پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا باشگاه های اسپانیایی بند خروج بزرگ در قرارداد بازیکنان قرار میدهند ؟

کد خبر : 125278  |  زمان ارسال : یکشنبه 3 مهر 1401

اختصاصی بارسا نیوز - بارسلونا به تازگی قرارداد پابلو گاویرا هافبک جوان خود را تمدید کرد و بند خروج او را به 1 میلیارد یورو افزایش داد . بند خروج کریم بنزما نیز 1 میلیارد یورو است و این بند برای لواندوفسکی 500 میلیون یورو می باشد .

 

بند خروج یکی از ویژگی های باشگاه های اسپانیایی است که در هنگام امضای قرارداد درج میشود و اغلب مبلغ آن آنقدر بالاست که هیچ باشگاهی قادر به پرداختش نیست .

 

در اسپانیا بند خروج یا بند آزادسازی قرارداد اجباری است و این تضمینی برای بازیکن و برای باشگاه میباشد .

 

 

این بند اولین بار در قراردادهای بازیکنان در سال 1985 ظاهر شد و پس از 3 فصل بحث و گفتگو در نهایت تبدیل به اجبار شد و در قانون فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا نیز درج شده است . تمام باشگاه ها موظف هستند هنگام امضای قرارداد با یک بازیکن در مورد بند خروج نیز به توافق برسند و این به نفع دو طرف است .

 

اگر یک بازیکن با پیشنهاد اندکی از سوی یک مشتری مواجه شود در این صورت باشگاه حق دارد با آن مخالفت کند و به بند خروج او در قرارداد استناد کند .

 

اگر بازیکن فوتبال خواهان جدایی باشد اما این موضوع توسط باشگاه رد شود در این صورت آنها باید بند خروج را پرداخت کنند تا بازیکن آزاد شود .

 

خاویر تباس دو سال پیش به سوالاتی درباره بند خروج بازیکنان پاسخ داد و مزایای این سیستم را برشمرد .

 

او گفت :

ما صحبت های رهبران اتحادیه بازیکنان و باشگاه ها را گوش میدهیم و فعلا نیازی به لغو این قانون نیست زیرا مورد اعتماد همه است .

 

 

اما چرا مبالغ بند خروج در اسپانیا انقدر بالاست ؟


بند خروج 1 میلیارد یورویی به این معنا نیست که اگر فردا منچسترسیتی برای خرید گاوی اقدام کرد باید دقیقا این مبلغ را بپردازد بلکه آنها باید قیمت واقعی این بازیکن را بپردازند و بندهای بزرگ صرفا برای این است که باشگاه بتواند جلوی پیوستن بازیکنان به رقیبان خود را بگیرد . هیچ باشگاه عاقلی برای یک بازیکن مبلغ 1 میلیارد یورو پرداخت نمیکند . بند خروج گاوی تقریبا یک چهارم ارزش کل باشگاه منچستریونایتد است !

 

بند خروج همچنین تضمینی برای جدایی یک بازیکن با ارقام نجومی نیست و ما در ماجرای انتقال تیاگو آلکانتارا از بارسلونا به بایرن مونیخ دیدیم که بازیکنی در سطح بالا تنها با مبلغ 22 میلیون یورو + 3 میلیون یورو پاداش باشگاه را ترک کرد .

 

لازم به ذکر است که باشگاه ها در لیگ های دیگر نیز میتوانند بند خروج در قرارداد بازیکنان خود بگنجانند اما لزوما مثل اسپانیا مبلغ آنها بالا نیست . به طور مثال انتقال ارلینگ هالند بر اساس یک بند خروج تنها با 60 میلیون یورو به منچسترسیتی انجام شد .

 

 

آیا زمانی که آرسنال برای خرید لوئیس سوارز به شوخی مبلغ 40 میلیون + 1 پوند پیشنهاد داد را به خاطر دارید ؟ در آن زمان لیورپول گفته بود که سوارز را به مبلغ کمتر از 40 میلیون پوند نمیفروشد !

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.