پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

زندگی نامه نیمار {p1}

زمان ارسال : جمعه 16 مهر 1400
اختصاصی پویول نیوز
نیمار نام خود را از پدرش (نیمار داسیلوا سنیور) به ارث برده که پدرش نیز فوتبالیست بوده و به عنوان مشاور به پسرش کمک می‌کند. نیمار متاهل است و دارای یک فرزند پسر به نام داوی لوکا می‌باشد.

در سال ۲۰۱۱ مجله فرانس فوتبال از نیمار به عنوان هفتمین فوتبالیست پردرآمد جهان نام برد.
باشگاه فوتبال سانتوس
نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سنت وینسنت، و برای بازی برای تیم جوانان سانتوس نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳ توانست به تیم بزرگسالان سانتوس راه یافت و توانست در سن ۱۵ سالگی با حقوق ماهینانه ۱۰، ۰۰۰ رئال (واحد پول رایج در کشور برزیل) و در سن ۱۶ سالگی ۲۵، ۰۰۰ رئال (واحد پول رایج در کشور برزیل) دست بیابد تا خانواده خود را از نظر مالی تامین و کیفیت زندگی خود را بهبود یابد.

نیمار در سن ۱۷ سالگی با عقد قرارداد رسمی از سوی باشگاه فوتبال سانتوس برزیل به تیم اصلی این باشگاه راه یافت.

neymar

فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰
نیمار اولین حضور حرفه‌ای خود را در ۷ مارس ۲۰۰۹، علی رغم اینکه تنها ۱۷ سال داشت، در مقابل اوئست برای ۳۰ دقیقه تجربه کرد و تیمش به پیروزی ۲-۱ رسید. نیمار در بازی دوم خود توانست اولین گل خود را برای سانتوس در مقابل باشگاه موگی میریم به ثمر برساند. نیمار در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ لیگ برزیل موفق شد در ۴۸ بازی ۱۴ گل به ثمر برساند.

در سال ۲۰۱۰ باشگاه فوتبال چلسی انگلیس علاقه خود را به نیمار نشان داد با پیشنهاد ۲۰ میلیون پوند به سانتوس خواهان حذب این مهاجم برزیلی شد و باشگاه سانتوس این پیشنهاد را رد کرد و اعلام کرد که نیمار فقط به سانتوس و بازی در برزیل فکر می‌کند، اگر چه نیمار در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف بیان کرد از اینکه چلسی به من پیشنهاد حضور در لیگ برتر انگلیس را داده واقعا خوشحالم و این رویای من است که روزی در اروپا فوتبال بازی کنم ولی در این لحظه بهترین تصمیم این است که در کشورم بازی کنم.

مخالفت پله با حضور نیمار در اروپا
در حالی که باشگاه های بزرگ اروپایی مانند رئال مادرید، منچستریونایتد، بارسلونا و منچسترسیتی خواهان جذب ستاره ی ۱۹ ساله ی برزیلی هستند، باشگاه سانتوس با جدایی ستاره ی تیمش موافقت نکرده و نیمار همچنان در تیم سابقش حضور دارد. تصمیمی که پله ابتدا چندان با آن موافق نبود اما اکنون باقی ماندن نیمار در برزیل تا جام جهانی۲۰۱۴ را از لحاظ فنی به سود او می‌داند.

پله در گفت و گو با "اسوسیشین اسپورت" عنوان کرد: به نظر من با شرایطی که نیمار دارد بسیار دشوار خواهد بود که بخواهیم او را در برزیل نگاه داریم. سانتوس باشگاهی است که من خودم در آن بازی کرده‌ام و نیمار هم کارش را در دنیای فوتبال با ما آغاز کرده است. امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم او تا قبل از جام جهانی و یا بعد از آن در برزیل بماند، هرچند رخ دادن این اتفاق کمی بعید است.

