پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آندره آنیلی درباره لزوم ایجاد سوپرلیگ: فوتبال اروپا در حال نابودی است. آیا باشگاه لهستانی حق موفقیت ندارد؟

کد خبر : 130325  |  زمان ارسال : یکشنبه 7 اسفند 1401

آندره آنیلی مدیر سابق یوونتوس که یکی از افراد مهم در پرونده ایجاد سوپرلیگ اروپا نیز بود اقدام به مصاحبه ای طولانی کرده و درباره مشکلات فوتبال اروپا و لزوم ایجاد سوپرلیگ صحبت کرد.

 

بخشی از صحبت های او را مرور میکنیم.

 

مشکل انحصار یوفا در فوتبال اروپا:

انحصار یوفا باید شکسته شود تا باشگاه ها در آینده به ثبات مالی برسند. آنها برای هر باشگاهی بدبختی هستند. آژاکس در سال 2019 قهرمان هلند شد و جام حذفی و سوپرکاپ را نیز برنده شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما وضعیت آنها چند ماه بعد متفاوت بود و انگار اتفاقی رخ نداده است. این یعنی باشگاه ها نمیتوانند برنامه بلندمدت و سالم داشته باشند و به همین دلیل است که من طرفدار سوپرلیگ هستم که امکانات مالی و ورزشی بیشتری به باشگاه ها میدهد.

 

به نظر میرسد دادگستری در کنار یوفاست. بهتر نبود که بدنبال تغییرات در یوفا بودید؟

آنجا نیز جنگی است که نتوانستیم برنده اش شویم. میدانستم که سیستم فعلی هیچ آینده ای به آژاکس,آندرخت,سلتیک  و حتی یوونتوس نمیدهد. در نتیحه امکان ثبات طولانی نیست و باید بدنبال مسیرهای دیگر بود.

 

مشکل سیستم فوتبال اروپا چیست؟

علاوه بر نبود ثبات مالی, در بسیاری از مسابقات داخلی و اروپایی برندگان از قبل مشخص میشوند و دلیل اصلی آن درآمد باشگاه هاست. انگلیس از این نظر عالیست و به همین دلیل آنها به مراحل پایانی مسابقات اروپایی میرسند. اسپانیا و باشگاه هایی نظیر پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ نیز شانس دارند. با این حال در سوپرلیگ همه ی باشگاه ها فرصت قهرمانی خواهند داشت. بنابراین به عنوان یک هوادار فوتبال از این رقابت حمایت میکنم. فدراسیون های فوتبال بین المللی اهمیتی به مشکلات باشگاه ها نمیدهند و به عنوان حاکم میخواهند همه چیز بدون تغییر باشد و به شدت با هر ایده ای مخالفت میکنند.

 

سوپرلیگ لازم است؟

بله چون پیشبینی میشود با این روند مردم در حال دور شدن از فوتبال هستند. اگر آژاکس,  فاینورد و آیندهوون شانسی برای قهرمانی نداشته باشند آیا تماشای فوتبال هلند جذاب است؟ اصولا به همین دلیل سیستم لیگ اروپا ایجاد شد اما در نظر بگیرید که 60 الی 80 باشگاه بتوانند رقابت کنند. من در اینکار 13 سال سابقه دارم و میدانم کارها چطور پیش میرود و ایده هایی را جمع کردیم و به اعتقاد من این سیستم عادلانه تر است. اینگونه فقط تیم های پولدار شانس قهرمانی نیستند و همه امکان خرج کردن را خواهند داشت. اگر این سیستم فعلی حفظ شود یک شکاف بزرگ بین انگلیس و اسپانیا و بقیه لیگ ها ایجاد میشود. آیا یک باشگاه لهستانی حق موفقیت در لیگ قهرمانان را ندارد و هواداران لهستانی نباید نسبت به فوتبال اشتیاق داشته باشند؟

 

آیا این شبیه یک رویا نیست؟

در حال حاضر یک بازی برابر در اروپا یک رویاست. این چالشی برای ما خواهد بود و اصولا چه کسی رقابتی را تماشا میکند که برنده آن (به واسطه پول زیاد و تفاوت سطح) از قبل مشخص است؟

 

