پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه : 20 چالش لئو مسی در سال 2020 !

کد خبر : 96804  |  زمان ارسال : سه شنبه 10 دی 1398
مسی و 20 چالش که میتواند از آنها عبور کند

اختصاصی بارسانیوز- به گزارش آ اس و موندو لئو مسی به دنبال شکستن رکورد های جدیدی در سال 2020 است.

 

مسی در 32 سالگی توپ طلای ششم خود را کسب کرد و در تاریخ جاودانه شد ولی هنوز عطش خود را برای کسب جام ها و جوایز بیشتر و شکستن رکوردههای دیگر حفظ کرده است.

 

1- رکورد 500 پیروزی با بارسلونا:

مسی تاکنون 498 پیروزی در 705 بازی با بارسلونا به دست آورده و با 2 پیروزی دیگر به رکورد 500 پیروزی با بارسلونا خواهد رسید. در این بین مسی موفق شده در این تعداد بازی آمار 618 گل و 240 پاس گل را به ثبت برساند.

 

2- 900 بازی در کل دوران حرفه ای خود:

مسی تاکنون 843 بازی در کل دوران حرفه ای خود انجام داده که 138 تای آن با پیراهن آرژانتین و 705 تای آن را با پیراهن بارسلونا انجام داده است.

 

3- 700 گل به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای:

مسی تاکنون 618 گل با پیراهن بارسلونا و 70 گل با پیراهن آرژانتین به ثمر رسانده است. در مجموع 688 گل به ثمر رسانده و با 12 گل دیگر میتواند به رکورد 700 گل به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای برسد. با روند فعلی به نظر میرسد که مسی میتواند در کمتر از 2 ماه به این تعداد گل برسد.

 

4- پنجمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا:

مسی تاکنون چهار قهرمانی با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده و با پنجیم قهرمانی میتواند به تنهایی به اولین بازیکن بارسلونا تبدیل شود که پنج قهرمانی اروپا با بارسلونا کسب میکند و با این کار از ژاوی و اینیستا عبور خواهد کرد و به رکورد خنتو نزدیک تر خواهد شد. لازم به ذکر است که خنتو شش قهرمانی اروپا با رئال مادرید به دست آورده است.

 

5- کسب یازدهمین لالیگا با بارسلونا:

مسی تاکنون ده قهرمانی با بارسلونا در لالیگا به دست آورده و با یک قهرمانی دیگر میتواند با رکورد خنتو که یازده قهرمانی در لالیگا به دست آورده برابری کند.

 

6- گذر از رکورد تاریخی پله:

پله 643 گل با پیراهن سانتوس به ثمر رسانده و مسی 618 گل با پیراهن بارسلونا توانسته به ثمر برساند. اسطوره آرژانتینی 25 گل دیگر تا شکستن رکورد تاریخی پله نیاز دارد.

 

7- بازیکنی با بیشترین جام:

مسی تاکنون 34 قهرمانی با پیراهن بارسلونا به دست آورده و 5 قهرمانی تا شکستن رکورد دنی آلوز فاصله دارد. لازم به ذکر است که دنی آلوز 39 جام کسب کرده و پرافتخارترین بازیکن تاریخ محسوب میشود.

 

8- شکستن رکورد تلمو زارا در لالیگا:

مسی تاکنون 13 گل در این فصل لالیگا به ثمر رسانده و پشت سر او بنزما با 12 گل فاصله دارد. این فصل مسی میتواند در چهارمین فصل متوالی این عنوان را کسب کند و با رکورد دی استفانو و هوگو سانچز برابری کند. همچنین مسی با هفتمین پیچیچی میتواند از رکورد زارا عبور کند و در لالیگا جاودانه شود. لازم به ذکر است که مسی در حال حاضر به همراه زارا شش بار آقای گل لالیگا شده است.

 

9- کسب هفتمین کفش طلا:

مسی تنها بازیکن تاریخ است که شش بار موفق به کسب کفش طلا شده، در رتبه دوم هم رونالدو قرار دارد که 4 کفش طلا را کسب کرده است.

