پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

کد خبر : 123595  |  زمان ارسال : پنجشنبه 20 مرداد 1401

اشتباهات رایج در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

قبل از پرداختن به مبحث اشتباهات معمول در آنالیز تکنیکالِ انواع ارز دیجیتال، قدری در مورد این که منظور از تحلیل تکنیکال Technical Analysisچیست، صحبت می کنیم.

 

این نوع تحلیل از جمله شیوه های تحلیل قیمت و آنالیز بازارهای مالی است که از طرف معامله گران و سرمایه گذاران انجام می گیرد. در تحلیل تکنیکال با بررسی پیشینه حجم و قیمت یک ارز می توان آن ارز یا ارزهای دیجیتال را مورد سنجش قرار داد و در مورد معامله و سرمایه گذاری آتی با آنها تصمیم یا تصمیمات صحیح را اتخاذ کرد.

 

به زبان ساده تر، در تحلیل تکنیکال با انواع نمودارها و ابزارهای خاص آن، توان پیش بینی کردن برای فرد تحلیل گیر ایجاد می شود. بواسطه این پیش بینی، وضعیت آینده بازار بنا به وضعیت پیشین قیمت و حجم معاملات تعیین می شود.

 

خوب است بدانید که هر چند در این بازار با اعداد، شاخص ها و نمودارها سروکار دارید، اما در واقع تحلیل تکنیکال به مطالعه رفتار انسان ها در بازار مالی سروکار دارد. رفتارهایی که همراه با احساسات خاص انسانی بوده و اغلب در قالب ترس و طمع نمود می یابند. در واقع این احساسات سرمایه گذاران، تعیین کننده قیمت در بازار هستند. پس به صورت خلاصه هم می توان گفت تحلیل تکنیکال یعنی تحلیل رفتارهای انسانی.

 

گفتنی است که این نوع تحلیل در بازارهای مالی از قبیل بورس و سهام مورد استفاده قرار می گیرد و به همان صورت در بازار ارزهای دیجیتال هم می توان از آن استفاده کرد.

 

اشتباهات هفتگانه در تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال از جمله پرکاربردترین شیوه ها برای آنالیز وضعیت بازارهای مالی است. درک مفاهیم اولیه آن تقریبا راحت است اما تسلط یافتن بر روند صحیح انجام تحلیل، کار تقریبا دشواری است و باید بنا به تجربه، مهارت ها را در این کار بالا برد.

 

در ادامه رایج ترین اشتباهات در این نوع تحلیل را آورده ایم:

استفاده نکردن از حد ضرر

وقتی برای نخستین بار قصد انجام معامله ای را دارید، ممکن است ترس و دلهره ای در شما ایجاد شود. اما اگر با معاملات کوچک کار خود را آغاز کنید، قدری پیمودن راه برای شما ساده می شود و آرام آرام ترس و دلهره از شما دور می شود.

 

عاقلانه ترین راه استفاده از حد ضرر یا Stop-Loos برای پیشگیری از ضررهای احتمالی و از دست دادن سرمایه است. می توانید با مراجعه به هر نوع صرافی از جمله صرافی برای خرید و فروش ارزهای متاورسی در قسمت فیوچر آنها، به صورت آزمایشی تحلیل تکنیکال را انجام دهید.

 

در مورد بخش معاملاتی فیوچر باید بدانید که اغلب صرافی های ارز دیجیتال یک شبکه آزمایشی دارند که بواسطه آن می توانید تحلیل های تکنیکال خود را پیش از معامله واقعی، انجام دهید. به این ترتیب، شما می توانید سرمایه خود را حفظ کنید و فقط زمانی ریسک انجام را می پذیرید که به نتایج خوب آن اطمینان داشته باشید.

 

بیش از اندازه ترید کردن

وقتی یک سرمایه گذار فعال در بازار ارز دیجیتال هستید وانواع معاملات در بازاهای مختلف از جمله خرید ارز دیجیتال تبدیل را انجام می دهید، در حال اشتباه کردن هستید. چرا که این اشتباه بزرگی است که شما تصور می کنید بایستی همیشه در حال معامله باشید.

 

ترید کردن نیازمند انجام تحلیل زیادی است و باید صبورانه منتظر باشید تا موقعیت مناسب رخ دهد. گاهی اوقات ممکن است که زمان زیادی برای ورود به بازار منتظر بمانید. برخی از تریدرهای مسلط بر بازار ممکن است در طول یک سال، تنها چند معامله انجام داده باشند و سود سرشار خود را هم دریافت کرده باشند!

 

اشتباه مشابه دیگر، استفاده از دوره های زمانی کوتاه مدت است. این را بدانید که تحلیل هایی که در بازه زمانی بلندتر انجام می گیرند در مقایسه با تحلیل ها در بازه های زمانی کوتاه ، قابل اعتمادترند. تحلیل های تکنیکال در بازه های زمانی کوتاه هم شاید قابل اعتماد باشند اما پرخطر محسوب می شوند.

