پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نکاتی که باید در اولین سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال بدانید

کد خبر : 124385  |  زمان ارسال : چهارشنبه 9 شهریور 1401

نکاتی که باید در اولین سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال بدانید

مانند هر بازار دیگری، سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز ریسک‌های خاص خود را دارد و اگر با دانش کافی در این عرصه قدم بگذارید، مقدار ریسک سرمایه‌گذاری را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. هنگام ورود به هر بازاری باید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید تا مسیر مناسبی را برای سرمایه خود انتخاب کنید. در ادامه به مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم.

 

همه تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید!

یکی از مواردی که هنگام ورود به بازار ارز دیجیتال به طور مثال وبسایت tabdeal.org باید مشخص کنید نوع رمز ارزهایی است که خریداری می‌کنید. آیا فکر می‌کنید بیتکوین مناسب است یا آلت کوین‌ها؟ بیتکوین برخلاف رشد بالایی که تجربه کرده است، مانند سایر رمز ارزها دارای نواسانات بسیاری است. جالب است بدانید که این ارز دیجیتال 50 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده است.

 

بنابراین، می‌توان گفت که حرکت بیتکوین بر حرکت بسیاری از ارزهای دیجیتال تأثیر دارد. مثلاً، هنگامی‌که روند قیمت بیتکوین صعودی است، بسیاری از ارزهای دیجیتال به‌دنبال بیتکوین روندی صعودی پیش خواهند گرفت. برعکس این ماجرا نیز اتفاق می‌افتد. بااین‌حال، تعداد اندکی رمز ارز وجود دارند که حرکتشان برخلاف حرکت کلی بازار است.

 

با توجه نکته‌ای که به آن اشاره شد، بهتر است که سبد خود را تنها از یک ارز پر نکنید، چون هنگامی‌که بازار نزولی است، همواره ضرر خواهید کرد. اما اگر در سبد دارایی خود، هم‌زمان ارزهایی داشته باشید که قیمت برخی از آن‌ها همراه با بازار حرکت کند، هنگامی‌که بازار نزولی است، سایر ارزهای شما برخلاف بازار عمل کرده و روندی صعودی پیش ‌خواهند گرفت. این امر درنهایت موجب می‌شود تا سبد دارایی شما متعادل شود.

 

این نکته راجع به خرید ارزهای دیجیتال بود، اما پیش از خرید چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

 

وایت پیپر (Whitepaper) ارز دیجیتال را بررسی کنید

وایت پیپر درواقع یک گزارش از عملکرد، هدف و مشکلات خاصی است که آن ارز دیجیتال درصدد حلش است. در این گزارش، به تمامی مزایا و معایب ارز دیجیتال مدنظر پرداخته می‌شود و نحوه تأیید تراکنش‌ها را برای شما مطرح می‌کند. مثلاً وایت پیپر بیتکوین به شما می‌گوید که چرا بیتکوین به وجود آمد و چه مشکلاتی را می‌توان با آن حل کرد. توصیه ما این است که پیش از خرید هر ارز دیجیتالی، ابتدا وایت پیپر آن را بررسی کنید.

 

کیف پول ارز دیجیتال

 

آگاهی از ارزش بازار (Marketcap) ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

وقتی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کنید درواقع بخشی از پول خود را وارد بازار ارز دیجیتال کرده‌اید، بنابراین، بهتر است قبل از هر تصمیمی ارزش بازار و ارزی را که قصد دارید در آن سرمایه‌گذاری کنید به‌طورکلی بررسی کنید. ناگفته نماند که سایت coinmarketcap اطلاعاتی درباره ارزش بازار ارز دیجیتال در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید بپرسید ارزش بازار چگونه محاسبه می‌شود؟

 

اگر قیمت فعلی یک ارز دیجیتال را در تعداد کل ارزهای دیجیتال ضرب کنیم، ارزش بازار به دست می‌آید. برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بهتر است ارزهایی را انتخاب کنید که ارزش بازار بالاتری دارند. اگر ارزش بازار را مدنظر خود قرار دهیم، ارزهای بیتکوین، تتر و اتریوم ازجمله رمز ارزهای برتر بازار به‌حساب می‌آیند.

 

حجم در گردش (Circulating Supply)

از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، حجم در گردش ارز دیجیتال است. هرچه این مقدار حجم در گردش یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، می‌توان گفت که گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود.

