پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

توپ طلا ؛ فاقد اهمیت و بدون ارزش

زمان ارسال : یکشنبه 9 آبان 1400
دوستان سلام
در این پست میخواهیم نگاهی بیاندازیم به اینکه چطور باارزش ترین جایزه فردی در پرطرفدار ترین ورزش ، در حال تبدیل شدن به یک جایزه نمایشی و پوچ هست. خب یک سری دلایل وجود دارند که دارند ارزش توپ طلا رو پایین میارند.

1. مافیا
در سال های اخیر شاهد دخالت های مافیا و دست های پشت پرده برای دادن توپ طلا به یک بازیکن خاص بوده ایم. حالا نمیخوام قضاوت کنم درباره اینکه دقیقا کدوم سال این اتفاق افتاده ولی همه میدونیم که قطعا دست های پشت پرده ای وجود دارند که اجازه ی عدالت در برگزاری این مراسم رو نمیدهند.


2. عادلانه نبودن
این هم نمیخوایم دقیقا بگیم برای کدوم سال ولی به عقیده خیلی ها مثلا در سال 2010 که با درخشش ژاوی و اینیستا مخصوصا آندرس اینیستا و قهرمانی آن دو در جام جهانی همراه بود ، توپ طلا نباید به لیونل مسی که از دلایل اصلی کسب 3 گانه توسط بارسلونا بود ، میرسید یا در سال 2013 توپ طلا حق فرانک ریبری بود ولی در حالی که بایرن مونیخ 3 گانه کسب کرده بود ، کریستیانو رونالدو به این جایزه رسید. ( البته نظر شخصی من نیست ولی افراد نظرات متفاوتی دارند. )
یا برای مثال همین 2 سال پیش که خیلی ها عقیده داشتند توپ طلا حق فن دایک بوده و نباید به مسی میرسید.
به هر حال همونطور که میدونید رای گیری توپ طلا از خبرنگاران و سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی انجام میشود و این خود فوتبالی ها هستند که در این جایزه تعیین کننده خواهند بود (تاحدودی)
دلیل اصلی حذف شدن جایزه در سال قبل را نیز هیچکس نفهمید. سالی که روبرت لواندووسکی شایسته ترین فرد برای بردن جایزه توپ طلا بود اما فرانس فوتبال تصمیم به لغو مراسم کرد.
همچنین 3 سال قبل که لوکا مودریچ برنده جایزه شد ، بسیاری اعتراض کردند و معتقد بودند که افراد دیگر همانند آنتوآن گریزمان و کیلیان امباپه ( که با درخشش در ترکیب فرانسه این تیم را بعد از 20 سال دوباره به مقام قهرمانی جهان رساندند ) یا محمد صلاح که یکی از بهترین سال های فوتبالی خودش رو سپری کرد و جوایز مختلفی مثل بازیکن سال فوتبال آفریقا و بهترین گلزن و بازیکن سال لیگ جزیره رو به دست اورده بود و همچنین نقش اصلی در کسب نایب قهرمان با مصر در جام ملت های افریقا و با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا رو داشت ، لیاقت بیشتری نسبت به هافبک کروات رئال مادرید داشتند.


3. رعایت نشدن رسوم
ملاک های توپ طلا طبق شرایط خود فرانس فوتبال ، { دستاوردهای فردی و تیمی , استعداد , بازی جوانمردانه و حرفه ای } است ولی در سال های اخیر میبینیم که بیشتر از دستاورد های تیمی برای تعیین برنده استفاده میشود تا دستاورد های فردی و استعداد.
برای مثال معمولا توپ طلا به بازیکنی از تیم های قهرمان اون سال مخصوصا در لیگ قهرمانان اروپا داده میشود. البته این کار اشتباه نیست و تیمی که توانسته عنوان قهرمانی را کسب کند ، قطعا بازیکنان خیلی خوبی دارد ولی بعضی اوقات نمی توان این حرکت را تحمل کرد.
برای مثال تا همین یک ماه پیش جورجینیو که توانسته بود در لیگ قهرمانان اروپا و جام ملت های سال پیش قهرمان بشه ، نامزد اصلی کسب توپ طلا بود درحالی که او نه بهترین بازیکن چلسی بود نه بهترین بازیکن ایتالیا. اگرچه جورجینیو بازیکن خوبی است که توانسته در این دو رقابت برنده باشد ، ولی وقتی بازیکن هایی مثل لواندوسکی و لیونل مسی رو میبینیم که بهترین بازیکن و گلزن لیگ هاشون میشوند و ستاره ی بایرن و بارسا هستند چرا باید اسم این بازیکن مطرح شود ؟
( یکی از ملاک های توپ طلا جوانمرد و حرفه ای بودنه که ماشالله کریم بنزما در این مورد نظیر نداره )


4. تیمی شدن فوتبال
امروزه میبینیم آنچه که بیش از همه در زمین بازی نقش دارد ، تفکرات مربی است و مربیان خوب میتوانند حتی تیمی با چند فوق ستاره را نیز شکست دهند. برای همین نقش بازیکنان در فوتبال کمتر شده و دیگه مانند قبل نیست. در گذشته بازیکنانی مثل مارادونا و پله میتوانستند یک تنه تیمی را بالا بکشند. زمان گذشت و رسیدیم به بازیکنانی مثل رونالدینیو ، رونالدو برزیلی و ... که تاثیرگذار بودند اما نه به اندازه سابق. باز هم گذشت و رسیدیم به بازیکنانی مثل رونالدو و مسی که میتوانند در زمان های خاصی تیم های خودشون رو نجات بدهند ولی بدون مربی خوب کاری از پیش نمیبرند همانطور که عملکرد رونالدو در یوونتوس و منچستریونایتد (سولسشر) و عملکرد مسی زیر نظر ستین ، کومان و حالا هم پوچتینو رو شاهد هستیم.
با گذر زمان این وابستگی به مربیان بیشتر هم خواهد شد و دیگر تیمی با صرف داشتن بازیکنان خوب برنده نخواهد بود. و این اتفاق باعث کاهش ارزش بازیکنان و در نهایت کاهش اهمیت توپ طلا خواهد شد در عین حال که جایزه بهترین سرمربی سال باارزش تر خواهد شد.



این دلایل و احتمالا چند دلیل دیگر که دانش من در حیطه آنها نیست ، در آینده ارزش توپ طلا را پایین خواهند آورد و مستطیل سبز را به میدان جنگ تفکرات مربیان تبدیل خواهد کرد و این برای تماشاگران فوتبال که از هنرنمایی های بازیکنان لذت می برند ، اصلا خبر خوبی نخواهد بود.

با تشکر از توجه شما به مطلب بنده حقیر
باشد که رستگار شده باشید و حمایت کنید
#خنثی_نباشیم #نخوانده_گودپست_ندهیم
به امید اینکه تو عکس پست ۷ تا توپ طلا ببینیم
به قسمت قدیمی ترین های کامنت ها مراجعه کنید
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.