پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت: بررسی فنی کاندیداهای جانشینی انریکه در بارسلونا ! (این داستان به روز می شود)

کد خبر : 63340  |  زمان ارسال : جمعه 20 اسفند 1395
لوئیز انریکه با اعلام کناره گیری از وظیفه سنگین هدایت بارسلونا هم اکنون باشگاه را برای اتخاذ مهم ترین تصمیم درون تیمی درگیر کرده است!

اختصاصی بارسانیوز – هم اکنون؟؛ این سوالی است که باید به صداقت گفته های جوزپ ماریا بارتومئو و لوئیز انریکه بسنده کرد که این تصمیم را به قبل از آغاز فصل ربط دادند.

 

شاید انریکه خوش شانس بود که با معطل کردن بحث تمدید قرارداد خود با بارسلونا باعث شد تا ماجرای تصمیم انریکه برای اعلام جدایی از بارسلونا تحت شعاع کسب نتایج ضعیف در چند بازی و عملکرد غیرمجاز با فلسفه باشگاه و سوت اعتراضی هواداران در نیوکمپ قرار نگیرد.

 

 

اینکه انریکه در کنفرانس پس از بازی با خیخون رسما اعلام کرد که تصمیم خود را در پیش فصل به باشگاه اعلام کرده و بارتومئو و فرناندز از او خواسته اند که عجله نکند، می تواند سناریویی پیچیده باشد ولی قطعا نمی توان تاثیر سوت های هواداران در نیوکمپ را در این تصمیم کتمان کرد تصمیمی که در مناسب ترین وقت، اوضاع را برای بارسلونا با به جوش دراوردن خون بازیکنان تغییر خواهد داد تا همه برای پایانی خوش مبارزه کنند.

 

اعلام کناره گیری انریکه هم اکنون کاندیداهای موردنظر را ملزم به پاسخگویی واداشته که پوچتینوبه عنوان یکی از گزینه ها در یک نشست رسانه ای پیش از بازی یکشنبه مقابل تاتنهام درخصوص شایعات منتشر شده در مورد قبول هدایت آبی اناری ها از فصل آینده گفت:

من لیست بلندی با 100 نامزد را دیده ام. من همیشه به شما گفتم که این لازمه تجارت است و به خوبی این را می دانم. من با توپی در آغوش متولد شده ام و به خوبی تجارت را درک می کنم. برای من تاتنهام یکی از بزرگ ترین باشگاه هاست. ما به خوبی فوتبال بازی می کنیم و تمی هیجان انگیز با بازیکنان بسیار خوب داریم. این طبیعی است که ما به سایر باشگاه ها و اتفاقات ان ها توجه داشته باشیم. ما بخشی از تجارت و کسب و کار دیگران هستیم پس نام ما همواره مطرح می شود و در لیست قرار می گیرد.

 

 

ولی آنچه که در حال حاضر بسار بااهمیت است، تصمیمی درست برای نیمکت بارسلونایی است که فلسفه خود را در طی سه سال تحت هدایت انریکه از دست داد و قطعا زمانی سرنوشت ساز برای اعلام نظر نهایی باشگاه روی سرنوشت سبک بازی بارسلوناست که مسی رو آن حرف دارد و به نظر می رسد تمدید قرارداد او وابسته به این موضوع است.

 

 

در بارسانیوز پیش از این به طور مفصل با آنالیز بازی ها گفتیم که رویکرد بازی مستقیم تیم انریکه قطعا یکی از ضربه های بزرگ به او بود که یکی از مربیان سابق آکادمی بارسلونا نیز با تایید خیانت به فلسفه کرایوف اوضاع را بیش از پیش در ساختار درون باشگاهی آشفته کرد ولی آنچه که هم اکنون اهمیت دارد، تصمیمی سرنوشت ساز برای آینده است که Fourfourtwo با بررسی و رتبه بندی و امتیاز دهی به کاندیداهای موجود، سرمربی مناسب بارسلونا را انتخاب کرد.

 

خیمز (نمره 7 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (4 از 5) :تمایل او برای بازی مالکانه، مسلط بر اوضاع بازی با دراختیار داشتن مالکیت توپ از طریق سیستم مثلثی شکل و پرس شدید از محوطه جریمه حریف می تواند از خواسته های بارسلونا باشد.

