پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نقدی بر گزارش تاتنهام vs چلسی (2)

زمان ارسال : پنجشنبه 10 مهر 1399
بخش سوم: آگاهی محیطی گزارشگر نسبت به وقایع

گزارشگر باید وقایع را هر آن طور که هست گزارش کند نه براساس آن پیش فرض های ذهنی بعضا غلطی که از اشخاص دارد.

۱. در دقیقه ۷۷ دیدار چلسی و تاتنهام اریک دایر بازیکن تیم فوتبال تاتنهام به دستشویی می رود! مورینیو متعجب به دنبال بازیکن مهم خط دفاعی خود می رود تا هرچه زودتر او را به بازی برگرداند اما این موضوع را گزارشگر بازی، قهر مورینیو می بیند و خطبه ها در نقد و نکوهش او می گوید. در این بین پای فیروز کریمی مربی داخلی را هم وسط می کشد. شاید اگر اینترنت وجود نداشت، مخاطبانی که به این گزارشگر اعتماد کردند، هیچگاه متوجه اصل ماجرا نمی شدند چرا که گزارشگر حتی مجال فکر کردن و نگاه کردن در این مورد را به مخاطب نداد و از همان ابتدا یک طرفه به قاضی رفت و حکم را هم صادر کرد و مربی تاتنهام را هم قصاص قبل از جنایت کرد!

۲. در هنگام پایان بازی طوری آقای گزارشگر بازی را گزارش می کرد که گویی بازی به ۱۲۰ دقیقه می رود. هیچ علامتی از مطالعه در مورد بازی در گزارش آقای گزارشگر دیده نمی شد. اطلاعات جانبی معمول پیشکش، حداقل این را که باید ذکر می کردید!

۳. در حالی که در ضربات پنالتی اکثر بازیکان توپ را به سمت چپ زدند، گزارشگر بازی معتقد بود آن سمت، سمت راست است و بعدا با ذکر سمت راست دروازه بان این مورد را اصلاح کرد اما بهتر نیست خیلی اوقات به جای پیچیده کردن ماجرا یک بار اشتباه خودمان را بپذیریم و قال قضیه را بکنیم؟

بخش چهارم: حدس های نابه جا

مسلما هیچ کس بهتر از سرمربی یک تیم از شرایط داخلی یک تیم با خبر نیست به جز گزارشگر!... تیم تاتنهام مدتی است که از سمت راست خود و سمت چپ حریف حمله می کند. امرسون پالمیری دفاع چپ ذخیره تیم فوتبال چلسی به لب خط می آید، کارگردان تلویزیونی مدام بن چیلول مدافع چپ چلسی که اتفاقا تازه هم از بند مصدومیت درآمده را نشان می دهد. برهمگان واضح است که فرانک لمپارد می خواهد دفاع چپ ۵۰ میلیون یورویی جدیدش را حفظ کند و بازیکن تازه نفسی هم به آن ناحیه بفرستد اما انگار گزارشگر بازی‌ نمی خواهد که این اتفاق رخ دهد و مدام می گوید مربی چلسی سناریوی دیگری دارد! سناریویی که حتی روح لمپارد هم از آن خبر ندارد.

همه این ها را گفتیم بلکه هم تلنگری باشد به گزارشگری که اتفاقا به لحاظ داشتن صدای مناسب دارای توانمندی خدادادی است (اما مادامی که این توانمندی با تخصص ترکیب نشود باز هم همین آش است و همین کاسه) و هم یادآوری باشد برای مدیران بلند پایه رسانه ملی که اندکی بیشتر به کیفیت محتواهای پخش شده از شبکه ها توجه کنند.

منبع:طرفداری
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.