پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مقایسه پدری و گاوی ، دو هافبک آینده دار بلوگرانا

زمان ارسال : جمعه 20 اسفند 1400
سلام. در این پست گاوی و پدری ، ۲ هافبک آینده دار بارسلونا رو با هم مقایسه میکنیم. همانطور که میدونید من روی پدری ، اعتقاد و علاقه کورکورانه دارم اما تو این پست کاملا با توجه به یک سال و نیم بازی ای که از پدری دیدم و چند ماه بازی گاوی ، بدون هیچ تعصبی بررسی میکنم. ↕️

☪️ چند تا معیار میتونیم براشون در نظر بگیریم :
۱. سرعت
۲. تکنیک
۳. بازیسازی
۴. قدرت‌بدنی
۵. تجربه
۶. آمار

1- سرعت
هردوشون از سرعت بالایی برخوردار نیستند. با این حال میشه برتری در این موضوع رو به گاوی داد اما با اختلاف کم.♀️

2- تکنیک
هیچ شکی نیست پدری بهتره. پدری نسبت به گاوی ، توانایی دریبل زدن قوی تر و نگه داشتن توپ به مدت طولانی تری را دارد.♀️

3- بازیسازی
برکسی پنهان نیست که پدری تمایل بیشتری برای داشتن توپ رو داره. با وجود سن کم ، همیشه دنبال اینه که خودش رو تو جریان بازی قرار بده و توپ رو داشته باشه. پدری از نظر بازیسازی نسبت به گاوی بهتره.‌ گاوی رو بیشتر میشه گفت یک هافبک تقریبا تخریبی است. از فیزیک بدنی بالایی برخوردار است و جنگندگی بالایی هم دارد. گاوی علاقه ای با داشتن توپ به مدت طولانی ندارد اما بازیکنی هست که در یک لحظه و با یک حرکت ، از غفلت حریف استفاده میکند و زهر خودش را می‌ریزد.♀️

4- قدرت بدنی
همانطور که بالاتر گفتم ، گاوی جنگندگی زیادی دارد و همیشه با حریفان چالش و کورس می‌گذارد که کدام یک فیزیک بدنی بیشتری دارد. البته این جنگندگی بیش از حد ، وقتی با بی‌تجربگی او همراه میشود ، نتیجه‌ی خوبی نخواهد داشت. همون‌طور که بارها در بازی های گذشته شاهد این بودیم که به علت خطا های بی مورد ، کارت میگیرد و از بازی بعدی محروم میشود یا تیم را ۱۰ نفره میکند.♀️

5- تجربه
هردو بازیکن بسیار جوان هستند. گاوی ۱۷ ساله است و پدری نیز فقط ۱۹ سال سن دارد. اما با این حال ، در بازی ها دیدیم که پدری بسیار پخته‌تر از گاوی و حتی میتوان گفت پخته‌تر از سن خود بازی میکند. اما گاوی تجربه پایینی دارد همانطور که در مورد بالاتر به آن اشاره شد.♀️

6- آمار
قطعا نمیشه عملکرد یک هافبک را از روی آمار گلزنی و پاس گلش مقایسه کرد مخصوصا در این سن. علاوه بر این ، پدری بیش از یک سال هست که در بارسلونا بازی میکند اما گاوی از ابتدای این فصل به تیم اصلی بلوگرانا اضافه شده است. اما حالا بررسی ای میکنیم بدین صورت :

⭕ پدری ⭕
65 بازی ، 6 گل ، 8 پاس گل
4618 دقیقه بازی
62 شوت زده ، 21 شوت در چارچوب ، 104 تکل ، 58 توپ گیری ، 96 پاس کلیدی ، 51 سانتر
به طور میانگین تقریبا درهر 90 دقیقه این آمار را ثبت کرده است :
0.11 گل ، 0.15 پاس گل
1.2 شوت ، 0.4 شوت در چارچوب ، 2 تکل ، 1.1 توپ گیری ، 1.8 پاس کلیدی ، 0.99 سانتر

❎ گاوی ❎
32 بازی ، 2 گل ، 4 پاس گل
2372 دقیقه بازی
23 شوت زده ، 5 شوت در چارچوب ، 34 تکل ، 20 توپ گیری ، 20 پاس کلیدی ، 30 سانتر
به طور میانگین تقریبا درهر 90 دقیقه این آمار را ثبت کرده است :
0.07 گل ، 0.15 پاس گل
0.87 شوت ، 0.18 شوت در چارچوب ، 1.2 تکل ، 0.75 توپ گیری ، 0.75 پاس کلیدی ، 1.1 سانتر

تقریبا در همه آیتم ها پدری نسبت به گاوی برتری دارد به جز پاس گل که با هم برابرند و در مبحث سانتر نیز گاوی آمار بهتری ثبت کرده است. بنابراین نتیجه میگیریم که از لحاظ آمار هم پدری گونزالس بهتر عمل کرده است. البته باز هم میگم که آمار اصلا معیار درست و مناسبی برای سنجش یک هافبک نیست مخصوصا در این سن.
نکته : جا داره یادآوری کنم که پدری یک فصل با مسی بازی کرد اما گاوی خیر. بازی کنار مسی میتونه تو آیتم هایی مثل پاس گل موثر باشه چون هیچ یک از مهاجم های کنونی بارسلونا قدرت گلزنی اعجوبه آرژانتینی را ندارند.


در آخر هم سبک بازی این دو را بررسی میکنیم :
پدری گونزالس علاقه دارد که توپ را گرفته و بازی‌سازی کند. همیشه و حتی در مواقع سخت میخواهد خودش را در جریان بازی قرار بدهد. پاس های خوبی به کناره ها و در عمق میدهد. حتی برای گرفتن توپ ، به یک‌سوم دفاعی تیم خودی می‌رود و بازسازی را از آنجا شروع میکند. حضور او در کنار فولبک های قدرتمند و توانا ، قطعا برای هرتیمی کابوس به شمار میرود.
پابلو گاوی نمیخواهد زیاد توپ را در اختیار داشته باشد. البته توانایی این کار را هم ندارد. اما وقتی توپ را در منطقه دفاعی تیم در اختیار میگیرد ، میتواند از فشار حریف خارج شود و وقتی توپ در یک‌سوم دفاعی تیم مقابل به او میرسد ، توپ را به هم‌تیمی خود پاس می‌دهد و به سمت دروازه حریف نفوذ میکند. با جنگندگی خود می‌تواند خط هافبک تیم ها را به هم بزند و توپ را مال تیم خودی کند البته با استفاده از تجربه.

فکر نمیکنم کسی در بهتر بودن پدری نسبت به گاوی شک داشته باشه اما قطعا هردو بازیکن دوست داشتنی هستند و امیدوارم به همراه نیکوگونزالس و دیونگ خط هافبک بارسا را تشکیل بدهند.

به قسمت قدیمی ترین های کامنت ها مراجعه کنید
باشد که رستگار شده باشید و حمایت کنید (لایک)
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.