 

 

استراتژیک مناسب (2 از 5) : او به عنوان بازیکن در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کرده و به همراه اسپانیا کسب عناوین قهرمانی را تجربه کرده است. ولی او به عنوان یک مربی همراه با بودجه های کوچک در تیم های غیر مطرح کار کرده ولی آرمان گرای او ادامهدار است و به عنوان یک مربی نترس در سر خود داستان ماجراجویی بزرگی را می پروراند و عاشق تجارب جدید است.

 

نتیجه گیری (1 از 5) : خیمز با رایو وایکانو به خوبی کار کرده و هم اکنون در میانه جدول لالیگا قرار گرفته اند. با این حال او پس از گذراندن دوره ای کوتاه به همراه کوردوبا به سختی می توانسته با موفقیت خود در جای دیگر کار کند.

 

مائوریزیو ساری ( نمره 8 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/4) : سرمربی حال حاضر ناپولی، از نظر تاکتیکی بسیار علاقه مند به پرس شدید از نزدیکی محوطه جریمه حریف است که با آرایشی فشرده معمولا با سیستم های 2-1-3-4 یا 3-3-4 بازی می کند. تیم های او همواره قبل از اینکه به فکر گشودن دروازه حریف و تمام کردن کار در یک سوم نهایی زمین حریف باشند، در میانه میدان به خوبی سازماندهی شده اند و مالکیت توپ را دراختیار می گیرند که قطعا با نیاز بارسلونا هماهنگ است.

 

 

استراتژیک مناسب (5/1) : ساری به عنوان یک مربی ترجیح می دهد که بلافاصله با بازیکنی که پس از مصدومیت و خرید در دسترس قرار می گیرد کار کند. او همچنین مربی ای است که شما ممکن است او را آزار دهنده خطاب کنید چون او شخصیتی دارد که حرف های خودش را نمی سنجد و همواره در کنفرانس های خود مشکلاتی را برای خود و تیمش ایجاد کرده است.

 

نتیجه گیری (5/3) : ساری اندیشه های خود را در سری آ ایتالیا به کار گرفته است و قبل از ان نیز با امپولی در این لیگ جهت بقای ان ها در سری آ کار کرده بود. او بلافاصله پس از خروج بنیتز جانشین این مربی اسپانیایی شد و فورا آن ها را در ررقابت برای کسب قهرمانی قرار داد.

 

آرسن ونگر (نمره 9 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/3) : ونگر همچنان به دنبال ارائه دادن جذاب ترین فوتبال در لیگ جزیره است و با سیسات اقتصاد گونه خود همچنان به سیستم 1-3-2-4 وفادار باقی مانده که این سیاست اقتصادی آرسنال را در سال های اخیر در مسیر پیشرفت محدود کرده است.

 

 

استراتژیک مناسب (5/3) : به نظر می رسد به عنوان یک انقلاب درون باشگاهی در آرسنال، ایده آرسن ونگر در حال منسوخ شدن بابت تاکتیک هایش است.ولی با این حال او پر از تجربه است و توانسته با اقتصادی ضعیف از آرسنال در مقابل غول های بزرگ محافظت کند و همواره در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود کسی که از سوی بازیکنانش بسیار مورد احترام است.

 

نتیجه گیری (5/3) : اهمیت دارد که بحث ونگر کمی از نتیجه گیری هایش جدا شود. در حالی که او سال ها قبل با موناکو و آرسنال به موفقیت های زیادی رسیده بود ولی هم اکنون آخرین قهرمانی او با آرسنال در لیگ جزیره به 13 سال قبل باز می گردد که با توجه به تیم جوانی که او در سال های اخیر دراختیار داشته قابل انتقاد نیست.

 

مائوریسیو پوچتینو (نمره 9 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/3) : پوچتینو به عنوان یکی از شاگردان مارسلو بیلسا، با نگرش بازی تهاجمی و دفاع من تو من، از پرس شدید و بازی پر سرعت برای گرفتن توپ از حریف بهره می برد ولی در حمله ترجیح می دهد تا با خونسردی خاصی تیمش را به گل برساند و گاهی هم از بازی مستقیم بهره ببرد.

 

 

استاتژیک مناسب (5/3) : پوچتینو سابقه درخشانی در شناسایی و پرورش استعداد های جوان دارد همانطور که با فیلیپه کوتینیو در اسپانیول کار کرد و همچنین دله علی و هری کین را به دنیای فوتبال معرفی نمود. او همچنین شخصیت آرام و بی سر و صدایی دارد ولی با بازی برای اسپانیول  حضور در تیم رقیب و همشهری بارسلونا به نظر نمی رسد گزینه مناسبی برای هدایت آبی اناری هاب اشد.

