پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاریخچه منچستر یونایتد + چت روم

زمان ارسال : جمعه 16 مهر 1400
اختصاصی پویول نیوز
باشگاه فوتبال منچستریونایتد یکی از باشگاه های حرفه ای فوتبال در لیگ برتر فوتبال انگلستان است. این باشگاه در سال 1878، با نام باشگاه فوتبال نیوتون هیث تأسیس شد.

تیم منچستر یونایتد

تاریخچه باشگاه منچستریونایتد
باشگاه فوتبال منچستر یونایتد در سال 1878 توسط شرکت راه آهن لانکشایر و یورکشایر و با نام نیوتون هیث شکل گرفت. در ابتدا این تیم فقط با تیم های شرکت های راه آهن دیگر بازی می کرد، ولی در 20 نوامبر 1880 اولین بازی رسمی خود را در برابر بولتون واندررز انجام داد.

بازیکنان تیم نیوتون هیث در این بازی لباس سبز و طلایی پوشیده بودند و بازی را نیز با نتیجه 6 بر صفر واگذار کردند. این تیم از سال 1888 به عضویت یک لیگ محلی کوچک درآمد. این لیگ محلی پس از یک سال منحل شد و آن ها به لیگ دیگری به نام اتحاد فوتبال پیوستند.

سه فصل بعد این لیگ با لیگ برتر فوتبال ادغام شد. این تیم از فصل 93–1892 کار خود را در لیگ دسته اول شروع کرد. در آن موقع تیم از شرکت راه آهن استقلال یافته بود و پسوند LYR از نام این تیم حذف شد. بعد از فقط دو فصل، باشگاه به دستهٔ دوم سقوط کرد.

در ژانویه 1902، باشگاه با بدهی 2،670 پوند (معادل 210،000 پوند در سال 2011 میلادی) ورشکسته شد. هری استفورد، کاپیتان تیم 4 تاجر از جمله جان هنری دیویس (که رئیس باشگاه شد) را یافت که حاضر شدند هر کدام 500 پوند در باشگاه سرمایه گذاری کنند و تیم را نجات دهند.

تاریخ منچستر یونایتد

در آن موقع نام تیم نیز تغییر کرد و در 24 آوریل 1902 باشگاهی با نام منچستر یونایتد به صورت رسمی شکل گرفت.با سرمربیگری ارنست منگنال که تیم را در سال 1903 تحویل گرفت،آن ها موفق به نایب قهرمانی در لیگ دسته دوم در سال 1906 شدند و به لیگ دسته اول راه یافتند.

هم چنین منچستر یونایتد در سال 1908، برای اولین بار توانست لیگ دسته اول را فتح کند که اولین قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ به حساب می آید. در شروع فصل بعد، منچستر یونایتد عنوان قهرمانی در جام خیریه انگلیس را به دست آورد.

و در پایان فصل نیز برای اولین بار، به عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس رسید. منچستر یونایتد در سال 1911، بار دیگر در لیگ دسته اول قهرمان شد، ولی در پایان آن فصل، منگنال منچستر یونایتد را ترک کرد و به منچستر سیتی پیوست.

در سال 1922، بعد از شروع دوباره لیگ های فوتبال پس از توقف سه ساله به علت جنگ جهانی اول، باشگاه به دسته دوم سقوط کرد. منچستر یونایتد در سال 1925، دوباره به لیگ دسته اول بازگشت،ولی در سال 1931 دوباره به دسته دوم رفت و به باشگاه یو-یویی تبدیل شد.

در آن سال، منچستر یونایتد ضعیف ترین نتیجهٔ تاریخ خود را گرفت و در لیگ دسته دوم در رتبهٔ بیستم قرار گرفت. در اکتبر 1927، جان هنری دیویس درگذشت. باشگاه بار دیگر در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفت، ولی در دسامبر 1931، جیمز گیبسون در باشگاه سرمایه گذاری کرد و اداره باشگاه را در دست گرفت.

در فصل 39–1938، یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم، باشگاه کار خود را در لیگ دسته اول در رتبه چهاردهم به پایان رساند. در طول جنگ جهانی دوم، منچستر یونایتد وارد مسابقات لیگ جنگ و جام جنگ شد، ولی در سال 1941، الدترافورد، در طول بمباران آلمانی ها، به شدت ویران شد و تا سال 1949 به صورت کامل بازسازی نشد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.