پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پازل لیونل مسی

زمان ارسال : یکشنبه 8 تیر 1399
آلبرت اینشتین می‌گوید دو چیز در دنیا بی‌انتهاست؛ پهنای هستی و حماقت. اما در دنیای عاشقان فوتبال بی‌نهایت دیگری نیز وجود دارد: حسرت! یکی از حسرت‌های بزرگی که بعدها دوست‌داران فوتبال به آن دچار خواهند شد، حسرت ندیدن بازی لیونل مسی است؛ بدون شک در آینده کسانی حسرت خواهند خورد که چرا بیش از ۳ دهه پس از ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷(یعنی روز تولد مسی) به دنیا آمده‌اند و همین حالا نیز بسیاری از ستایش‌گران او بر حال نوه‌های متولد نشده خود حسرت می‌خورند چراکه هرگز نخواهند توانست چیزهایی را ببینند که آنها غرق لذت تماشای آن هستند. در دوردست‌های آینده، فوتبال‌دوستان به واسطه آمار و ارقامی شگفت‌انگیز و رکوردهای به ‌جا مانده از مسی به نبوغ او پی خواهند برد و احتمالا خوان لاکوئه (استعدادیاب باشگاه بارسلونا که نبوغ مسی را کشف کرد) را مکتشفی به بزرگی کریستوف کلمب خواهند دانست اما تنها ما تماشاگران فوتبال در این عصر قادر به لذت بردن از بازی او هستیم؛ ما که بارها پای گیرنده‌های تلویزیونی توسط او میخکوب شده‌ایم، یا اگر خوش‌شانس‌تر بوده باشیم در استادیوم فوتبال به تماشای جادویش نشسته‌ایم
لیونل مسی در حال حاضر بهترین فوتبالیست جهان است و از دید بسیاری از صاحب‌نظران در دنیای فوتبال، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان! از سال ۲۰۰۴ که او اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد تا امروز که ۶۹۹ گل برای این تیم به ثمر رسانده همواره بدون افول در بالاترین سطح ظاهر شده است. برای شناخت مسیری که مسی تاکنون پشت سر گذاشته و جایگاهی که اکنون در آن ایستاده است تنها کافی است که به دو تصویر از زندگی ورزشی او نگاهی بیندازیم؛ دو تصویری که با کنار هم قرار دادن آنها می‌توان پازل مسی را کامل کرد.
تصویر اول در ال‌کلاسیکوی برگشت ۲۰۱۷-۲۰۱۶ ثبت شده است. در واقع در دقیقه ۹۲ این مسابقه؛ وقتی لیونل پانصدمین گلش با پیراهن بارسلونا را در سانتیاگو برنابئو وارد دروازه تیم رئال مادرید کرد، در شبی که رئال بازی ۱-۲ باخته را به تساوی کشانده بود، مسی موفق شد در وقت‌های تلف ‌شده با به ثمر رساندن دومین گلش در آن مسابقه، بارسا را به پیروزی برساند و به افتخار آن گل که پانصدمین گلش برای بارسا بود، پیراهنش را از تن درآورد و جلوی تماشاگران عصبی مادریدی گرفت. این حرکت که بیش از شادی پس از گل به تاج‌گذاری یک پادشاه شبیه بود در سکوت انجام گرفت اما گویای این عبارت بود که: ببینید این من هستم؛ لیونل مسی افسانه‌ای، کسی که می‌تواند در زمین فوتبال معجزه کند! این تصویر به تنهایی قادر به توضیح استعداد شگفت‌انگیز مسی در زمین فوتبال و موفقیت‌های بسیار او در بارسلونا و دنیای فوتبال است. این تصویر، مسی را ایستاده بر قله فوتبال جهان نشان می‌دهد. فوتبالیستی سیراب از افتخار و محبوبیت که بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلوناست و البته محبوب‌ترین. او تقریبا در تمام رکوردهای انفرادی بارسلونا صدرنشین است. در سال ۲۰۱۲ او موفق شد با زدن ۹۱ گل در یک فصل، رکورد گرد مولر(۸۵ گل) را که از سال ۱۹۷۲(پیش از تولد مسی) دست نخورده مانده بود، بشکند. کسب ۶ توپ طلا، ۶ کفش طلا و ۶ جایزه مرد سال فیفا نیز مهم‌ترین رکوردهایی هستند که تاکنون به ثبت رسانده است. اینها تنها برخی از رکوردهای جابه‌جا شده در دوره حضور مسی در مستطیل سبز است و البته معلوم نیست این رکوردشکنی‌ها تا کجا ادامه خواهد یافت.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.