 

نتیجه گیری (5/3): او هم در اسپانیول و هم در ساوتهمپتون امنیت تیم برای بقا در لیگ را تضمین کرد و سپس راهی تاتنهام شد تا این تیم را برای دو فصل پیاپی در رقابت برای کسب قهرمانی لیگ جزیره قرار داده باشد.

 

اوزه بیو ساکریستان (نمره 9 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/3) : اوزه بیو دوستدار تیم تدافعی تهاجمی است با جلو بردن خطوط تیم و تجمع بازیکنان. او همچنین باتوجه به ساختار بارسلونا دوست دارد تا توپ را از عقب نیز به جلو منتقل کند. او با سبک مالکیت توپ تمایل دارد تا با پاس کاری و حرکت از کناره ها هجوم ببرد و معمولا سیستم بازی او 3-3-4 است.

 

 

استراتژیک مناسب (5/4) : به عنوان بازیکنی کلیدی در تیم یوهان کرایوف، طرز تفکر و اتخاذ استراتژیک هایش تحت تاثیر کرایوف قرار گرفته و شخصا نیز به این موضوع اعتراف کرده است. او همچنین باشگاه بارسلونا را نیز بابت دستیاری پپ در دوره مربیگری فرانک ریکارد و کار با تیم B در زمان گواردیولا به خوبی می شناسد و او از این منظر سنتی نگریستن به نیمکت می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

نتیجه گیری (5/2): پس از کشمکش در سلتاویگو و کسب نتایج متغیر در بارسلونای B اوزه بیو جای دیوید مویس را در سوسیه داد گرفت و از آن زمان او در حال مبارزه برای کسب سهمیه اروپایی است.

 

ماسیمیلیانو آلگری ( نمره 10 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/2) : آلگری به مالکیت توپ منطقی اعتقاد دارد که درنهایت کسب نتیجه در اولویت است که تیم به ندرت از عقب بازی سازی می کند و کار تهاجمی توسط هافبک ها و مهاجمین با فضا سازی صورت می گیرد و به همین دلیل نمره او در این بخش باتوجه به فلسفه بارسلونا پایین می باشد. او از نظر کار تهاجمی ترجیح می دهد که دفاع دخالتی نکند و شیوه مالکانه بازی تیم او نیز بستگی به شرایط و وضعیت بازی دارد و به همین دلیل تیمی انعطاف پذیر با سه سیستم 2-2-3، 2-1-3-4 و 1-3-2-4 دارد.

 

 

استراژیک مناسب (5/3) : آلگری با شناخته شدن و مشهور بودن بابت خارج کردن تیم خود از دوره .های دشوار شناخته شده است و از توانایی ها و طرفند های فوق العاده ای برای برگرداندن همه چیز سر جای خود برخوردار است که قهرمانی یوونتوس پس از بازی های ناامید کننده در ابتدای فصل اثبات این ادعاست. او این توانایی را دارد که تیم خود را به صورت اساسی تعمیر و از بحران خارج کند.

 

نتیجه گیری (5/5) : پس از هدایت ساسولو برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به سری B، او دوره لذت بخشی را در کالیاری قبل از فتح عناوین قهرمانی سری آ با میلان و یوونتوس سپری کرد. علاوه بر این او توانست تیم خود را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015 برساند که در آن جا مغلوب بارسلونای انریکه شدند.

 

توماس توخل ( نمره 10 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/4) : مرید پپ گواردیولا، علاقه مند به گذاشتن بازیکنان خلاق بین خطوط دفاعی تیم حریف است و به نظر می رسد دیدگاهش امکان نشستن او را بر روی نیمکت بارسلونا فراهم نماید. او همچنین مخالف پرس شدید دفاع حریف است و به عنوان یک مربی تاکتیک پذیر، روی تمامی برنامه ها و توانایی هایش حریفش برنامه می چیند.

 

 

استراتژیک مناسب (5/3) : بدون شک ایده توخل بر مبنای فلسفه بارسلونا استوار است و بر روی تیمش تمرکز دارد ولی او شخصیتی دارد که تیمش را بر مبنای نوع شخصیت تیم حریف به زمین می فرستد.

