پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ویژه:5 نکته ای که شاید درباره لیونل مسی نمیدانید

زمان ارسال : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399
لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی یکی از مشهورترین ستاره‌هایی است که دنیای فوتبال به خود دیده. کمتر فوتبالدوستی است که اطلاعات زیادی از کینگ لئو نداشته باشد ولی در این یادداشت به بررسی پنج نکته جذاب درباره کینگ لئو می‌پردازیم که شاید برایتان تازگی داشته باشد.

1 مسی به تک‌تک تیمهای لالیگایی دست کم هفت گل زده

همه تیمهای لالیگایی وقتی در مقابل مسی شماره 10 بارسلونا قرار می‌گیرند طبیعتا از او می‌ترسند. از 19 تیم دیگری که در حال حاضر در لالیگا حضور دارند، مسی به تک‌تک آنها بیشتر از هفت گل زده. اما قربانی محبوب او سویا است که مسی موفق شده در 38 بازی 37 بار دروازه‌اش را باز کند. مسی در دوران فوتبالی خود در لالیگا در مقابل 40 باشگاه مختلف بازی کرده که از میان آنها تا کنون تنها مقابل سه تیم موفق به گلزنی نشده: کادیز، مورسیا و ژرز.

2 اولین بازی مسی در کنار کاپیتان فعلی بارسا، جرارد پیکه؛ دهه اول قرن حاضر

مسی و کاپیتان فعلی بارسلونا جرارد پیکه تقریبا کل دوران فوتبالی‌شان را در کنار هم سپری کرده‌اند. آنها در آکادمی لاماسیای بارسلونا هم‌تیمی بوده و به همراه سسک فابرگاس گروهی را تشکیل می‌دادند که به نسل 87 معروف بود. از همان روزها معلوم بود که این جوانهای بااستعداد روزی به ستاره‌هایی بزرگ تبدیل خواهند شد. با اینکه مسی پیش از پیوستن به تیم اول بارسلونا مدتی در منچستریونایتد و رئال زاراگوزا بازی کرد ورود هر دوی آنها به تیم اول بلوگرانا در سال 2008 اتفاق افتاد. آنها از آن زمان تا امروز در این تیم همبازی هستند و 471 بازی در کنار هم انجام داده‌اند. تنها بازیکنانی که مسی در کنارشان بازی‌های بیشتری داشته سرخیو بوسکتس و آندرس اینیستا هستند.

3 مسی بعد از هر بازی به مادربزرگش ادای احترام می‌کند

تصویر مسی که بعد از گلزنی هر دو دستش را به سوی آسمان گرفته در لالیگا به اتفاقی تبدیل شده که هر هفته تکرار می‌شود. ولی کمتر کسی معنای این حرکت را می‌داند. این در واقع ادای دین مسی به مادربزرگش سلیا است که مسی می‌گوید جرقه علاقه به فوتبال را در او شعله‌ور کرده و زمانی که لئو اولین قدمهای فوتبالی‌اش را برمی‌داشته از او حمایت کرده. مادربزرگ لئو متاسفانه در سال 1998 از دنیا رفته و هرگز موفق نشده شاهد بازی کردن او در بالاترین سطح فوتبال دنیا باشد. ولی مسی با این شادی بعد از گل خاص همچنان به روح او ادای احترام می‌کند

4 مسی می‌توانست برای تیم ملی اسپانیا بازی کند

مسی در سطح ملی همیشه برای تیم ملی آرژانتین بازی کرده اما او می‌توانست با پاسخ مثبت دادن به پیشنهاد اسپانیا، کشوری که همه زندگی باشگاهی‌اش را در آن سپری کرده، با پیراهن سرخ‌رنگ لاروخا به میدان برود. مسی که دوران نوجوانی‌اش را در بارسلونا سپری کرده بود برای شرکت در جام جهانی 2010 می‌توانست لاروخایی شود ولی او بعدها گفت که این به ذهنش حتی خطور هم نکرده است. مسی سپس به تیم ملی کشورش پیوسته و در سالهای بعدی با 70 گل زده بهترین گلزن تاریخ فوتبالی ملی این کشور می‌شود.

5 الگوی فوتبالی مسی، پابلو آیمار بوده

بسیاری از ستاره‌های جوان فوتبال، مسی را الگوی خود می‌دانند و خیلی‌ها فراموش می‌کنند که لئو هم در جوانی برای خود الگویی داشته. الگوی بزرگ مسی، ستاره آرژانتینی و بازی‌ساز والنسیا و رئال زاراگوزا، پابلو آیمار بوده. این دو در لالیگا چندین بار در مقابل هم قرار می‌گیرند و از جمله در سال 2004 که آیمار در یک بازی مقابل لیونل مسی 17ساله‌ای بازی می‌کند که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌آید. آیمار در پایان بازی پیراهن خود را به مسی می‌دهد و لئو تا امروز آن پیراهن را نگه داشته و برایش ارزش زیادی قائل است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.