 

سقف عرضه (Total Supply)

سقف عرضه به کل تعداد کوین‌های یک ارز دیجیتال می‌گویند که وارد بازار می‌شود. برای مثال بیتکوین را در نظر بگیرید؛ تعداد کل بیتکوین‌ها 21 میلیون است و به‌دلیل قوانینی که در رابطه با استخراج بیتکوین وضع شده‌اند، سقف عرضه از ۲۱ میلیون بیشتر نمی‌شود. جالب است بدانید که تاکنون 000,500,18 بیتکوین استخراج شده است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که بررسی سقف عرضه یک ارز دیجیتال چه کمکی به شما می‌کند؟

 

اگر نسبت به سقف عرضه و تعداد کل یک ارز دیجیتال آگاهی داشته باشید، چشم‌انداز بهتری از آینده رمز ارز موردنظر خود خواهید داشت. به‌نظر شما آیا سرمایه‌گذاری در ارزی که سقف عرضه آن مشخص نیست آینده خوبی دارد؟

 

کیف پول ارز دیجیتال

حجم معاملات

اگر می‌خواهید از محبوبیت و جایگاه یک ارز دیجیتال آگاه شوید، باید به حجم معاملات آن ارز نگاهی بیندازید. این امر روی بورس هم تأثیر خاص خود را دارد. با بررسی حجم معاملات متوجه می‌شوید که کدام رمز ارز بیشترین کاربران را دارد.

 

کیف پول ارز دیجیتال (Wallet)

پس از آن‌که ارز موردنظر خود را با بررسی‌های فراوان انتخاب کردید، نوبت آن رسیده که یک کیف پول دیجیتال انتخاب کنید. این مورد اصلاً سلیقه‌ای نیست! باید ببینید چه کیف پول‌های دیجیتالی از رمز ارز شما پشتیبانی می‌کنند، چراکه هر کیف پولی از تمامی رمز ارزها پشتیبانی نمی‌کند و اگر این مورد را بررسی نکنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

 

 در میان کیف پول‌های دیجیتال می‌توان به متامسک (MetaMask) اشاره کرد. متامسک یک کیف پول دیجیتال است که تنها از ارزهای مبتنی بر بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، دقت داشته باشید که کیف پول شما از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند. اما علاوه‌بر روند قیمت و موارد مربوط به خرید و نگهداری ارز دیجیتال، به چه نکاتی باید توجه داشت؟

 

قدمت ارز دیجیتال

هرچقدر که یک ارز دیجیتال در بازار قدیمی‌تر باشد، به این معنی که زودتر از سایر ارزهای دیجیتال به بازار ورود پیدا کرده باشد، راحت‌تر می‌توانید به‌ آن ارز اعتماد کنید. درواقع قدمت یک ارز دیجیتال نشان‌دهنده آن است که اصالت و امنیت بالایی دارد. برای مثال بیتکوین را در نظر بگیرید، این ارز حدود 13 سال است که در بازار حضور دارد و ارزش آن نیز نسبت به اولین سال ورودش به بازار، به‌شدت افزایش یافته ‌است.

 

شما نیز به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، راحت‌تر می‌توانید به رمز ارزهای قدیمی اعتماد کنید، چراکه در طول زمان خود را ثابت کرده‌اند.

 

آیا کاربرد یک ارز دیجیتال در روند سرمایه‌گذاری تأثیری دارد؟

زمانی که بازار ارزهای دیجیتال در میان مردم ارزش بالایی پیدا کرد، ارزهای جدیدی نیز وارد بازار شدند اما پس از مدتی از دور خارج شدند. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ به‌نظر شما چه چیزی باعث ماندگاری یک ارز دیجیتال می‌شود؟ اگر یک ارز دیجیتال در زمینه خاصی کاربرد داشته باشد، محبوبیت بیشتری نیز پیدا می‌کند و درنتیجه ماندگار خواهد شد.

 

از ارزهای دیجیتال کاربردی می‌توان به اتریوم اشاره کرد که بسیار کاربردی است، چراکه تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال جدید روی شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که تعداد ارزهای دیجیتال کاربردی محدود است، همین موضوع باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنید. حالا محدوده انتخاب شما گستردگی خود را از دست داده ‌است، می‌توانید با خیال راحت یک ارز دیجیتال انتخاب کنید! اما پس از انتخاب رمز ارز موردنظر، به چه نکته‌ای باید توجه داشت؟

 

خریدوفروش به‌موقع

از مهم‌ترین نکاتی که درباره سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال مطرح کرده‌ایم، خریدوفروش به‌موقع ارز دیجیتال است. به‌طور خلاصه، اگر سرمایه‌گذاری بلندمدت را انتخاب کنید در طولانی‌مدت همواره پرسود خواهید بود، اما اگر قصد خریدوفروش مکرر داشته باشید و درآمدزایی کنید، باید نوسان‌گیری را به‌خوبی بیاموزید و بر دانش‌ مربوط به این زمینه مسلط باشید. نگذارید هیجان‌ حاکم بر بازار سرمایه شما را نابود کند!

 

خب، حالا دیگر ریش ‌و قیچی دست شما است! امیدواریم با این مقاله به شما در آغاز راه ثروتمند شدن کمکی کرده باشیم. پرسود باشید!

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.