 

نتیجه گیری (5/2) : تحت هدایت توخل، ماینز برای اولین بار راهی تورنومنتی اروپایی شد و پس از سپری کردن 5 سال فوق العاده در این تیم هدایت دورتموند را به جای کلوپ پذیرفت اگرچه که هنوز در کسب نتیجه در حال تلاش است.

 

ارنستو والورده (نمره 11 از 15)

 

بررسی فنی و آنالیز جامع بر ارنستو والورده در اینجا

 

قابلیت تاکتیکی (5/2) : او با سیستم مشهور 1-3-2-4 خود اساسا روی کارهای دفاعی با رویکرد بازی محکم و بستن راه های نفوذ حریفان تمرکز دارد. او در سیستم بازی خود از رویکرد بازی مستقیم نیز استفاده می کند که قطعا مناسب بارسلونا نیست.

 

 

استراتژیک مناسب (5/5) : این نمره کامل نشان می دهد که والورده بابت بازی زیر نظر یوهان کرایوف اساسا نیاز باشگاه را می شناسد. او پس از عملکردی فوق العاده در اتلیتک بیلبائو به خوبی تجربه کافی را در کنار هدای سایر تیم ها به دست اورده و به خوبی نیاز بازیکنان را درک می کند.

 

نتیجه گیری (5/4) : پس از هدایت اسپانیول به فینال جام یوفا در سال 2007، والورده در یونان نیز با فتح سوپر لیگ این کشور درخشید و اخیرا اتلتیک بیلبائو را نیز برای کسب سهمیه اروپایی به چالش کشیده است.

 

رونالد کومان (نمره 11 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/2) : کومان به عنوان یک مربی که یک مدافع بوده است، بابت بهبود دادن سیستم های دفاعی شهرت یافته که به همین دلیل نظم و تعادل خاصی را در اورتون ایجاد کرده است. از نظر دفاعی تیم او فشره کار می کند درحالی که در کار تهاجمی آن ها حالت های ترکیبی از مالکیت توپ و بازی مستقیم و سایر تاکتیک ها را انجام می دهند. او تیمش را بین سیستم های 3-5-2، 1-3-2-4 و 1-2-4-3 دست به دست می کند.

 

 

استراتژیک مناسب (5/5) : او به عنوان نمادی از تاریخ باشگاه بارسلونا بابت به ثمر رساندن گل پیروزی بخش اولین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان در سال 1992 در نیوکمپ بسیار مورد احترام است و قطعا با تاکید بر توسعه و پیشرفت بازیکنان جوان، از شانس بالایی برای برعهده گرفتن هدایت بارسلونا برخوردار م باشد.

 

نتیجه گیری (5/4) : عملکرد مناسب در فاینورد در هلند و فتح دو عنوان قهرمانی با آژاکس و آیندهوون و پس از آن مربی گری در بنفیکا و والنسیا باعث شد تا او تجربه هدایت تیم های انگلیسی ساوتهمپتون و اورتون را نیز به دست آورد که بهبود وضعیت همه این تیم ها باعث کسب تجربه زیاد و اثبات توانایی های او شده است.

 

خورخه سمپائولی (نمره 12 از 15)

 

قابلیت تاکتیکی (5/5): تیم او با پرس شدید در فاز تدافعی و در کنار دراختیار گرفتن مالکیت توپ در فاز تهاجمی، ایده آل های باشگاه بارسلونا را دراختیار دارد. شهرت سمپائولی به ایناست که به خوبی تیم خود را باتوجه به رویکرد تیم حریف، آرایش و سازمان می دهد.

 

 

 

استراتژیک مناسب (5/3): او به عنوان یک مربی دارای شخصیت رفتاری در کنار زمین و مربی ای پر هیجان، بسیار با دقت به کار خود می پردازد و ببه نوعی بسیار جزئیات نگر و وسواسی است اگرچه که هنوز اولین سال کار در فوتبال اروپا را تجربه می کند.

 

نتیجه گیری (5/5): بی شک سمپائولی نمره کامل را بابت موفقیت به همراه تیم ملی شیلی به دست می آورد که بهترین تیم آمریکای جنوبی را در راه فتح کوپا امریکا ساخت و هم اکنون نیز در سویا فوق العاده نتیجه گرفته است و در رقابت با بارسلونا و رئال برای فتح لالیگا در کنار شانس بیشتر صعود نسبت به لستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا دارد.

 

جزئیات بیشتر در صورت یافت نظیر بررسی والورده، اضافه خواهد شد

 

با ما همراه باشید

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.