پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟

کد خبر : 123389  |  زمان ارسال : شنبه 15 مرداد 1401

مدت زمان استخراج یک بیت کوین چقدر است؟

اکثر ماینرهای بیت کوین به یک استخر استخراج می‌پیوندند و خطرات و پاداش‌ها را به اشتراک می‌گذارند. استخراج یک بیت کوین تنها ممکن است چندین سال طول بکشد.

 

بیت کوین (BTC) از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به عنوان اساس امنیت خود استفاده می‌کند. این بدان معنی است که مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، شبکه‌ای از ماینرهای ارز دیجیتال برای کشف بلوک‌ها و افزودن تراکنش‌های معلق به آن‌ها استفاده می‌شود تا آن‌ها را غیرقابل برگشت نشان دهد.

 

فرآیند کشف بلاک، که تقریباً 10 دقیقه در هر بلوک طول می‌کشد، همچنین منجر به استخراج تعداد ثابتی بیت کوین جدید در هر بلوک خواهد شد. این مقدار در حال حاضر 6. 25 بیت کوین در هر بلوک تعیین شده است، اما تقریباً هر چهار سال یکبار (210000 بلاک) نصف می‌شود و تعداد بیت کوین ضرب شده با هر بلاک تازه کشف شده را کاهش می‌دهد.

 

مقدار 6. 25 بیت کوین از کجا می‌آید؟

نصف شدن بیت کوین رویدادی است که در آن پاداش استخراج بلاک‌های جدید نصف می‌شود، به این معنی که استخراج‌کنندگان 50 درصد بیت‌کوین کمتری برای تأیید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند. نصف شدن بیت کوین قرار است یک بار در هر 210000 بلاک - تقریباً هر چهار سال - اتفاق بیفتد تا زمانی که حداکثر 21 میلیون بیت کوین توسط شبکه تولید شود.

 

نصف شدن بیت کوین رویدادهای مهمی برای معامله گران است زیرا تعداد بیت کوین‌های جدید تولید شده توسط شبکه را کاهش می‌دهد. این امر عرضه سکه‌های جدید را محدود می‌کند، بنابراین در صورت قوی ماندن تقاضا، قیمت‌ها ممکن است افزایش یابد.

 

در 18 می‌سال 2020، زمانی که تعداد بلاک‌ها به 630000 رسید، فرایند نصف شدن بیت کوین (Halving) اتفاق افتاد که شاهد کاهش پاداش بلاک از 12. 5 به 6. 25 بیت کوین بودیم.

 

چقدر طول می‌کشد تا 1 بیت کوین استخراج شود

اگرچه کشف هر بلوک 10 دقیقه طول می‌کشد و هر بلوک برای استخراج کننده‌ای که با موفقیت آن را کشف کرده است، 6. 25 بیت کوین پاداش دریافت می‌کند، مهم است که درک کنیم که کل شبکه استخراج بیت کوین اساساً در این فرآیند کشف بلاک رقابت می‌کند.

 

این بدان معناست که تنها یک ماینر در کل شبکه ماینینگ در واقع بلاک را با موفقیت کشف می‌کند – و از آنجایی که به طور بالقوه ده‌ها هزار ماینر بیت کوین در حال انجام فرایند ماینینگ هستند، احتمال کشف یک بلاک به تنهایی بسیار کم است.

 

به همین دلیل، اکثریت قریب به اتفاق ماینرهای بیت کوین به عنوان بخشی از یک استخر استخراج با هم فعالیت کرده و نرخ هش خود را ترکیب می‌کنند تا شانس بیشتری برای کشف یک بلوک داشته باشند. سپس، صرف نظر از اینکه کدام ماینر در استخر واقعاً بلوک را کشف می‌کند، پاداش‌ها به طور مساوی در سراسر استخر توزیع می‌شود.

 

در نتیجه، استخراج‌کننده‌ای که 1% از نرخ هش استخر را مشارکت می‌دهد، 1% از پاداش بلوکی را نیز دریافت می‌کند.

 

بزرگترین استخر ماینینگ بیت کوین چیست؟

F2Pool در حال حاضر بزرگترین استخر از نظر سهم نرخ هش است که در حدود 26. 73 EH/s از کل نرخ هش بیت کوین 134. 6 EH/s سهم دارد. این سهم نرخ هش اساساً به این معنی است که حدود 19. 9 درصد از کل بیت کوین‌های تازه استخراج شده توسط این استخر استخراج می‌شود - معادل 179. 1 بیت کوین در روز (از مجموع 900 بیت کوین توزیع شده بین همه ماینرها در روز).

 

یک ماینر منفرد که 1٪ از نرخ هش استخر (~ 267 PH/s) را به خود اختصاص می‌دهد، تقریباً 1. 79 BTC در روز درآمد دارد. این بدان معناست که یک ماینر برای استخراج میانگین 1 بیت کوین در روز در سطوح دشواری فعلی، به 149. 2 PH/s هش ریت نیاز خواهد داشت.

