پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کنفرانس ژاوی : مصدومیت ها نگران کننده است اما الان باید خودمان را ثابت کنیم . وضعیت دمبله و کونده ؟

کد خبر : 125371  |  زمان ارسال : شنبه 9 مهر 1401

اختصاصی بارسا نیوز - ژاوی هرناندز روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی بازی با مایورکا شرکت کرد . بخش هایی از آن را در ادامه مرور میکنیم .

 

 با بازی مقابل مایورکا یک دوره بازی های فشرده آغاز میشود . مایورکا تیمی است که فصل را خیلی خوب شروع کرده و از نظر دفاعی نیز قوی است . آیا فکرمیکنید بازی با این تیم دشوار خواهد بود ؟

بازی سختی خواهد بود زیرا در خارج از خانه است و مایورکا همیشه در زمین خودش امتیاز میگیرد . آنها شروع خوبی داشته اند و این بی دلیل نیست . آنها دفاع قدرتمندی دارند و فوتبال مستقیمی بازی میکنند و در ضربات آزاد هم خوب هستند . بنابراین کسب 3 امتیاز راحت نخواهد بود زیرا مثل بقیه رقبا به راحتی گل نمیخورند .

 

مصدومیت ها در آستانه مقطع مهم فصل برای شما چقدر ناامیدکننده بوده است ؟

بله برایم ناامیدکننده است اما باید نگاه مثبتی داشته باشیم . باید بدنبال توضیحی باشیم اما هیچ توضیحی پیدا نکردیم .عوامل زیادی دخیل بوده است و هر مصدومیت دلایل متفاوتی داشته است . باید تلاش کنیم دیگر رخ ندهد . تا جام جهانی 1.5 ماه فرصت داریم بنابراین باید تمرکز ما روی این باشد که مصدوم جدیدی ندهیم .  با این حال دلایل مصدومی های اخیر را دقیقا نمیدانیم . شاید مسافرت های طولانی و تغییر سبک و روش بازی یا چیزهای دیگری بود . نمیخواهیم کسی را برای مصدومیت ها سرزنش کنیم اما باید بازیکنان را در طول فصل آماده نگه داریم . 4 یا 5 مصدوم یک بدبختی است . اما حالا باید نشان دهیم که تیم بزرگی هستیم .

 

در بازی های آینده با توجه به مصدومیت مدافعان راست چه خواهید کرد ؟ آیا به 3 دفاعه بازی کردن فکر میکنید ؟

گزینه ها و امکانات زیادی داریم و در حال بررسی وضعیت روبرتو هستیم . ما همچنین یک بازیکن آکادمی به نام مارک کاسادو داریم . میتوانیم 3 دفاعه کار کنیم یا یکی از مدافعان چپ که راست پا است را در سمت راست قرار دهیم . بعد از تمرینات تصمیم میگیرم .

 

آیا این ویروس فیفا راه حلی دارد ؟

سخت است . فیفا در حال برنامه ریزی جام جهانی 2 ساله است ... این دیگر خیلی بحث برانگیز میشود . فکر میکنم راه حل این است که 1.5 ماه فوتبال باشگاهی تعطیل شود و رقابت های ملی برگزار گردد و بقیه فصل در اختیار باشگاه ها باقی بماند و دیگر چند فیفا دی در طول فصل نداشته باشیم . این راه حل خوبی است اما البته من تصمیم گیرنده نیستم .

 

دمبله چطور است ؟

خوب است و 100 درصد آماده بازیست . به صورت معمول تمرین کرد .

 

سرمربی برزیل گفته که بارسلونا برای مراقبت از رافینیا با آنها تماس گرفته است . لوئیس انریکه نیز بازیکنان بارسلونا را خیلی بازی نداد و اکثر بازیکنان را به عنوان تعویضی به میدان فرستاد . آیا مصدومیت ها تاثیری در تصمیم آنها داشته است ؟

با لوئیس انریکه رابطه خیلی خوبی داریم . با او هم تیمی بودم و او سپس مربی من بود . در تماس هستیم . ما نه تنها با تیته بلکه با سرمربی فرانسه و تمام مربیان بازیکنان ملی خودمان زنگ زدیم تا جلوی بزرگتر شدن مشکل را بگیریم . ما همیشه برای مربیان ملی یک برنامه میفرستیم و در ارتباط هستیم زیرا لازم است اینکار انجام شود . حالا چند مصدوم داریم و این فوتبال است . مساله بدشانسی است . با این حال بهانه ای نیست و باید به کارمان ادامه دهیم .

 

کونده در فیلمی که از تمرینات منتشر شده دیده میشود . فکر میکنید باید در الکلاسیکو بازی کند یا برای احتیاط بیشتر صبر میکنید ؟

ما همیشه میخواهیم بازیکنان وقتی 100 درصد آماده بودند به زمین برگردند . بنابراین مهمترین چیز بهبودی مصدومیت است نه اهمیت مسابقه

 

حالا تمام مدافعان راست شما مصدوم هستند و سرجی روبرتو برگشته است . چه میکنید ؟

یک بدشانسی است اما هکتور بیرین در اردوی ملی مصدوم نشد و در تمرینات آسیب دید . بنابراین ما کسی را مقصر نمیدانیم و فکر میکنیم تغییراتی مثل سفر و سبک بازی و تمرینات و ... اثر داشته است . ما تنها باشگاهی نیستیم که مصدوم دارد .

 

اگر برنده شوید و رئال امتیاز از دست دهد شما صدرنشین خواهید شد . آیا در موردش فکر کرده اید و میخواهیم زودتر به صدر بروید ؟

من فقط به پیروزی فکر میکنم . اگر این به معنای صدرنشینی باشد که عالی میشود اما وظیفه ما تنها ارائه یک بازی خوب و برد است . با رقیب سختی بازی داریم و دیدیم که آنها در سانتیاگو برنارئو چطور دفاع میکردند .

 

مارک کاسادو اخیرا با تیم اصلی تمرین کرده است و در پیش فصل او را دفاع راست بازی دادید . چرا او را برای این پست در نظر گرفتید و آیا ممکن است بازی کند ؟

مارک فوتبالیستی همه کاره است و جاه طلبی زیادی دارد . مهم نیست کجا بازی میکند او در نهایت بهترین عملکردش را خواهد داشت . او میتواند در چند پست بازی کند . به عنوان مدافع میانی یا کناری در ترکیب قرار بگیرد . بنابراین برای مربی گزینه خوبی محسوب میشود . از اینکه او با ماست خوشحالم .

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.