پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته:بارسلونا-لوانته|بخش دوم:آلکارز و تیری در تاریکی!

کد خبر : 40721  |  زمان ارسال : سه شنبه 31 شهریور 1394

اختصاصی/ از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز این بار به تحلیل دیدار بارسلونا-لوانته پرداختیم. در قسمت اول به چینش و تاکتیک دو تیم نگاهی اجمالی انداختیم و تفکرات کلی انریکه و لوکاس آلکارز را بیان کردیم.( برای مشاهده ی بخش اول کلیک کنید! ) اما در بخش دوم آنالیز ، از آلکارز و تاکتیک های تدافعی اش برایتان می گوییم پس با ما همراه باشید...

لوکاس آلکارز و تیری در تاریکی:

لوانته در اکثر بازی های فصل گذشته و این فصل ، تاکتیک دفاعی-ضد حمله را استفاده می کند. در این تاکتیک آلکارز ، شاگردانش را در زمین خودی جمع کرده و سعی می کند توپ را در میانه ی زمین نگاه دارد. همچنین ، چینش مورد علاقه ی لوکاس 1-3-2-4 و گاهی اوقات نیز 2-4-4 لوزی و با هدف لوانته در تمامی بازی ها کسب 1 امتیاز بازی است. در نتیجه آن ها روی گل نخوردن تمرکز می کنند. همچنین با پرس های شدید حریف را در همان نیمه ی اول خسته کرده و  در نیمه ی دوم هجومی تر شده و با آوردن زارا به یک خط جلو تر ، پرس سنگین رو به جلوی خود را اجرا می کنند. 

اما در دیدار با بارسلونا، لوکاس تصمیم گرفت حتی از قبل نیز دفاعی تر شده و با چنگ و دندان ، 1 امتیاز ارزشمند را کسب کند. در نتیجه چینش 2-3-5 را برگزید. خوانفران و فدال در قلب دفاع حضور داشته ، زارا(هافبک هجومی) به یک خط عقب تر آمده ، لوپز ( دفاع راست لوانته) ، نزدیک به محوطه ی جریمه ی خودی بازی کرده و 2 مهاجم هدف لوانته نیز در میانه ی زمین به امید اشتباه مدافعان بارسلونا، پرس می کردند.

تاکتیک دیگر آلکارز استفاده از 2 لایه دفاع خطی متراکم بود تا تور آفساید را برای مهاجمین آبی اناری ، پهن کند. توری که حسابی مونیر را در دام انداخت!( گل مونیر در نیمه ی دوم به دلیل آفساید ، مردود اعلام شد )

این تاکتیک تدافعی در نیمه ی اول به خوبی توانست نقشه های انریکه را نقش بر آب کند و تمامی راه های نفوذ را ببندد. البته چند باری شاگردان انریکه فرصت باز کردن دروازه ی روبن را داشتند که با بی دقتی از دست رفت. ( مانند پاس مسی به مونیر، و ضربه ی عجیب این بازیکن مقابل دروازه ی خالی!)

برای همین آلکارز شادمان از تساوی 0-0 در نیمه ی اول ، تیمش را بدون تغییر به نیمه ی دوم فرستاد. البته در نیمه ی دوم نیز همه چیز برای او و شاگردانش به خوبی پیش می رفت تا اینکه فوق ستاره ی آرژانتینی بارسلونا با پاس بی نقصش بارترا را صاحب توپ کرد و با فرصت طلبی این بازیکن، سد لوانته فرو ریخت.

 

پس از این گل لوکاس فورا به چینش 2-4-4 سوییچ کرد. در نتیجه فضای بیشتری برای آبی اناری ها به وجود می آمد و البته این فرصت را به لوانته می داد تا ضد حمله بزند.

روی یکی از همین ضد حمله ها ، کرنری بدست آوردند که با غفلت تراشتگن ، به گل تبدیل شد تا لوانته نیز در این بازی ، گلی بزند!

پس از این گل آلکارز دوباره به چینش 2-3-5 سابق خود بازگشت تا دفاع کند. اما به دلیل خستگی و فشار بی امان بلوگرانا ، مدافعین این تیم چند باری توپ را لو دادند و موقعیت گل های زیادی به شاگردان انریکه هدیه کردند. اما این موقعیت ها نیز با بی دقتی و دست دست کردن از دست رفت.( مانند اشتباه خوانفران ، توپ ربایی راکیتیچ، دست دست کردن این بازیکن و در نهایت از دست رفتن موقعیت! )

 

در نتیجه آلکارز که قصد داشت با اتوبوسی دفاع کردن ، تیری در تاریکی شلیک کند و در خوشبینانه ترین حالت بتواند 1 امتیاز بازی را کسب کند ، بازنده به والنسیا بازگشت تا مزد ترسش را بچشد. البته نمی توان به این مربی کهن سال خرده گرفت. زیرا ابزار و مهره های باکیفیتی در اختیار ندارد و حداکثر آرزوی تیمی که هدایتش می کند ، کسب رتبه ی تک رقمی در پایان لیگ است!

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.