پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پول یا رویا . داستان ژاوی و گاوی

کد خبر : 122355  |  زمان ارسال : پنجشنبه 9 تیر 1401

اختصاصی بارسا نیوز - هواداران بارسلونا بین 5 تا 10 سال است که ژاوی سیمونز را میشناسند . این بازیکن متولد سال 2003 است اما خیلی زود در لاماسیا به شهرت رسید و اعتماد به نفس او تا جایی بالا رفت که تبدیل به بیماری اعتماد به سقف شد - بیماری که بسیاری از استعدادهای جوان دیگر نیز دچارش شدند .

 

جالب اینکه گاوی و فاتی نیز همزمان با او بازی میکردند اما زیر سایه سیمونز قرار داشتند . سیمونز تمام نگاه ها را به خود معطوف کرده بود و بارسلونا متقاعد شده بود که آینده ای بزرگ در انتظارش است . کارشناسان از بازی او مست میشدند و به بازیکنانی نظیر گاوی کم توجهی میشد .

 

در لاماسیا تفاوت های کمی وجود داشت اما شیوه زندگی این 2 متفاوت بود . برای یکی رویاها اولویت داشت درحالی که دیگری در 16 سالگی به درآمد کلان فکر میکرد .

 

ژاوی سیمونز


 

برای کسانی که سیمونز را نمیشناسند یک توصیف کافیست " سیمونز خیلی قبل تر از پیوستن به یک تیم بزرگ , بااستعدادترین بازیکن جهان بود " . احتمالا خیلی ها با این نظر موافق هستند . سیمونز از 10 سالگی به شهرت رسید و حتی برند ورزشی خودش را ایجاد کرد . او در یک خانواده فوتبالی متولد شد و پدرش رجلیلو سیمونز اولین مربی او بود . رجیلو استعداد پسرش را درک کرد و او را به آکادمی بارسلونا برد . سیمونز هم در حمله و هم دفاع استعداد زیادی از خود نشان داد تا جایی که در فصل 2016/17 به عنوان کاپیتان تیم زیر 14 سال بارسلونا انتخاب شد و معروفیت او نیز بیشتر شد . او آنقدر بااستعداد بود که در 25 بازی موفق به زدن 164 گل شد و در تمام مسابقاتی که در تیم حضور داشت بارسلونا برنده شد و در تمام بازی ها بهترین بازیکن انتخاب شد .

 

 

محبوبیت ژاوی سیمونز روز به روز بیشتر میشد و او خیلی زود بزرگ شد . پس از آن فصل درخشان سیمونز با مینو رایولا ایجنت ورزشی معروف قرارداد بست . در سال 2019 ژاوی سیمونز برای آنچه رویاهای خود میدانست بلوگرانا را ترک و به پاری سن ژرمن پیوست . باشگاه فرانسوی به او سالانه 1 میلیون یورو دستمزد میداد و قراردادی 3 ساله با او بست . البته شیوخ قطر از خیلی قبلتر به صورت مخفیانه با سیمونز مذاکره کرده بودند .

 

سیمونز فصل گذشته 9 بازی برای پاری سن ژرمن انجام داد و تنها 1 گل به ثمر رساند . او البته در 7 بازی لیگ جوانان یوفا 4 گل و 6 پاس گل ثبت کرد .

 

پابلو گاویرا


بارسلونا خانه معروف ترین و نمادین ترین هافبک های تاریخ فوتبال بوده است . هافبک های مناسب تیم همیشه تکنیک قابل توجه , خلاقیت و درک متمایزی از موقعیت ها داشته اند . این برای گاوی نیز پیشبینی میشود . او البته یک ویژگی متمایز دیگر نیز دارد و آن کنجکاوی و جذابیت است - چیزی که شاید در سال های اخیر تیم از دست داده بود .

 

ما گاوی را تنها 1 سال است که میشناسیم و زمانی که بدنبال ویدیوهای قدیمی اش گشتیم چیز زیادی نبود . در آن زمان گزارش هایی وجود داشت که پپ گواردیولا شخصا به پابلو علاقه مند است و او را در منچسترسیتی میخواهد . از قضا آنها نیز باشگاهی با مالکان ثروتمند خاورمیانه ای هستند و برای جذب این استعداد جوان تلاش هایی انجام گرفت و مبلغ زیادی نیز به او پیشنهاد شد . اما گاوی نخواست بارسلونا را با پول عوض کند .

 

گاوی متولد اندلس است و ابتدا در آکادمی فوتبال لالیارا فوتبال را آموخت . او بعدا به رئال بتیس رفت و در آنجا برای جوانان این باشگاه 95 گل به ثمر رساند . استعداد گاوی از آنجا برای بارسلونا شناخته شد و این بازیکن در 11 سالگی به لاماسیا پیوست و در سال 2020 یعنی 16سالگی برای بارسلونا B به میدان رفت . 1 سال بعد یعنی در سال 2021 او را بسیاری از فوتبال دوستان جهان میشناختند . بسیاری از کارشناسان فوتبال او را شبیه ژاوی و اینیستا توصیف میکنند .

 

 

ماندن گاوی در بارسلونا یک مزیت نسبت به ژاوی سیمونز در اختیار او قرار داد و آن حضور در تیم اصلی بارسلونا بود . پابلو همچنین به واسطه پیشرفت سریع در سال 2021 برای تیم ملی اسپانیا تحت مربیگری لوئیس انریکه نیز 10 بازی انجام داد و اولین گل خود را نیز به ثمر رساند . این ستاره جوان با پایان فصل 2021/22 در 47 بازی برای بارسلونا نیز به میدان رفت که حاصل چندین گل و پاس گل بود . گاوی در بین هم سن و سال های خود در اروپا بهترین تاثیرگذاری بر گل را نیز ثبت کرد .

 

فقط برای مقایسه انگار قطار گاوی برعکس ژاوی سیمونز حرکت کرده است .

 

حالا ژاوی سیمونز فصل آینده را در کشورش هلند برای آیندهوون بازی خواهد کرد . او که از عدم توجه در پی اس جی خسته شده بود مذاکرات تمدید را رها و به صورت غیرمنتظره ای با تیم هلندی قرارداد بست . از دست دادن چنین استعدادهایی در دنیای فوتبال برای هواداران بد است . با این حال بارسلونا اکنون گاوی را دارد که میتواند ژاوی یا اینیستا آینده باشد .

 

سیمونز از کودکی یک ستاره بود . قیمت او در 14 سالگی احتمالا از قیمت او حال حاضرش هم بیشتر بوده است . او اکنون 4 میلیون یورو ارزش دارد درحالی که گاوی 60 میلیون یورو می ارزد .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.