پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز؛ ایده های تاکتیکی والورده در شب درخشش دمبله در سوپر کاپ

کد خبر : 82155  |  زمان ارسال : دوشنبه 22 مرداد 1397
3 سیستم والورده در شب قهرمانی

اختصاصی بارسانیوز – قبل از دیدار شب گذشته بارسلونا مقابل سویا احتمال رخ دادن هرگونه نتیجه بابت تابستانی همراه با جام جهانی و اضافه شدن یک هفته ای بازیکنان کلیدی قبل از سوپرکاپ وجود داشت چون این اولین باری بود که خرید های جدید در کنار بازیکنان کلیدی تیم قرار می گرفتند و همچنین این اولین بازی خیلی از ستاره های بارسلونا پس از تعطیلات محسوب می شد درحالی که سویا خود را زودتر از بارسلونا برای لیگ اروپا آماده کرده بود.

 

ارنستو والورده با آگاهی از عدم هماهنگی و آمادگی 100 درصدی تیم در کنفرانس قبل از بازی نسبت به آمادگی بیشتر تیم حریف هشدار داده بود که همین موضوع باعث شد تا بارسلونا با حضور آرتور و رافینیا در کنار بوسکتس در سیستم 3-3-4 در نیمه نخست کمی متزلزل ظاهر شود که بابت اولین تجربه تیم طبیعی بود که در نیمه دوم با ورود راکیتیچ و کوتینیو اوضاع بهتر پیش رفت چون خطوط دفاعی سویا به هم نزدیک بود و کار را برای مانور در بین بازیکنان حریف دشوار می کرد.

 

 

درخشش دمبله

 

در طول تابستان درخصوص عثمان دمبله و آینده او در تیم اصلی به ویژه پس از ورود مالکوم شک و تردید وجود داشت اما درنهایت دمبله با بازگشت زودهنگام و قبل از پایان مهلت تعطیلات به تمرینات تیم پیام روشنی را منتشر کرد و همچنین در یک گفت و گوی آنلاین خبر از ماندن در تیم داد.

 

دمبله در ایده تاکتیکی ارنستو والورده در سیستم 3-3-4 که محکوم به اجرای آن در فصل جدید است از دمبله در جناح چپ (طبق پیشبینی و خواسته کاربران بارسانیوز) استفاده کرد تا لوئیس سوارز در نوک خط حمله و مسی در جناح راست با حمایت رافینیا و آرتور قرار بگیرند که دو بال کناری تیم سمدو و آلبا وظیفه پوشش و حمایت را برعهده داشتند.

 

 

شب درخشان دمبله صرفا بابت گل پیروزی بخشی که در فاصله 12 دقیقه تا انتهای بازی به ثمر رساند رقم نخورد چون او آماری عالی از خود برجای گذاشت و هر موقع توپ را دراختیار گرفت هدفمند کار کرد که به عنوان بهترین بازیکن زمین از نگاه کاربران بارسانیوز نیز با اخذ 40 درصد آرا بالاتر از مسی 36 درصدی انتخاب شد.

 

آمار دمبله مقابل سویا

دقت شوت: 100%

دقت پاس: 90%

لمس توپ: 64 مرتبه

تعداد پاس: 41

مواجهه با خطا: 4

خلق موقعیت: 3

موفقیت در کورس و نبرد: 3

شوت: 2

گل: 1

 

نکته امیدوار کننده در مورد دمبله پیشرفت او در همکاری با مسی بود که در کنار آن تاثیر خود را نیز با گلی فوق العاده به شوت از پشت محوطه نشان داد.

 

دمبله بازیکنی دو پا (عملکرد در تیم های اصلی باشگاهی و تیم ملی):

پای چپ: 12 گل و 17 پاس گل

پای راست: 16 گل و 16 پاس گل

 

ایده های تاکتیکی والورده

 

والورده حتی از سوپر کاپ نیز به عنوان یک بازی برای پیاده ساختن طرح و ایده تاکتیکی خود ساتفاده کرد که در سیستم 3-3-4 از دمبله به عنوان وینگر چپ برخلاف فصل گذشته که در وینگر و هافبک راست از او بهره گرفته بود استفاده کرد و نلسون سمدو و رافینیا را در جناح راست جهت همکاری و کارهای ترکیبی با مسی قرار داد که سمدو 90 دقیقه ای عالی را سپری کرد.

 

سمدو چهارمین بازیکن برتر زمین از نگاه کاربران بارسانیوز نیز پس از دمبله، مسی و تراشتگن شد که نشان می دهد می تواند در فصل جدید نسبت به بازی در این پست تیم را بیمه کند در ایده ای که روبرتو به خط میانی برای رسیدن استراحت به بوسکتس منتقل می شود.

 

مسی 9 کاذب سیستم 3-3-4 در ابتدای نیمه دوم

 

پس از اینکه والورده در نیمه نخست از ترکیب خود بابت عدم هماهنگی لازم که صرفا اولین تجربه بازی رافینیا و آرتور در کنار ستاره های تیم بود نتیجه نگرفت، مسی در نیمه دوم به عنوان 9 کاذب به مانند فصل قبل کار کرد و سوارز که فصل گذشته به جناح چپ متمایل میشد اینبار به جناح راست متمایل گشت که انتظار می رود در این حالت مالکوم جای سوارز بازی کند.

 

 

پس یکی از ایده های والورده بازی با 9 کاذب در سیستم 3-3-4 است که مالکوم می تواند در جناح راست کار کند و دمبله و کوتینیو در جناح چپ قرار بگیرند و مسی 9 کاذب باشد و سوارز نیمکت نشین باشد.

 

سیستم 1-3-2-4 با ورود کوتینیو

 

یکی دیگر از سیستم های محتمل فصل نیز شب گذشته توسط والورده امتحان شد و با ورود کوتینیو سیستم به 1-3-2- تغییر پیدا کرد و مسی نقش بازیکن پست شماره 10 را برعهده گرفت و دمبله به جناح راست منتقل شد  کوتینیو در جناح چپ کار کرد که راکیتیچ و بوسکتس دو هافبک پشت آن ها بودند و سوارز نیز مهاجم نوک بود.

 

 

سوارز دور از فرم ایده آل

 

واقعیت لوئیس سوارز به مانند ابتدای فصل گذشته اوست که از مرز آمادگی به دور می باشد و باید اینبار سریعا خودش را پیدا کند چون بازیکنی چون مالکوم روی نیمکت و برای ایده 3-3-4 والورده با نقش مسی به عنوان 9 کاذب وجود دارد که ترکیب بدون سوارز می تواند به صورت های زیر باشد

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.