 

صرافی برای خرید و فروش ارزهای متاورسی

 

جبران خسارت با ترید کردن

برخی از تریدرها سعی می کنند که ضرر وارده شده را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کنند. این دست معاملات، معاملات انتقامی نامیده می شوند. به یاد داشته باشید چه تحلیل گر تکنیکال باشید و چه یک معامله گر روزانه، از گزینه انتخاب های احساسی هرگز استفاده نکنید.

 

همیشه حتی در زمان بروز ضرر و زیان، خونسردی خود را حفظ کنید تا از اقدامات احساسی برای پر کردن ضرر حاصله پیشگیری کنید. برخی از سرمایه گذاران در چنین موقعیتی تصمیم می گیرند که هیچ معامله ای انجام ندهند، این درست ترین کار است چرا که باعث می شود با خونسردی تصمیم بهتری بگیرند.

 

مثلا برخی به دنبال افزایش آگاهی ها در مورد معامله انواع ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین می-روند و انواع اطلاعات در دسترس را مورد بررسی قرار می دهند مثلا مقاله ?Does it pay to mine Bitcoin و امثالهم را مرور می کنند و با خوسردی و آرامش به بازار برمی گردند.

 

هراس از تغییر استراتژی

برای این که یک معامله گر موفق شوید هیچ گاه از تغییر دادن استراتژی خود نترسید. حواستان باشد که یک تکنیک که در یک موقعیت از بازار برای شما جوابگو بوده، ممکن است در موقعیت دیگر اصلا پاسخگو نباشد، پس آن را به سرعت تغییر دهید.

 

شرایط بد بازار رانادیده گرفتن

 برخی اوقات توانایی تحلیل تکنیکال برای پیش بینی کردن وضعیت بازار از بین می رود. از جمله این شرایط رخداد قو سیاه Black Swan Event است. رخداد قو سیاه یکی از موقعیت های نامتعادل در بازار معاملات بوده که تفسیر فعالیت بازار در آن شرایط، فوق العاده دشوار است. شاید بتوان از این پوزیشن ها به عنوان موقعیت هایی یاد کرد که بوسیله احساسات تحریک می شوند.

 

در این شرایط نامتعادل، عرضه و تقاضا تعیین کننده وضعیت بازار می شوند و این امکان وجود دارد که آنها در برخی موقعیت ها دچار سوگیری شدید شوند. در چنین وضعیت هایی، هیچ گونه ابزاری توانایی این را ندارد که جلوی حرکت بازار در یک جهت یا در جهات دیگر را بگیرد.

 

تحلیل تکنیکال یعنی بازی احتمالات

این که گفته می شود تحلیل تکنیکال، بازی احتمالات است یعنی این که مهم نیست شما در استراتژی خود از چه تکنیکی استفاده می کنید؛ چرا که بازار هیچ وقت مطابق پیش بینی شما عمل نمی کند. یعنی تضمینی در این رابطه وجود ندارد و هرگز انتظار نداشته باشید که بازار به دنبال تحلیل های شما رخ دهد.

 

تقلید کورکورانه از سایر تریدرها

استفاده از تجربه تریدرهای ماهر یقینا در بالا بردن سطح مهارت تاثیر بسزایی دارد و مزیت بزرگی هم بشمار می رود. اما شما استعدادهای خود را هم دست کم نگیرید. آنها را شناسایی کرده و پرورش دهید. همه معامله گران موفق استعداد خاصی داشته اند که آن را شناخته و پرورش داده اند؛ این را همیشه به یاد داشته باشید.

 

شاید هم برخی با تقلید از تکنیک های بعضی تریدرها تا به حال موفق بوده باشند اما این تقلید ممکن است برای همیشه جوابگو نباشد.

 

صرافی برای خرید و فروش ارزهای متاورسی

 

سخن آخر

ترید کردن کار ساده ای نیست و باید تکنیک های آن را بلد باشید. تحلیل تکنیکال یعنی این که شما تاکتیک های بازار معاملات را بررسی کرده و ایده های خود را که برگرفته از تحلیل تکنیکال شما است را برای گام بعدی معامله خود به کار می برید. به عبارتی شما وضعیت بعدی بازار را پیش بینی می کنید.

 

اما ممکن است در حین اجرای تحلیل تکنیکال دچار اشتباهاتی شوید که در این مقاله به طور مفصل در مورد آنها بحث کردیم تا از آنها اجتناب کرده و بهترین تحلیل و پیش بینی را انجام دهید.

 

سوالات متداول

تحلیل تکنیکال بحثی سوال انگیز برای مخاطب است. در ادامه به رایج ترین سوالات در این مورد پرداخته ایم:

آیا می توان با تحلیل تکنیکال قیمت یک ارز را پیش بینی کرد؟

تحلیل تکنیکال یک ابزار جهت بررسی احتمالات گوناگون در نمودارهای قیمتی است. با کمک این تحلیل این امکان فراهم می شود که عرضه و تقاضا را مورد شناسایی قرار داده و روند رشد یا عدم رشد احتمالی را پیش بینی کرد.

 

آیا می توان تحلیل تکنیکال را یاد گرفت؟

در مورد آموزش تحلیل تکنیکال، کتب و منابع آموزشی مختلفی وجود دارد که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته عرضه شده اند. به کمک آنها می توان اصول اولیه را فرا گرفت و در صورت علاقمندی، روند آموزش را ادامه داد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.