 

10- کسب هفتمین توپ طلا:

مسی امسال توانست ششمین توپ طلای خود را کسب کند و با این کار خود را از رونالدو جدا کرده و به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که شش توپ طلا کسب میکند. اگر مسی در سن 33 سالگی این جایزه را کسب کرده لو یاشین در 34 سالگی و استنلی متئوس هم در 41 سالگی این عنوان را کسب کرده اند پس مسی بازهم میتواند برنده توپ طلا شود.

 

11- کسب کوپا آمریکا با تیم ملی آرژانتین:

مسی تاکنون دو بار به فینال این رقابت ها راه پیدا کرده ولی هردو بار شکست خورده و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده و در فینال جام جهانی 2014 هم شکست خورده بود. تنها افتخار مسی با تیم ملی آرژانتین کسب مدال طلای المپیک 2008 است.

 

12- هتریک در ضربات کاشته:

مسی تاکنون برابر سویا در سوپرکاپ اروپا 2015، مقابل اسپانیول در فصل 2019-2018 و مقابل سلتاویگو در این فصل موفق شده از روی ضربات کاشته دو گل به ثمر برساند و این شانس را دارد که از روی ضربات آزاد هتریک کند و این رکورد را به ثبت برساند.

 

13- شکستن رکورد هشت گل از روی ضربات آزاد در یک فصل:

مسی در فصول 2015-2014 و 2018-2017 این رکورد را ثبت کرده بود. مسی در حال حاضر 4 گل از روی ضربات کاشته به ثمر رسانده و در همین فصل میتواند رکورد خود را بهبود بخشد. مسی در مجموع 52گل از روی ضربات آزاد به ثمر رسانده و جونینیو با 76 گل را پیش روی خود میبیند.

 

14- بیشترین بازی با پیراهن بارسلونا:

مسی 705 بازی با پیراهن بارسلونا انجام داده و تنها با 62 بازی دیگر میتواند به رکورد ژاوی برسد که 765 بازی برای بارسلونا ناجم داده است. اگر بارسلونا دو بازی سوپرکاپ را انجام دهد و به فینال کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا برسد و در جام باشگاه های جهان بازی کند میتواند در سال 2020 به این رکورد دست پیدا کند.

 

15- 600 بازی با پیرهان شماره 10 بارسلونا:

با جدایی رونالدینیو از بارسلونا مسی شماره 10 بارسلونا را برتن کرد و از آن زمان 595 بازی انجام داده است و 567 گل و 221 پاس گل هم با همین پیراهن به ثمر رسانده است.

 

16- هفتمین آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا:

فصل گذشته مسی موفق شد با 12 گل این عنوان را کسب کند. در فصل جاری اما مسی تنها 2 گل به ثمر رسانده و هشت گل با لواندوفسکی فاصله دارد. لازم به ذکر است که رونالدو با هفت بار آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا در صدر قرار دارد و مسی با شش بار در رتبه دوم است.

 

17- رسیدن به رکورد گلزنی رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا:

تاکنون مسی 114 گل و رونالدو 128 گل به ثمر رسانده و تنها 14 گل فاصله بین آنها وجود دارد.

 

18- بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا:

تاکنون ژاوی با 151 بازی بیشترین بازی را در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسلونا انجام داده و مسی با 140 بازی در رتبه دوم قرار دارد. در مجموع کاسیاس 177 بازی و رونالدو با 168 بازی در رتبه های اول و دوم قرار دارند.

 

19- گلزنی در سه فینال لیگ قهرمانان اروپا:

مسی تاکنون دو بار در سال های 2009 و 2011 در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است. حال درصورت رسیدن بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا مسی میتواند این رکورد را به تنهایی از آن خود بکند و از ساموئل اتوئو جدا شود.

 

20- گلزنی از روی ضربه کرنر و قیچی برگردان:

مسی تاکنون موفق نشده گلی را از روی ضربه کرنر و قیچی برگردان به ثمر برساند و در سال جدید میتواند به این ناکامی پایان دهد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.