پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

راز های پیامکی مسی در بارسلونا بخش اول

زمان ارسال : شنبه 11 مرداد 1399
پاییز 2009 است و پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا روی صندلی جلوی اتوبوس تیم، در کنار دوست قدیمی و دستیارش، مانل استیارته، نشسته است که صدای تلفن همراهش را می‌شنود. یک پیام است. در آن نوشته‌شده:” خب، می‌بینم که من دیگر برای تیم مهم نیستم، بنابراین….”

پیام کوتاه از سوی مسی ارسال‌شده که در صندلی‌های آخر اتوبوس نشسته است. زلاتان ابراهیموویچ، خرید بزرگ تیم در تابستان، در هر 5 بازی اخیر در لالیگا گلزنی کرده است. مسی نیز در این دیدارها گلزنی کرده و این دو حتی برای یکدیگر پاس گل ارسال کرده اند. ولی مرد جوان‌تر و ساکت‌تر بارسا، احساس خطر می‌کرد بنابراین سراغ تنها راهی رفت که می‌توانست این احساس خطر را منتقل کند.

گواردیولا خیلی سریع اشتباهش را رفع کرد و ابراهیموویچ تنها یک فصل در نوکمپ باقی ماند. مسی نقشی محوری‌تر در تیم پیدا کرد که در ادامه به موفقیت‌های بزرگی نیز ختم شد. خیلی چیزها از آن موقع در بارسلونا تغییر کرد و ستاره بزرگ آرژانتینی پس از آن پخته‌تر شد و مسئولیت‌های بیش‌تری را هم داخل و هم خارج زمین برعهده گرفت. روسا، مدیران، مربیان و بازیکنان آمده‌اند و رفته‌اند اما یک چیز ثابت مانده است؛ هنوز یک نفر در باشگاه هست که خوشحال نگه داشتنش بسیار مهم است.

***

در ماه فوریه، مسی بار دیگر سراغ تلفن همراهش رفت تا پیام دیگری ارسال کند، هر چند او این بار در خانه‌اش در مرکز ایالت کاتالونیا و در منطقه مرفه‌نشین کاستیدفلز بود. جنجال از سوی اریک آبیدال، مدیر ورزشی بارسلونا و هم‌تیمی سابق مسی، ایجاد شده بود که در یک مصاحبه با نشریه کاتالانی اسپورت گفته بود بازیکنان مقصر اخراج ارنستو والورده، سرمربی قبلی بارسلونا، بوده‌اند.

این بار مسی در یک پست اینستاگرام پیامش را ارسال کرد. او نوشت:” اگر بخواهم کاملا صادق باشم، از این صحبت‌ها خوشم نمی‌آید. ولی فکر می‌کنم هر کسی باید مسئولیتِ وظایف و تصمیماتی که گرفته را برعهده بگیرد. این شامل بازیکنان و اتفاقات داخل زمین می‌شود ولی ما اولین کسانی هستیم که متوجه می‌شویم خوب کار نکرده‌ایم. آنهایی که مسئولیت فنی دارند هم باید مسئولیت‌پذیر باشند و از همه مهم‌تر، مسئولیت اقدامات‌شان را برعهده بگیرند. در پایان فکر می‌کنم اگر کسی به بازیکنان اشاره دارد، باید نام آنها را هم مطرح کند زیرا اگر چنین کاری انجام ندهد، در حقیقت همه را با یک چوب زده و به شایعات دامن می‌زند، شایعاتی که خیلی از آنها حقیقت ندارد.”

***

عصبانیت مسی از صحبت‌های آبیدال خیلی واقعی بوده و ریشه در اتفاقاتی در گذشته دارد. عملکرد بارسلونا و نتایج آنها در این فصل نیز به حل این مشکل کمکی نکرده ولی مشکل اصلی مسی این تفکر است که می‌گوید او مسئول تمام اتفاقاتی است که در باشگاه رخ می‌دهد و وقتی اوضاع خوب پیش‌ نمی‌رود، باید سراغ او رفت. برای همین است که مهم‌ترین پیام مسی در مصاحبه و پست اینستاگرامش این است که هر شخصی در باشگاه باید مسئولیت تصمیمات و اشتباهاتش را برعهده بگیرد. مطمئنا آنها نباید تقصیرات را به گردن مسی که به خاطر شخصیتش، هدفی در دسترس و آسان است، بیندازند.

در فصول اخیر و به خصوص این فصل، خیلی از مطالب نشریات کاتالانی حول مسی بوده و معمولا این اخبار از جایی داخل باشگاه درز کرده و در اغلب آنها مسی مسئول مشکلات بوده است. اگر آنتوان گریزمان هنوز در تیم جا نیفتاده و در سطحی که باید بازی نمی‌‌کند، به خاطر مسی است که توپ را به او پاس نمی‌دهد. اگر اوضاع اقتصادی بارسلونا خوب نیست، به خاطر مسی و پدرش، خورخه است که دائما از باشگاه حقوق بالاتری می‌خواهند. آخرین مورد هم این بود که آبیدال او را مقصر اخراج والورده دانست.

***

با تایید این داستان‌ها توسط افراد داخل و خارج باشگاه که مسی آنقدر قدرتمند شده که می‌تواند تلفنش را بردارد و اتفاقات بزرگی در باشگاه رقم بزند، تنش بسیاری ایجاد شد. درسی که می‌توان از داستان یک دهه پیش زلاتان گرفت این است که بازیکن آرژانتینی هر چند شخصیتی گوشه‌گیر و درون‌گرا دارد ولی باید حس کند که بازیکن اول تیم است و خوشحال نگه داشتن او، هدف اول هر کسی است که در باشگاه کار می‌کند. همچنین مشخص است که اگر مسی در باشگاه همه کاره بود، اوضاع در بارسلونا طی چند سال اخیر خیلی متفاوت پیش می‌رفت.

هیچ‌کدام از بیش از 30 بازیکنی که از سال 2014 خریداری شده‌اند و بیش از 800 میلیون یورو هزینه داشته‌اند، دوستان او یا هم تیمی‌های سابقش نبوده‌اند. نشریات بارها صحبت‌هایی حول انتقال سرخیو آگوئرو یا اور بانگا، دوستان مسی و هم تیمی‌‌هایش در تیم ملی آرژانتین مطرح کردند ولی هیچ‌گاه آنها به بارسا منتقل نشدند. او درخواست کرد که در تابستان گذشته نیمار دوباره به خدمت گرفته شود ولی جوزپ ماریا بارتومئو شخصا دوست داشت که آنتوان گریزمان را از اتلتیکومادرید به خدمت بگیرد که همین کار را هم انجام داد.

منبع:سایت هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.