پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنتوان دوسنت اگزوپری : نويسنده فراموش نشدنی!

زمان ارسال : جمعه 12 آذر 1400
با سلام آمدیم با یک معرفی شخصیت دیگر با عنوان آنتوان دوسنت اگزوپری.
این نوشته را به یکی از دوستان تقدیم میکنم.

آنتوان دوسنت اگزوپری (Antoine de Saint Exupéry)، در سال 1900 میلادی به دنیا آمد و 44 سال بیشتر زندگی نکرد، اما در طول همین عمر کوتاهش نیز آثاری از خود به جای گذاشت که نام او را برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد کرد. «شازده کوچولو» اثری ویژه در ادبیات و از پرتیراژترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود.
 «آنتوان دو سنت اگزوپری» نویسنده «شازده کوچولو»، فقط یک نویسنده نبود. او علاوه بر نویسندگی در حرفه‌های دیگری مانند خلبانی و خبرنگاری هم تبحر داشت و به غایت ماجراجو بود. همین ماجراجویی و توانایی‌اش در داستان‌نویسی و خلبانی سبب شد پرواز به مولفه اصلی داستان‌هایش تبدیل شود.
بی‌شک شهرت او بیش از هر چیز مدیون اثر به یاد ماندنی و جاودانه «شازده کوچولو» است که نخستین بار در سال 1943 به زبان فرانسه و سپس انگلیسی به چاپ رسید. این کتاب به بیش از 200 زبان دنیا برگردانده شده که رکوردی کم‌نظیر در این حوزه محسوب می‌شود.
به هنگام گشایش جبهه دوم و پیاده شدن قوای متفقین در سواحل فرانسه، بار دیگر با درجه سرهنگی نیروی هوایی به فرانسه بازگشت. در ۳۱ ژوئیه ۱۹۴۴ برای پروازی اکتشافی برفراز فرانسه اشغال شده از جزیره کرس در دریای مدیترانه به پرواز درآمد، و پس از آن دیگر هیچگاه دیده نشد.
دلیل سقوط هواپیمایش هیچگاه مشخص نشد اما در اواخر قرن بیستم و پس از پیدا شدن لاشه هواپیمایش اینطور به‌نظر می‌رسد که برخلاف ادعاهای پیشین، او هدف آلمانی‌ها واقع نشده است، زیرا روی هواپیما اثری از تیر دیده نمی‌شود و به احتمال زیاد می‌رود که سقوط هواپیما به‌دلیل نقص فنی بوده است.

کتاب‌های برگزیده آنتوان دو سنت اگزوپری:
♧شازده کوچولو
♧شاهزاده سرزمین عشق
♧خلبان جنگ
♧باد، شن، ستاره‌ها
♧نامه‌های آنتوان به مادرش
♧نامه به یک گروگان
♧پرواز شبانه
♧پرواز دریا صحرا

در زیر برخی از گفته های زیبای این شاعر خوش نام را با هم می‌خوانیم:

♧ زندگی به ما آموخته که عشق در نگاه خیره به یکدیگر نیست، بلکه در یک سو نگریستن است.

♧آدم ها این حقیقت را فراموش کرده اند اما تو نباید فراموشش کنی. تو تا وقتی که زنده ای نسبت به آنی که اهلی کرده ای مسئولی!

♧شازده کوچولو گفت : شوخی چیه؟
روباه گفت همونی که آدم ها حرف دلشون را به همدیگه میزنن!

♧ﺷﺎﺯﺩﻩ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﻏﻢ ﺍﻧﮕﯿﺰﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ
ﺑﯿﺎﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻧﺸﻪ ﭼﯿﻪ؟
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮔﻔﺖ:
ﺑﺮﯼ ﻭ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﻪ...!

♧شازده کوچولو گفت : اهلی کردن یعنی چه ؟
روباه گفت : یک چیزی است که دیگر فراموش شده.به معنی ایجاد علاقه کردن است.
- ایجاد علاقه کردن ؟
روباه گفت : معلوم است. تو الان برای من یک پسر بچه ای مثل صد هزار بچه ی دیگر هستی! نه من احتیاجی به تو دارم و نه تو.من هم برای تو یک روباهی مثل صد هزار روباه دیگر هستم.اما اگر مرا اهلی کردی هر دو به هم احتیاج پیدا می‌کنیم.
آدم فقط از چیز هایی که اهلی کند می‌تواند سر درآورد.انسان ها دیگر برای سر درآوردن از چیز ها وقت ندارند.همه چیز را همینطور حاضر از مغازه ها می‌خرند.اما چون نمی‌توانند از مغازه دوست بخرند، بنابراین تنها هستند و کسی را ندارند.... تو اگر دوست میخواهی من را اهلی کن!

♧شازده کوچولو نگاهی به اطرافش کرد و گفت : من تمام سیاره شما را خوب دیده ام . در اینجا کسی جز ما نیست .
پادشاه در جواب گفت: پس خودت را محاکمه کن این واقعا کار دشواری است . چون قصاوت درباره خودت از قضاوت درباره دیگران دشوار تر است.اگر توانستی این کار را درست انجام دهی، قاضی حقیقی هستی.

پایان...
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.