پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مزایا و معایب سوپرلیگ اروپا

زمان ارسال : سه شنبه 31 فروردین 1400
دوستان سلام . در این پست بنده مزایا و معایب سوپر لیگ اروپا رو بررسی میکنم و شما نیز لطفا نظرات خود را درباره ی این مسابقات در قالب یک کامنت پرمحتوا بیان کنید .
اولش با یه فان شروع میکنیم که حالمون عوض شه .
منبع : لیگ قهرمانان اروپا بدون حضور این ۱۲ تیم

خب بریم سر اصل مطلب

معایب
۱ . تضعیف تیم های ضعیف تر : وقتی ۱۵ تیم هرساله در این رقابت شرکت میکنند ، قطعا پول زیادی به جیب میزنند و این باعث کاهش ثروت و قدرت تیم های ضعیف تر میشود . اینکه این تیم ها به طور ثابت در این رقابت ها شرکت دارند و از امکانات بیشتری نسبت به 5 تیم دیگر برخوردار هستند ، قطعا مسئله ی خوبی نیست .

۲ . استعداد ها : با تضعیف این تیم ها ، دیگر بازیکنان جوان عرصه ای برای نمایش توانایی هاشون ندارن و اینگونه استعدادشون سوخت میشود . تا حالا فکر کردید پدری از کجا اومد بارسا ؟ یا چجوری با دیونگ آشنا شدیم که خریدیم ؟ از این مثال ها خیلی است که بازیکنانی با حضور جلوی تیم های بزرگ و درخشش ، خود را وارد بازار کردند و البته ، ژاوی و اینیستا از بازی مقابل اوساسونا و ختافه رشد کردند که به اونجا رسیدند . حالا کجای این سوپر لیگ ، فرصتی برای حضور بازیکنان جوان لاماسیا پیدا میشه ؟

۳ . تورم به شدت : هم اکنون(البته قبل کرونا) نقل و انتقال های بالای ۱۵۰ میلیون یورو داشتیم. حالا تصور کنید حجم عظیمی از ثروت به دست تیم ها برسد . اینگونه است که برای خرید بازیکن ، پول بسیاری خرج خواهد شد و دستمزد ها به شدت افزایش پیدا میکند .

۴ . شگفتی ساز ها : با این رقابت ها ، آیا ما دیگر شاهد لسترسیتی ای خواهیم بود ؟ این یعنی کاهش هیجان در رقابت های داخلی . البته باید اشاره کرد که تیم های سوپرلیگ اروپا هنوز در رقابت های داخلی حضور خواهند داشت زیرا یوفا و فدراسیون ها ، آن حجم از سودی که ۱۲ تیم برایشان دارند را از دست نخواهند داد ولی در هر حال ، با افزایش قدرت آن تیم ها ، دیگر شاهد شگقتی سازی دیگری نخواهیم بود .
۵ . تبدیل شدن فوتبال به یک بنگاه اقتصادی : تا حالا فکر کردید مشکل لیگ قهرمانان چی بود که میخوان سوپرلیگ بزنن ؟ هیچ مشکلی نداره . سوپرلیگ صرفا جهت گرفتن پول بیشتر هست که اینجوری فوتبال رو از یک سرگرمی که فقیر و غنی رو جمع میکنه زیر یک پرچم ، به یک بنگاه اقتصادی تبدیل میکنند که فقط ثروتمند ها میتونن توش موفق بشن.

۶ . خستگی و کسل کننده شدن : توی سوپرلیگ ، احتمال داره ۲ تیم باهم ۴ بار به رقابت بپردازند . خب ، کی اینو میخواد ؟ کی دوست داره ۴ بار در یک سال بازی مثلا بارسا-رئال ببینه . تازه با بازی های لیگ تبدیل میشه به ۶ بازی در سال . این نحوه ی کنونی که ۲ تیم هرچند سال باهم رو به رو میشند جذاب تره . نکته ی بعدی اینه که توی لیگ قهرمانان ، بالاخره تیم های نسبتا ضعیف هم وجود دارند که اون زمان ها امکان استراحت دادن به بازیکنان اصلی وجود داره ولی وقتی بخوای هر هفته با یک تیم بزرگ بازی کنی ، بازیکن ها از سطح بازی بالا و اینکه این اتفاق تکرار میشه ، خسته میشوند و مصدومیت بیشتری رو شاهد خواهیم بود .