آیا در صورت ایجاد سوپرلیگ, باشگاه ها در لیگ های کشوری باقی می مانند؟

البته که همینطوره. آژاکس, فاینورد و آیندهوون به لیگ هلند برای حضور در سوپرلیگ نیاز خواهند داشت. باید از طریق لیگ واجد شرایط حضور در سوپرلیگ شد. این باعث تقویت لیگ های کشوری میشود. در سیستم فعلی جذابیت لیگ ها روز به روز کم میشود و قهرمانان از قبل مشخص هستند.  وقتی قهرمان تکراری شود دیگر چه ارزشی دارد؟ لیگ های ایتالیا, آلمان و اسپانیا در حال افت هستند. پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه و تیم های انگلیسی فقط رشد میکنن. سالانه بیش از 4 میلیارد یورو در انگلیس سرمایه گذاری میشود اما این رقم در اسپانیا تقریبا نصف و 1.5 میلیارد یورو است. این رقم در لیگ هلند تنها 100 میلیون یورو است. وقتی وارد مرحله 1/4 نهایی لیگ قهرمانان اروپا میشویم همه تیم ها یا انگلیسی هستند یا تعدادی دیگر مثل رئال مادرید, بارسلونا, پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ. خیلی کم پیش می آید که مثلا آژاکس هم باشد. این پیشبینی پذیری به نوعی حکم اعدام تورنمنت است. از طرفی باید سیستم طوری باشد که اگر یک باشگاه یک فصل بد داشت بلافاصله تمام درآمدش را از دست ندهد و برای اینکار لیگ انگلیس تا چندسال به باشگاهی که سقوط میکند غرامت میدهد و این ایده در سوپرلیگ نیز اجرا خواهد شد.

 

 

باشگاه های سوپرلیگ ممکن است از رقابت های داخلی و اروپایی به خاطر حضور در سوپرلیگ حذف شوند؟

من 47 ساله هستم. به عنوان یک اروپایی به دادگاه اطمینان دارم اما قصد ندارم از حالا گمانه زنی کنم. باید منتظر حکم دادگاه باشیم. در سوپرلیگ منافع همه از جمله هواداران, باشگاه ها و بازیکنان در اولویت است. نه مثل الان که یوفا در همه چیز اولویت دارد. آنها مالک هیچ باشگاهی نیستند اما همه چیز را کنترل میکنند و تمام شرایط مالی و تجاری با آنهاست. آنها مسئول تعیین تاریخ مسابقات هستند اما این باشگاه ها هستند که باید مسابقه دهند.

 

بزار نابود بشه ما راحت شیم از دست شکستهای متوالی
وقتی شیطان گفت حقیقت اینه و خانواده ی انیلی گفتن ان حرف شیطان به حقیقت نزدیکتره
حرف مفت اگه تو لیگ قهرمانان ثروت برنده را تعیین میکنه تو سوپر لیگ هم همینه تا دیروز 12 تا تیم قلدر اروپا بودن بعد که بازخورد منفی گرفتن الان از اون ور بوم افتادن طرفدار فقرا شدن یوفا سه سطح بازی داره تو اروپا و منطقی ترینش هم همینه هر تیمی با هم سطح خودش در یک رده بازی میکنه با حرفهای قشنگ همیشه میشه کارهای پلید کرد فقط و فقط بحث منافعه میخوان پول پارو کنن حداقل یوفا 4 تا نهاد بهش نظارت میکنه خدا هم حریف مافیای کثیف انیلی و پرز نمیشه. انیلی طرفدار عدالته مافیا رضای خدا را در نظر داره
سوپرلیگ برای کنار گذاشتن تیم های کوچیک نامردیه

ولی بخش خوبش اینه ک مشکل مالیمون برطرف میشه
خب داداش من باشگاه لهستانی چجوری میتونه موفق بشه مثلا جلوی تیمی مثل بارسا یا لیور یا امثالهم ؟😂

خدایی از سر بی پولی هستش که بارسا و یوونتوس و رئال میخوان سوپرلیگ رو راه بندازند


کار بدی هم نیست
به شرط اینکه بقیه باهامون دشمن نشن و الکی پرونده سازی و رشوه و اینا نکنن .
کاری به خوب یا بد بودن سوپرلیگ ندارم
ولی قطعا روند فعلی که یک تیم مثل چلسی تو یک فصل می تونه بیشتر از ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون یورو خرج کنه و تیمی مثل بارسا حتی نمی تونه قرارداد بازیکنان خودش که از لاماسیا اومدن رو ثبت کنه خیلی نا عادلانه هست
انیلی از فساد حرف میزنه؟
درست میگه سوپرلیگ باید اجرا بشه تغییرات همیشه با مشکل روبرو شده ولی یا تغییر میکنی یا زیرچرخش له میشی هر چیزی که بار اول خواسته بیاد همه پشتش شر و ور گفتن
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.