پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کلید صعود ناپولی:شکستن طلسم بارسا + رسمی ایکر کاسیاس از فوتبال خداحافظی کرد

زمان ارسال : چهارشنبه 15 مرداد 1399
ناپولی روز شنبه برای اولین بار در یک بازی رسمی قدم به نوکمپ خواهد گذاشت تا تبدیل به هشتمین باشگاه ایتالیایی شود که در ورزشگاه اختصاصی بارسا به میدان رفته است. بازی رفت دو تیم ۵ ماه پیش در سن پائولو با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت و آبی اناری ها با یک تساوی بدون گل نیز صعود خواهند کرد. دو تیم ۷ و ۱۰ آگوست سال پیش در دو بازی دوستانه در آمریکا هم به مصاف هم رفتند که بارسا ۴-۰ و ۲-۱ پیروز شد. سرمربیان وقت دو تیم ارنستو والورده و کارلو آنچلوتی بودند که هر دو از سمت خود برکنار شده اند.

میلان، اینتر، یوونتوس، فیورنتینا، رم، لاتزیو و اودینزه پیش از این در نوکمپ برابر بارسا قرار گرفته اند. هشت بار اینتر و میلان، شش بار یوونتوس، فیورنتینا و رم سه بار و لاتزیو و اودینزه نیز یک بار در نوکمپ برابر آبی اناری ها به میدان ررفته اند. فصل ۱۹۵۸ اینتر اولین باشگاه ایتالیایی بود که در نوکمپ برابر بارسا قرار گرفت و در کوپا فریاس که بعدها به جام یوفا تغییر نام داد، ۴-۰ مغلوب باشگاه کاتالان شد.

از مجموع ۳۰ دیداری که بارسا در نوکمپ برابر باشگاه های ایتالیایی انجام داده، ۱۹ بار پیروز شده، ۵ بار شکست خورده و شش بار هم به تساوی دست یافته است. بارسا از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۹ بار برابر ایتالیایی های قرار گرفته و تمام نتایجی که کسب کرده برای صعود این تیم به دور یک چهارم نهایی کفایت می کنند. لیونل مسی با ۱۰ گل زده برترین گلزن بارسا برابر تیم های ایتالیایی بوده و پس از او لوئیس سوارز با ۵ گل زده و رونالدینیو و جرارد پیکه با ۴ گل قرار دارند.
*************************************************************************
ایکر کاسیاس دروازه‌بان 39ساله پورتو که یک سال پیش با مشکل قلبی مواجه شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، امروز رسما اعلام بازنشستگی کرد. او سال پیش مدتی پس از بهبودی نسبی به تمرینات پیش فصل پورتو اضافه شد و گمان می رفت که قصد دارد به فوتبال ادامه دهد ولی از همان ابتدا تردیدهایی در این زمینه وجود داشت. کاسیاس بعد از بازگشت به تمرینات پورتو در توییتر خود نوشته بود:" بازگشت به کار، روز اول" ولی او از تمرین کردن با هم‌تیمی‌های خود خودداری کرد و در تست‌های پزشکی پیش‌فصل این تیم شرکت نکرد چون هنوز دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را پشت سر می‌گذاشت.

سپس اعلام شد که کاسیاس به عنوان مشاور مربی در پورتو حضور خواهد داشت و در طول فصل به میدان نخواهد رفت. در نهایت همین اتفاق نیز رخ داد و او بدون اینکه یک بازی انجام دهد، به کارش در پورتو پایان داد. باشگاه پرتغالی توانست قهرمان لیگ و جام حذفی شود و کاسیاس هفته گذشته میهمان افتخاری جشن قهرمانی این تیم بود. گلر اسطوره ای رئال مادرید که سال 2015 به شکلی بد از این تیم جدا شد، زمستان گذشته برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام آمادگی کرده بود ولی چندی پیش کاندیداتوری خود را پس گرفت. کاسیاس دوران فوتبال بسیار پرافتخاری را پشت سر گذاشت. او طی 16 فصل، 725 بازی برای رئال انجام داد و با این تیم فاتح 19 جام شد: سه لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه ها، 2 سوپرکاپ اروپا، 5 لالیگا، دو کوپا دل ری، 4 سوپرکاپ اسپانیا

در پرتغال او دو عنوان قهرمانی لیگ، دو جام حذفی و یک سوپرکپ را با پورتو فتح کرد. با پیراهن تیم ملی اسپانیا 167 بازی انجام داد و حاصل کار 1 جام جهانی، دو جام ملت های اروپا بود. او با تیم زیر 20 ساله های اسپانیا هم یک قهرمانی جهان را کسب کرده بود. کاسیاس 5 بار در تیم منتخب سال فیفا قرار گرفت و 5 بار نیز از نگاه اداره امار و تاریخ فوتبال، عنوان بهترین گلر دنیا را به خود اختصاص داد.
*************************************************************


https://barcanews.org/user/85MATIN85/post/53065/
ایکر مقدس کسی که دست هایش هدیه ای از سوی خداوند به اسپانیا بود.

.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.