۷ . لات بازی تا کجا ؟ امروز پرز گفت جام جهانی تحریم بشه ما اگه بخوایم میتونیم خودمون یک جام جهانی تشکیل بدیم . لابد فردا هم فیفا میگه توپ طلا به اون بازیکن ها نمیرسه ، پرز و آنیلی میگن خودمون توپ طلا درست میکنیم . سازمان هایی داریم که باید تصمیم گیری کنند . فیفا و یوفا یکی از مهمترین وظایفشون همینه . تشکیل مسابقات جدید و افزایش خلاقیت و جذابیت در فوتبال ولی پرز کاری کرده که ممکنه فردا هر مدیرعاملی از جاش بلند شه بگه من میخوام تورنومنت جدید برگزار کنم . این لات بازی ها باید جلوش گرفته بشه .

و اما مسئله ی تحریم تیم ها و بازیکن ها
یوفا ، لیگ های داخلی و فیفا قطعا میدونند که بدون حضور این تیم ها ، سود زیادی رو از دست میدهند . پس تحریم این باشگاه ها از حضور توی جام های داخلی که فعلا تیری در تاریکی است که عمرا عملی بشه . لیگ قهرمانان هم قطعا بدون این تیم ها ادامه نخواهد داشت چون قرار نیست بتیس-لیل فینال اروپا رو تشکیل بدن . اما محرومیت بازیکن ها از حضور تو جام جهانی امکان عملی شدن داره چون جام جهانی ، رقابتی نیست که مردم به خاطر بازیکن خاصی در اون حاضر بشن و قطعا مردم آرژانتین ، به خاطر مسی مسابقات این تیم رو دنبال نمیکنند بلکه چون وطنشون بازی میکنه ، این رقابت رو پیگیری میکنند برای همین ، تحریم بازیکن ها از حضور در جام جهانی امکان پذیر هست و ضرر زیادی به دنبال نخواهد داشت .

مزایا
۱ . پول بیشتر : این مسابقات طبق شنیده ها بسیار سود خواهد داشت و بنابر شایعات ، تیم های حاضر در سوپرلیگ برای شروع 425 میلیون یورو دریافت خواهند کرد . با استفاده از این پول ، بارسلونا میتواند ضرر های خود را جبران کند و حتی با پرداخت بخشی از این پول ، ستاره های حال حاضر فوتبال جهان را به خدمت بگیرد . البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که علاوه بر بارسا ، تیم های دیگر نیز همین مبلغ یا حتی بیشتر دریافت میکنند و قفط ما نیستیم که میتونیم بازیکن عالی بخریم .

۲ . جذابیت و هیجان موقت : بله ! بارسلونا در یک فصل با چند تیم خوب اروپا بازی میکند . مثلا بارسا در یک سال هم با لیورپول ، هم سیتی و هم یوونتوس بازی میکند ولی نباید فراموش کنیم که این جذابیت ، مثل اکثر پست های من موقت خواهد بود یعنی بعد 2 یا 3 فصل ، دیگه کسی از رویاروی شدن بارسا با سیتی خوشحال نمیشه چون براش تکراری شده .

چند نکته
با این همه حرف هایی که زده شد ، واضح هست که ضرر های سوپرلیگ بیشتر از سودش هست . پس امیدواریم که این رقابت تشکیل نشود ولی اگر اقدام به تاسیسش بشه ، بارسلونا باید با قدرت در این رقابت ها حضور پیدا کنه چون سود بسیاری براش خواهد داشت و همچنین اگر در این مسابقات شرکت نکنه ، انگار که دیگه جزو تیم های درجه 1 اروپا نیست .

ممنون که مطالعه کردید
منبع یادتون نره ( لیگ قهرمانان بدون حضور بزرگان )
موفق باشید .
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.