پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رسمی : باشگاه بارسلونا جزئیات درآمد 990 میلیون یورویی را اعلام کرد ( گزارش کامل )

کد خبر : 93971  |  زمان ارسال : پنجشنبه 28 شهریور 1398
بارسلونا هم در درآمد و هم در هزینه رشد کرد

اختصاصی بارسا نیوز - باشگاه بارسلونا امروز پنجشنبه گزارش اقتصادی خود را برای فصل 2018/19 ارائه کرد . اسکار گرائو مدیرعامل باشگاه و کویک تومباس از بخش مالی باشگاه مسئول ارائه جزئیات آماری درآمدی باشگاه بودند که نزدیک به 1 میلیارد یورو بود !

 

باشگاه بارسلونا در سال گذشته 990 میلیون یورو درآمد داشت که نزدیک به اهداف اصلی یعنی رقم 1 میلیارد یورو بود .

 

درآمد باشگاه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 76 میلیون یورو یعنی بیش از 8 درصد رشد را نشان میدهد .

 

مدیران باشگاه از رقم درآمدی ابراز رضایت کردند اما گفتند " چالش این بود که در ششمین سال درآمد ما به بیش از 1 میلیارد یورو برسد که تقریبا این هدف حاصل شد " .

 

 

با این حال  آمار نشان میدهد بارسلونا از نظر هزینه نیز با رشد همراه بوده و در سال گذشته رقم 973 میلیون یورو توسط باشگاه در تمام بخش ها هزینه شده است که 91 میلیون یورو نسبت به سال قبل از آن یعنی حدود 10 درصد رشد را نشان میدهد .

 

همچنین آمار نشان میدهد سود باشگاه در سال گذشته کاهش داشته است به طوری که پس از کسر مالیات باشگاه 5 میلیون یورو سود کرده است که 6 میلیون از سال قبل از آن کمتر بوده است .

 

با این حال بارسلونا در 8 سال گذشته یک باشگاه سودآور بوده است که خبر خوبی است .

 


تفکیک درآمد

کویک تومباس مسئول توضیح آمار و ارقام بود . او توضیح داد که قیمت کارت عضویت باشگاه افزایش نخواهد یافت با این حال گفت که باشگاه از استادیوم و موارد دیگر مرتبط با آن مثل بخش VIP در فصل گذشته 151 میلیون یورو درآمد داشته است که 6 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن را نشان میدهد .

 

 

مسئول امور مالی باشگاه همچنین عنوان کرد که بارسلونا 298 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی دریافت کرده است و مبلغ 325 میلیون یورو نیز از بخش اسپانسری و فروشگاه ها کسب شده است که افزایش 24 درصدی را نشان میدهد .

 

وی اما اشاره کرد که درآمد باشگاه از محل فروش بازیکنان تنها 114 میلیون یورو بوده که کاهش را نشان میدهد زیرا نسبت به فصل 2017/18 که بارسلونا نیمار را فروخت این مبلغ مقایسه شده است . اما همچنین باشگاه 41 میلیون یورو نیز از فروش بازیکنان قرضی کسب کرده است .

 


تفکیک هزینه ها

بارسلونا در مجموع 973 میلیون یورو هزینه کرده است که محل خرج این مبلغ مربوط به بخش های مختلفی میشود . به طور مثال باشگاه برای پرداخت دستمزدها مبلغ 523 میلیون یورو هزینه کرده که 5 درصد رشد نسبت به 2017/18 را نشان میدهد . باشگاه پیشبینی کرده بود 492 میلیون یورو برای دستمزد هزینه کند که رقم به خاطر صعود باشگاه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان افزایش یافت چون باشگاه برای صعود به بازیکنان پاداش پرداخت کرد .

 

 


رتبه بندی ها

بارسلونا اعداد را مثبت ارزیابی میکند . تومباس توضیح داد " درآمد طی 5 سال گذشته رشد 13 درصدی را نشان میدهد و همواره در حال رشد بوده است " .

 

درآمد بارسلونا در فصل 2014/15 مبلغ 608 میلیون یورو بود اما سال گذشته به 990 میلیون یورو رسید .

 

 

وی همچنین نشان داد که بارسلونا از زمان روی کار آمدن ساندرو راسل و سپس بارتومئو به سوددهی رسیده است . طبق نمودار بالا بارسلونا از فصل 2011/12 مبلغ 202 میلیون یورو سود کرده است .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.