سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سکانس آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا(1)

زمان ارسال : سه شنبه 19 آذر 1398
کار همه تیم‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب و فرداشب تمام می‌شود و تکلیف مشخص خواهد شد. ۸ صعود‌کننده را امشب خواهیم شناخت. لیورپول کمی خطر را حس می‌کند. در حالی‌که خیال بارسلونا راحت شده و سرنوشت اینتر و دورتموند را تعیین خواهد کرد. زنیت و لیون هم در پی سبقت گرفتن از دیگری برای صعود هستند. مثلث آژاکس، والنسیا و چلسی هم شب دلهره‌آوری را سپری خواهند کرد.

*گروه E؛ مراقب گاو‌های نر باش*

لیورپول در لیگ برتر یکه‌تاز است و با خیال راحت پیش می‌رود، اما در لیگ قهرمانان باز هم برای خودش دردسر ایجاد کرد. در حالی‌که می‌توانستند با شکست ناپولی صعودشان به‌عنوان صدرنشین را حتمی کنند، متوقف شدند و حالا باید نگرانِ ردبول سالزبورگ باشند. ردبول یکی از جالب‌ترین و شایسته‌ترین تیم‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده که جالب است بدانید با ۱۶ گل زده بعد از بایرن و تاتنهام سومین خط حمله خوب این مرحله را بالاتر از بسیاری تیم‌های بزرگ در اختیار دارد. ستاره‌های جوان خط حمله‌شان از جمله هالاند هم نام‌شان را بر سر زبان انداخته‌اند. کلوپ از یادش نرفته تیمش در بازی رفت چگونه ۳ گل برابر این تیم دریافت کرد و نزدیک بود امتیاز از دست بدهند. ردبول در صورت برتری برابر لیورپول شاید حتی مدافع عنوان قهرمانی را حذف کند. ۳ گل در آنفیلد زده‌اند و حتی برد یک بر صفر هم آن‌ها را بالاتر از لیورپول قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ناپولی با خنک بازی دارد، شرایط بهتری برای صعود داشته باشد و مثل سال قبل غافلگیر نشوند. ناپولی هم روز‌های بحرانی را در ایتالیا سپری کرده و یادآوری اینکه تقریباً ۲ ماه پیش برای آخرین‌مرتبه در سری A پیروز شده‌اند، ما را متعجب می‌کند.

*گروه F؛ بارسا در خدمت دورتموند*

باخت دورتموند و برد اینتر در هفته گذشته باز هم شرایط را مبهم کرد، اما با وجود ۷ امتیازی بودن تیم‌های آلمانی و ایتالیایی، شانس زنبور‌ها برای صعود بیشتر است. دورتموند در خانه خودش به مصاف اسلاویاپراگ خواهد رفت، اما دیدار رودررو را به اینتر باخته. این یعنی اگر اینتر موفق به شکست بارسلونا شود بدون، چون و چرا صعود خواهد کرد، اما آیا کاتالان‌ها به اینتر باج می‌دهند؟ بارسا این هفته‌ها خیلی آماده بوده و بعید است والورده ترکیب تیمش را آنقدر تغییر بدهد که حرف و حدیثی پیش بیاید. در واقع احتمال پیروزی اینتر برابر بارسلونا آنقدر نیست که دورتموندی‌ها ناامید باشند. اگرچه بارسلونا در خانه مدت‌هاست در لیگ قهرمانان نباخته، ولی خارج‌از‌خانه فصل قبل باخت تلخی مثل شکست سنگین برابر لیورپول را تجربه کرد. از طرفی در لالیگا هم با وجود صدرنشینی و برد‌های خوب اخیر، ۳ باخت خارج‌از‌خانه داشته‌اند. آیا اینتر شبی تاریخی در جوزپه مه‌آتزا رقم خواهد زد؟ یا اینکه بارسلونا کاری خواهد کرد دست در دست دورتموند به مرحله بعد برود؟

*گروه G؛ زنیت کار را تمام می‌کند؟*

برتری زنیت برابر لیون در بازی هفته قبل شدیداً ارزشمند بود. حالا در بازی رودررو پیروز شده‌اند و امشب هم به مصاف بنفیکا خواهند رفت که حذفش قطعی شده. در واقع می‌توان گفت زنیت شایسته‌تر از لیون و بنفیکا برای صعود است، چراکه باخت‌هایش برابر لایپزیش صدرنشین بوده. امشب در لیسبون هم می‌توانند برابر عقاب‌ها دبل کنند. در بازی رفت هم ۳ بر یک این حریف را بردند. زنیت هم در لیگ روسیه شرایط خوبی دارد و الان نزدیک به ۲ ماه و نیم است بدون شکست بوده. در اوج آمادگی به مصاف بنفیکا خواهند رفت. لیون کار دشواری برای صعود دارد و باید نیم‌نگاهی به نبرد پرتغال هم داشته باشد. از طرفی لایپزیش که در بوندس‌لیگا هم در کورس قهرمانی است، با خط حمله قدرتمندش می‌تواند میزبان فرانسوی را غافلگیر کند. در بازی رفت، اما لیون برابر این تیم آلمانی پیروز شد و با اتکا به همان برد امیدواری‌شان را از دست نداده‌اند. البته در صورت حضور لیون در لیگ اروپا هم این تیم می‌تواند از شانس‌های قهرمانی باشد.

*گروه H؛ بهترین گروه*

این گروه را می‌توان بهترین گروه لیگ قهرمانان اروپا دانست. از همان هیجانی که جدال چلسی و آژاکس ایجاد کرد می‌شد فهمید تا روز آخر این رقابت داغ خواهد ماند. با این حال آژاکس با برد برابر لیل کمی شرایط خودش برای صعود را بهتر کرده. در آخرین بازی هم میزبان والنسیا خواهند بود، تیمی که در هفته دوم در مستایا هم با ۳ گل آن را بردند. در واقع می‌توان ادعا کرد شانس آژاکس و چلسی برای صعود بیشتر از والنسیاست. آژاکس ۱۰ امتیاز دارد، اما چلسی و والنسیا ۸ امتیازی هستند. ولی نتایج بازی رودررو برای خفاش‌ها بهتر بوده. نکته جالب اینکه تیم‌های این گروه نمی‌توانند مدعی شوند در خانه تیم بهتری هستند. والنسیا، چلسی را در استمفوردبریج برده، چلسی در یوهان کرویف آرِنا آژاکس را شکست داده و آژاکس هم در مستایا بردی قاطع داشت. این یعنی آژاکس و چلسی خیلی هم دلخوش به میزبانی در آخرین هفته نباشند.

# بدون - توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.