پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مهاجمان ضربه آزاد زن لاماسیا که بهتر از مسی بودند : آنها اکنون کجا هستند ؟ ( + ویدیو )

کد خبر : 95273  |  زمان ارسال : شنبه 11 آبان 1398
تنها استعداد کافی نیست . مسی برای زدن ضربات آزاد تمرین زیادی کرده است

اختصاصی بارسا نیوز - شاید عجیب باشد اما مسی برای سال های زیادی به عنوان یک ضربه آزاد زن خوب محسوب نمیشد . در واقع در لاماسیا برای ضربات آزاد هرگز به مسی فرصت نمیرسید .

 

اگر 15 سال حضور مسی در فوتبال حرفه ای را بررسی کنیم به دو تاریخ تقسیم میشود . یکی قبل از 24 آوریل 2012 و یکی بعد از آن . زیرا مسی قبل از این تاریخ تنها 6 ضربه آزاد زده بود اما پس از آن 44 گل ضربه آزاد به ثمر رساند .

 


مسی در کنار کلوزی

 

اینکه میگوید لیونل مسی در حال خوردن نان استعدادش است جمله نادرستی میباشد زیرا به وضوح مسی در تمام این سال ها تلاش کرده تا بهتر شود . یک نمونه واضح همین ضربات آزاد هستند که مسی در چند سال گذشته با تمرین زیاد موفق شده بهترین ضربه آزاد زن شود .

 

مسی در سنین جوانی فرصتی برای ضربات آزاد بدست نمی آورد زیرا در لاماسیا 2 بازیکن در ضربات آزاد بهتر از مسی بودند . یکی ویکتور وازکز و دیگر خوان خوزه کلوزی بلاسکو .

 

چه اتفاقی برای این 2 بازیکن افتاد ؟

ویکتور وازکز 6 ماه از مسی بزرگتر است و در مجموع 3 بازی برای تیم اول بارسلونا انجام داد و در دیدار مقابل روبین کازان در لیگ قهرمانان موفق به زدن گل شد . او در سال 2011 به کلوب بروژ پیوست و اکنون پس از حضور در مکزیک و کانادا در تیمی قطری بازی کند .

 

 

کلوزی اما به خوش شانسی او نبود و نتوانست در سطح اول فوتبال بماند . او زمانی در یوونیل A بود اما در سال 2006 به Catarroja CF فروخته شد و این بازیکن در لیگ های دسته پایین به فوتبال خود ادامه داد .

 

اما مسی چه شد ؟

مسی در ضربات آزاد اصلا خوب نبود اما او حالا عالی است که نشان میدهد تمرینات زیادی انجام میدهد . اما او از کجا در ضربات آزاد مهارت کسب کرد ؟ خب مطمئنا در لاماسیا به این مهارت نرسیده است .

 

آلبرت بنیوئس رئیس سابق لاماسیا در سال 2018 به سایت گل گفت که آنها با مسی روی ضربات آزاد تمرین نکردند . او گفت که لئو مسی به دلیل هوش بالا بر اساس تجربه ضربات آزاد را خودش یاد گرفته است .

 

اما چیز عجیبی نیز وجود دارد . دیگو مارادونا گفته که به لئو مسی در ضربات آزاد راهنمایی کرده که این کمک او باعث شده مسی از بقیه بازیکنان فاصله نجومی بگیرد .

 

مارادونا در سال 2010 مربی آرژانتین بود و او مدعی است در همین زمان به مسی برای ضربات آزاد کمک کرده است . او گفت :

من به مسی یاد دادم که چطور ضربات آزاد را بزند . او از من پرسید کجا بزنم . من گفتم به وسط ( توپ ) ضربه بزن . قرار نیست بابت این ( آموزش ) به من اسکار بدهند . به او گفتم نگران نباش . تو این را یاد میگیری . حالا او طوری یاد گرفته که نمیتواند آن را گل نکند .

 

روز سه شنبه هفته گذشته مسی در جریان بازی با رئال وایادولید موفق به زدن 50مین گل ضربه آزاد خود شد . او در 5 سال گذشته 20 گل ضربه آزاد به ثمر رسانده است . در واقع هیچ باشگاهی طی این 5 سال آمار بهتر از مسی ندارد .

 

آمار ضربات آزاد در 5 فصل گذشته - 5 لیگ معتبر :

مسی : 20 گل

یوونتوس : 13 گل

آ.اس رم : 13 گل

پاری سن ژرمن : 13 گل

المپیک لیون : 13 گل

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.