پله با تمجید از توانایی های نیمار گفت: او بازیکن بسیار خوبی است و می تواند در آینده به بازیکن بزرگی تبدیل شود. بازیکنی در حد و اندازه های کاکا، مسی و یا رونالدو، زیکو و پله. در این موضوع تردیدی ندارم و امیدوارم در آینده نزدیک به پتانسیل واقعی‌اش دست پیدا کند و به اسطوره‌ای در فوتبال جهان تبدیل شود.

نیمار و لیونل مسی
پله درباره ی حضور نیمار در لیگ برتر انگلیس و یا بوندس لیگا هم گفت: به نظر من نیمار در صورتی که به انگلیس یا آلمان برود کمی کارش دشوار می‌شود. تیم های لیگ برتر و بوندس لیگا به یارگیری فشرده در تمام زمین شناخته شده‌اند و با این شرایط نیمار کارش در این لیگ‌ها دشوار می‌شود. شاید بازی در اسپانیا برای او بهتر باشد.

اسطوره فوتبال جهان که سه قهرمانی در جام جهانی را به همراه برزیل تجربه کرده درباره حضور ناموفق نیمار در کوپا آمریکا در ترکیب تیم ملی برزیل گفت: زود قضاوت نکنید. این فوتبال است. پیش از آغاز رقابت‌ها همه می‌گفتند خب امسال شاهد یک فینال تماشایی بین برزیل و آرژانتین خواهیم بود. تماشاگران فکر می‌کردند که دوئل نیمار و مسی در فینال چقدر جذاب خواهد شد. همه این اتفاق‌ها مربوط به پیش از آغاز رقابت‌ها بود، اما دیدید که هر دو تیم برزیل و آرژانتین متاسفانه حذف شدند و این موضوع تقصیر یک بازیکن خاص نبود.

آشنایی با تاریخچه جام جهانی فوتبال
نیمار تنها ۲۰ سال دارد و هنوز جهش بزرگ به فوتبال اروپا را انجام نداده است؛ اما در حال حاضر به یک ماشین‌ پولساز برای خودش و دیگران تبدیل شده است.

neymar

سال ۲۰۱۳
نیمار در ۱۸ مارس ۲۰۱۳ اعلام کرد حالا وقت آن رسیده که به رویای بازی در اروپا برای تیم های بزرگی مانند بارسلونا، رئال مادرید، و چلسی دست پیدا کنم و هیچ مشکلی برای ترک سانتوس ندارم و هر زمانی و هر باشگاهی بخواهم می‌روم.

باشگاه فوتبال بارسلونا
نیمار بعد از اینکه از باشگاه‌های اروپایی مانند رئال مادرید و چلسی پیشنهادهایی دریافت کرد سرانجام در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۳ با عقد قرار داد ۵ سال به مبلغ تقریبی ۵۶ میلیون یورو به باشگاه فوتبال بارسلونا پیوست، این در صورتی بود که رئیس باشگاه رئال مادرید فلورنتینو پرز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به نیمار پیشنهاد داده بود. نیمار بعد از پیوست به بارسلونا در مصاحبه با شبکه اختصاصی باشگاه بارسلونا گفت: آرزوی من بازی کردن در بارسلونا بود و همچنین بازی در کنار لیونل مسی، ژاوی، اینیستا و دنی آلوز رویای من.
حضور در بارسلونا، شروع کار نیمار برای ستاره شدن بود. او در ابتدا نمی توانست تمام توانایی هایش را به نمایش بگذارد، اما به تدریج در ترکیب بارسا جا افتاد و توانست در کنار مسی و سانچز مثلث خوبی را تشکیل دهد. ۲ ماه پس از حضور نیمار در بارسلونا تیتو ویلانوا به دلیل وجود یک غده سرطانی در گلویش مجبور شد از سمت مربیگری بارسلونا استعفا بدهد. پس از آن تاتا مارتینو هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، اما نیمار به همراه بارسلونا در سال ۲۰۱۴ تنها به قهرمانی سوپر جام اسپانیا دست یافت.

.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.