 

برای محاسبه مدت زمانی که یک ریگ ماینینگ طول می‌کشد تا 1 بیت کوین پاداش دریافت کند، می‌توانید به سادگی نرخ هش آن را به معادله زیر متصل کنید:

 1 / (هش ریت (بر حسب PH/s)) * 0. 0066.

نتیجه حل این معادله، تعداد روزهایی را که برای تولید 1 بیت کوین به عنوان پاداش در سطوح دشواری فعلی طول می‌کشد به شما نشان می‌دهد.

 

https://tabdeal.org/buy-btc

 

آیا ماینرهای بیت کوین می‌توانند به تنهایی کار کنند؟

اگرچه اکثر ماینرهای بیت کوین تمایل دارند تلاش‌های خود را به عنوان بخشی از یک استخر استخراج متمرکز کنند، اما می‌توان آن را به تنهایی انجام داد.

 

برخلاف استخرهای استخراج بیت کوین، که اساسا پرداخت‌های منظم کمتری را تضمین می‌کنند و بیشتر خطرات مربوط به استخراج بیت کوین را از بین می‌برند، استخراج انفرادی بیشتر نوعی قمار محسوب می‌شود – اما می‌تواند پاداش بیشتری نیز به همراه داشته باشد. از آنجایی که ماینرهای انفرادی نیازی به پرداخت هزینه‌های استخر ماینینگ ندارند، سودآوری کلی استخراج می‌تواند کمی بالاتر از کار با استخر باشد، به خصوص برای کسانی که عملیات استخراج را در سطح بالا و قابل توجهی انجام می‌دهند. برای پی بردن به صرفه اقتصادی استخراج بیت کوین مقاله ?Which cryptocurrency mining is profitable را مطالعه کنید.

 

از نظر آماری، یک ماینر انفرادی که به دنبال تولید 1 بیت کوین در روز است، باید بیش از 0. 11 درصد از کل نرخ هش بیت کوین را به خود اختصاص دهد. این مقدار معادل 149. 2PH/s یا خروجی ترکیبی 2334 واحد استخراج یک سخت افزاری قدرتمند مانند Antminer S17e است. به طور متوسط این عملیات ماینینگ بلوکی را کشف می‌کند که در هر 6. 25 روز، پاداشی معادل 6. 26 بیت کوین دریافت می‌کند، که به طور میانگین به 1 بیت کوین در روز می‌رسد.

 

از آنجایی که حتی عملیات استخراج بسیار بزرگی با بیش از 2000 دکل، تقریباً یک هفته طول می‌کشد تا یک بلوک را کشف کنند، ماینرهایی که تنها با چند ماشین ماینینگ کار می‌کنند احتمالاً سال‌ها بدون کشف یک بلوک سپری خواهند کرد که هزینه‌ها و ضرر‌های بسیار زیادی در پی خواهد داشت.

 

https://tabdeal.org/buy-btc

 

استخراج بیت کوین در سال 2020 و پس از آن

استخر OKEx که پیش از این یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین از نظر نرخ هش بود، بین اکتبر تا نوامبر 2020، پس از اینکه این صرافی ارز دیجیتال پس از گزارش‌هایی مبنی بر عدم دسترسی به کلید خصوصی از آن منتشر شد، برداشت را متوقف کرد و شاهد کاهش 99. 5 درصدی در فعالیت خود بود.

 

استخر OKex از آن زمان تا کنون شاهد بهبود قابل توجهی نرخ هش SHA256 بوده است و در حال حاضر با بیش از 3400 ماینر فعال، در 196. 8 PH/s قرار دارد - که بیش از ده برابر بیشتر از پایین‌ترین حد خود در نوامبر است.

 

با توجه به اینکه سرمایه گذاران نهادی عظیمی مانند Grayscale، PayPal و Cash App اکنون بیش از 100 درصد از بیت کوین تازه ماین شده را خریداری می‌کنند و مبالغ بیت کوین را افزایش می‌دهند که به عنوان توکن‌های بسته بندی شده در سایر بلاک چین‌ها (مانند اتریوم (Ethereum) و ترون (Tron)) قفل شده است، همچنان تقاضا برای بیت کوین وجود دارد و نرخ تقاضا از سال 2020 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

در نتیجه، قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2020 تا کنون بیش از 150 درصد افزایش یافته و در برخی از پلتفرم‌ها به بالاترین حد خود رسیده است. با اینکه اخیرا شاهد ریزش‌ها و نوسانات شدیدی در قیمت بیت کوین بوده‌ایم، همچنان ماینرها در تلاش برای حل معادلات هش و دسترسی به بیت کوین بیشتر هستند و این نشان می‌دهد هنوز چشم انداز روشنی برای خرید بیت کوین وجود دارد. شما برای این امر می توانید به لینک tabdeal.org/buy-btc مراجعه کنید.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.