ آمد این نقص برطرف شد . هواداران از دپای , دمبله و فران تورس انتظار گلزنی داشتند اما پست اصلی آنها مثل سوارز نیست . با آمدن پیر امریک اوبامیانگ تازه بازی شروع شده است . توانایی او در گلزنی کمک بزرگی به تیم است .

 

مشکل غیرقابل اصلاح


مشکل اصلی بارسلونا خط دفاعی است . دنی آلوز مدافع قدیمی میتواند به بازیکنان انگیزه دهد و با پاس های خودش تیم را رهبری کند و با تکنیک خودش از بازیکنان عبور کند . اما سن او هم مهم است . او نمیتواند 90 دقیقه کامل فعالانه بازی کند و به دلیل کُندی به خوبی دفاع کند . مشکل همیشگی بارسلونا بی ثباتی در دفاع است . گاهی هواداران پس از بازی های آلوز از آینده روشن میگویند اما پس از دیدن بازی های دیگری نظرشان تغییر میکند . آلبا دیگر مدافع تیم نیز پیر شده است .

 

در مرکز خط دفاعی نیز مشکلات به اندازه کافی است . آرائوخو و پیکه بازیکنان خوبی هستند اما ریسک زیادی میکنند و گاهی در ضد حملات رقیب خوب عمل نمیکنند .

 

بارسلونا واقعا خوب کار میکند اما اگر این مشکلات برطرف نشود میتواند به تیم در مواقع حساس ضربه بزند .

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.