پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی باشگاه : آغاز کار با سیتیزن ها

زمان ارسال : یکشنبه 15 اسفند 1400
به نام خدا
دوستان عزیز با عرض خسته نباشید خدمت همگی قبل از اینکه شروع کنم بگم که حدود یک هفته هر روز زمان گذاشتم تا بتونم گلچین و خلاصه ای از تاریخچه این باشگاه رو خدمتتون ارائه بدم . پس لطف کنید با خوندن کامل این مطلب از من حمایت کنید .

اگر بخوایم تاریخچه این باشگاه رو از ابتدا تا الان بیان کنیم بیش از چند ساعت فقط زمان برای خوندنش میبره ولی در این مطلب سعی شده به طور خیلی خلاصه از تاریخ تاسیس و دلیل تاسیس ، اکادمی ها ، اسطوره ها و تاریخ باشگاه حرف زده بشه .
یک بیوگرافی کوتاه : باشگاه فوتبال منچستر سیتی یک باشگاه حرفه در لیگ برتر کشور انگلیس است .

تاسیس باشگاه :
نقطه تاسیس باشگاه به آنا کانل ، همسر آرتور کانل معاون کشیش کلیسای سنت مارک در وست گارتن بر میگردد . در کتاب خدایا شکرت برای فوتبال ، نوشته پیتر لایسن می خوانیم : در آن زمان وست گارتن یک منطقه فوق العاده محروم بود که در آنجا ازدحام جمعیت ، آلودگی ، فقر و کمبود بهداشت بیداد می کرد ، و مردان منطقه به عیش و نوش و جرم و جنایت و آشوب های خیابانی و جنگ های داخلی که اصطلاحا در آنجا (( اسکاتلینک )) می گفتند ، می پرداختند . ما داریم درباره 500 نفری صحبت می کنیم که در یک زمان درگیر این جنگ و جدل ها بودند .

آنا با دیدن زندگی این افراد غمگین می شود و تصمیم می گیرد برای آنها کاری انجام دهد تا مسیر زندگیشان تغییر کند . آنا معتقد بود که با ایجاد یک باشگاه ورزشی می تواند به بهبودی روحیه مردان جامعه کمک کند . او با کمک ویلیام بیستو و تامس گود بیهیر چند باشگاه رو تاسیس می کند که یکی از آنها تیم کرکیت سنت مارک بود . تیمی که بعد ها بدل به منچستر سیتی می شود . شاید آن زمان آنها فکر نمی کردند که این باشگاه قرار است سال بعد به یکی از یکه تازان فوتبال در جهان تبدیل شود .

در همین کتاب ما ستایش معاون اسبق شهر منچستر از آنا کانل رو می خوانیم ، آن هم به این دلیل که این زن سبب تغییر و تحول عجیب و تازه ای شد که آنها را به سمت وادی درستی سوق داد .

در سال 2008 پس از خرید این تیم توسط گروه تجاری ابوظبی ، سیتی جان تازه ای گرفت و شیخ منصور که این تیم را از تاکسین شیناواترا خریداری کرد با سرمایه گذاری های خود بازیکنان با کیفیتی به خدمت گرفت و دوران شکوه این باشگاه را استارت رد .

آکادمی :
با روی کار آمدن شخص ثروتمندی چون شیخ منصور و البته بودن پپ گواردیولا و آگاهی او از مکتب یوهان کرویف از بارسلونا و لاماسیا به احتمال قوی آکادمی سیتی در سال های آینده رشد زیادی خواهد کرد .
البته در حال حاضر هم این باشگاه یکی از بهترین آکادمی هایتاریخ فوتبال را در اختیار دارد که در گذشته بازیکنانی چون استیون آیرلند ، شان رایت فیلیپس ، دنیل استوریج ، میکار ریچاردز و... را به جهان معرفی کرده است .

پس از آنکه شیخ منصور در این باشگاه سیتی سرمایه گذاری کرد این آکادمی با قدرت بیشتری به کار خود ادامه می دهد . شیخ منصور هزینه بسیار گزافی را برای ساخت بزرگ ترین مجموعه آکادمی دنیا در شهر منچستر به دوش گرفت که فاز اول این پروژه آماده بهره برداری است و کمپ 200 میلیون پوندی این باشگاه یکی از مجهز ترین کمپ های تمرینی در دنیای فوتبال می باشد که شامل امکانات زیر است :
بیش از 80 هکتار وسعت این کمپ می باشد
دارای یک ورزشگاه به ظرفیت 7000 نفر
17 زمین چمن با کیفیت
مراکز رسانه ای جدید و پیشرفته
اموزش حرفه ای مربیان 200 مدرسه فوتبال
پرورش 400 بازیکن جوان در هر سال
فضای تجاری و گسترش قلمروی شهری - میدان اصلی شهر
به اعتقاد خیلی از طرفداران فوتبال تا چند سال آینده باشگاه منچستر سیتی می تواند از آکادمی خود در آمدزایی هنگفتی داشته باشد و همچنین دیگر نیازی به خرید های نجومی ندارد و می تواند از آکادمی خود نهایت استفاده را ببرد .

اسطوره ها :
طبیعتا هر باشگاه حرفه ای اسطوره های خاص خود را دارد چه آنها را با ارقام نجومی به خدمت گرفته باشد و چه خودش آنها را پرورش داده باشد . چند نمونه از اسطوره های باشگاه منچستر سیتی :
بیلی مردیث
تامی جانسون
اریک بروک
بیتر دورتی
تونی بوک
سرخیو آگوئرو
کوین دی بروینه
فرناندینیو
نکته : باشگاه منچستر سیتی از سال 2003 به اتحاد نقل مکان کرد و قبل از آن در ورزشگاه سیتی مارین رود بازی های خود را برگزار می کرد .
افتخارات

لیگ : 7 قهرمانی / 6 نایب قهرمانی
جام حذفی : 6 قهرمانی / 5 نایب قهرمانی
جام اتحادیه : 8 قهرمانی / 1 نایب قهرمانی
جام خیریه : 6 قهرمانی / 7 نایب قهرمانی
جام برندگان اروپا : 1 قهرمانی
لیگ قهرمانان اروپا : 1 نایب قهرمانی
دوستان اگر از این پست راضی بودید من هر هفته یک باشگاه رو مورد بررسی قرار میدم اگر موفق این کار هستید کلمه موافقت رو در کانت ها بنویسید .
ضمنا در صورت موافقت یکی از چهار باشگاه زیر رو برای بررسی یکشنبه اینده انتخاب کنید در نهایت باشگاهی که بیشترین آرا رو داشته باشه هفته اینده بررسی می کنیم .
بایرن مونیخ
یوونتوس
لیورپول
دورتموند
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.